וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב פלוטו יורד מדרגתו: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

24.8.2016 / 7:39

כתב אישום יוגש נגד הנהג שפגע בילד בן שש בירושלים ונמלט. לפני 87 שנים נולד יאסר ערפאת. יום חשוב במרכזי חקר המדע בעולם – שינוי במעמד כוכב הלכת פלוטו ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

כתב אישום נגד הנהג שפגע בילד בן שש בירושלים וברח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הוציא רישיון מעולם. הנהג החשוד שדרס ונמלט בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש כתב אישום נגד הצעיר בן ה-21 שפגע בילד בן שש בצומת בר אילן שבירושלים ונמלט מהזירה. הנהג, שיואשם ככל הנראה בדריסה ובהפקרה, לא הוציא רישיון מעולם, נתפס בעבר נוהג כמה פעמים ללא רישיון ואף נגזרו עליו עבודות שירות בגין עבירות אלו. הילד נפצע תחילה באורח קשה, אולם מצבו השתפר מעט בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם הוא מאושפז.

67 שנים לכניסתה לתוקף של אמנת נאט"ו

כוחות נאט"ו ליד כלי רכב צבאי שהותקף בפיגוע בקאבול, אפגניסטן, אוקטובר 2015. רויטרס
ישראל אינה חלק מהאמנה. כוחות נאט"ו באפגניסטן/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 67 שנים, בשנת 1949, נכנסה לתוקף אמנת נאט"ו שנחתמה ארבעה חודשים קודם לכן. מדובר בהסכם שיתוף פעולה ביטחוני שקובע כי אם מדינה אחת מבין החתומות תותקף, כל המדינות החתומות על ההסכם יראו בכך תקיפה נגדן ויסייעו למדינה המותקפת, החברה באמנה. המדינות המייסדות של האמנה הן ארצות הברית, קנדה ומדינות מערב אירופה כמו בריטניה, הולנד, צרפת, בלגיה, איטליה ונוספות. לאורך השנים הצטרפו עוד מדינות לאמנה, אך ישראל לא ביניהן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

87 ללידת יאסר ערפאת

יאסר ערפאת, אוקטובר 2003. רויטרס
זכה בפרס נובל לשלום על הסכמי אוסלו. ערפאת/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 87 שנים, בשנת 1929, נולד יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת - כך לפי תעודת הלידה שלו, שבה כתוב כי נולד בקהיר שבמצרים. ואולם, לאורך השנים טען כי נולד בתחילת אוגוסט בירושלים. בשנת 1959 ייסד את ארגון הפתח, בשנת 1969 נבחר לראשות אשף, תפקיד שמילא עד מותו. לאורך חייו קידם מדיניות של מלחמה בין הפלסטינים לישראל. ואולם, בשנת 1994 זכה יחד עם יצחק רבין בפרס נובל לשלום על הסכמי אוסלו שנחתמו שנה קודם לכן. הוא הלך לעולמו בגיל 75 לאחר הידרדרות ממושכת במצבו הבריאותי. נסיבות מותו לא ברורות לחלוטין ורעייתו סוהא טענה כי הוא הורעל על ידי ישראל. עצמותיו הוצאו מהקבר והתנהלה חקירה, שבסיומה קבעו מומחים כי הוא מת בנסיבות טבעיות.

יום הולדת לירון לונדון

ירון לונדון. ניב אהרונסון
זכה בפרס סוקולוב למפעל חיים. לונדון/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג העיתונאי ירון לונדון יום הולדת 76. לונדון נולד בתל אביב, למד משחק ושירת בגלי צה"ל. את קריירת העיתונות שלו החל כקריין חדשות ב"קול ישראל". משם המשיך והגיש תכניות אירוח, כתב בעיתונות, כתב טורים, יצר סדרות תעודה ואף ערך ירחון. בימים אלו הוא מנחה את התכנית "לונדון וקירשנבאום". עד לאחרונה הנחה אותה לצדו גם מוטי קירשנבאום, אך מאז מותו לונדון הוא המנחה היחיד. לונדון הוא חתן פרס סוקולוב למפעל חיים וכן הוענק לו פרס דומה מטעם אגודת העיתונאים.

ירידה במעמדו של פלוטו

הגשושית "ניו הורייזונס" מספקת מידע חדש על כוכב הלכת הננסי המרוחק. צילום מסך
משלים הקפה סביב השמש במשך 248.54 שנים. פלוטו/צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשור הורד כוכב הלכת פלוטו ממעמדו ככזה, והפך לכוכב לכת ננסי. זאת, בעקבות הצבעה שהתקיימה בוועידת האיגוד האסטרונומי הבינלאומי בפראג, שבנ נטען כי לאחר גילוי כוכב הלכת הננסי אריס, שהוא גדול מפלוטו, אין הצדקה להשארתו של פלוטו כוכב לכת. פלוטו התגלה בשנת 1930. הוא מורכב מ-98% חנקן ומשלים הקפה סביב השמש במשך 248.54 שנים. נוכח ההורדה בדרגה מציינים במרכזי חקר החלל מדי שנה את יום פלוטו, שמעיד על סימן דרך בחקר מערכת השמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully