וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמקום שבו נולד האיחוד, מנהיגי אירופה מנסים להצילו מקריסה

24.8.2016 / 0:34

קנצלרית גרמניה מרקל ועמיתיה מצרפת ומהולנד הגיעו לאי איטלקי שבו קבור אבי רעיון האחדות האירופית, כחלק מפגישה סמלית ברקע הברקזיט ומשבר הפליטים. הם קראו שלא להיכנע לפופוליזם, אך לא הצליחו להסתיר את המחלוקות ביניהם

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(מנהיגי האיחוד האירופי נפגשו בבריסל ללא נציגות בריטית, בחודש שעבר)

מנהיגי שלוש הכלכלות הגדולות ביותר בגוש האירו קיימו שלשום (שני) ועידת פסגה לאחר פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי ואמרו כי על היבשת להפנות את גבה לגורמים הפופוליסטיים המאשימים את בריסל בכל הצרות. כשהם על נושאת מטוסים ששטה לחופי האי האיטלקי ונטוטנה, קראו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת איטליה מתאו רנצי לשיתוף פעולה ביטחוני הדוק יותר ולהזדמנויות טובות יותר עבור הצעירים.

בפגישה בעלת משמעות סמלית רבה, שלושת המנהיגים ביקרו באי כדי להניח זר על קברו של אלטיירו ספינלי, איש רוח איטלקי שנחשב לאחד מהאבות המייסדים של האחדות האירופית. לאחר מכן הם עלו לסיפון הגריבלדי, שעומדת בקו החזית של משימת האיחוד למאבק בסוחרי המהגרים, שהביאו מאות אלפי בני אדם ליבשת דרך הים התיכון.

"עבור פופוליסטים רבים, אירופה היא האשמה בכל דבר רע שקורה", אמר רנצי במסיבת עיתונאים משותפת שכינסו שלושת המנהיגים בטרם החלו בשיחות על סיפון נושאת המטוסים. "ההגירה, היא אשמת אירופה. הכלכלה רעה, זאת אשמת אירופה. עם זאת, זה לא המצב". הפסגה ביניהם נועדה להוות הכנה לקראת פסגת האיחוד בברטיסלבה בחודש הבא.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת איטליה מתאו רנצי מניחים זר לזכרו של איש רוח איטלקי שנחשב לאבי רעיון האחדות האירופית, 22 באוגוסט 2016. רויטרס
קראו לשיתוף פעולה. מרקל, רנצי והולנד, היום/רויטרס

במהלך השבוע תיפגש מרקל עם מנהיגים אחרים ותגיע לארבע מדינות שונות ותארח שמונה מנהיגים בגרמניה. "אנחנו מכבדים את החלטת בריטניה, אבל אנחנו גם רוצים להבטיח ש-27 האחרות יהיו באירופה בטוחה ומשגשגת", אמרה.

ואולם, השאלה כיצד להביא את אותו שגשוג מפלגת את שלוש המדינות. איטליה, הנתונה לחובות כבדים ושכלכלתה גדלה אך בקושי מאז החלה להשתמש באירו ב-1999, מתנגדת בקביעות להקשחת חוקי התקציב של האיחוד. הן רנצי והן הולנד דורשים גמישות גדולה יותר כדי להאיץ את הצמיחה בארצם. גרמניה מצדה מתעקשת לשמור על החוקים ומרקל ורנצי חלוקים בשאלת תקרת הגירעון.

שלושת המנהיגים מאוימים מבית. מרקל מתמודדת עם ביקורת כלפי החלטתה השנויה במחלוקת לאפשר לכמיליון מהגרים, רובם מוסלמים, להיכנס למדינה בשנה שעברה. צרפת מתקשה להתאושש מגל של מתקפות טרור ורנצי עומד בפני משאל עם על רפורמות חוקתיות שעלול להוביל לנפילתו.

האיחוד מתכננן להציע תמריצים לממשלות באפריקה כדי להאט את זרם המהגרים לאירופה, אולם המחלוקות בין המדינות החבורות עמוקות. איטליה, שמשמת שער הכניסה לאלו המגיעים מאפריקה אך לעתים נדירות היא יעדם המתוכנן, מתקשה לארח מהגרים שנדחו ממדינות שכנות כמו צרפת. היא אף חלוקה עם גרמניה כיצד לממן את התגובה לכך.

הולנד הדגיש ת הצורך להגן על האיחוד מפני מתקפות טרור דרך הידוק הפיקוח בגבולות ושיתוף מודיעיני. "כדי שנהיה בטוחים אנו זקוקים לגבולות שעליהם אנו שולטים, ולכן אנו פועלים לתגבור משמר החופים ואנשי הגבולות", אמר. "אנו רוצים תיאום נרחב יותר במסגרת המאבק בטרור".

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully