וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת ברי חמיש, מחבר תיאוריית הקשר סביב רצח רבין

23.8.2016 / 19:45

חמיש, שפרסם במהלך השנים ספרים רבים שבהם טען שיגאל עמיר אינו רוצחו של ראש הממשלה, מת בביתו בגיל 64. בנו ספד לו בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו: "אני אוהב אותך וגאה בך על מורשתך המשוגעת"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ברי חמיש, ממובילי תיאוריית הקונספירציה סביב רצח רבין, מת היום (שלישי) בגיל 64. חמיש, שהתפרסם בעיקר בשנים שלאחר הרצח, חיבר כמה ספרים על אודות נסיבות מותו של ראש הממשלה לשעבר.

בספריו, שזכו לפופולריות רבה בעיקר בקרב חובבי תיאוריות הקשר, טען בין היתר כי יגאל עמיר לא היה מי שרצח את רבין, אלא גורמים בשב"כ שעמדו לטענתו מאחורי החיסול. הוא חיבר את הספר "מי רצח את יצחק רבין" שלא נמכר ברשתות הספרים הגדולות, אך זכה להצלחה בקרב חוגי ימין מסוימים. חמיש גם הפך למרצה מבוקש ושטח בהרצאותיו את טענתו כאילו מאבטחיו של רבין הם שירו בו למוות - ולא עמיר.

עם השנים העלה חמיש תיאוריות קשר נוספות הקשורות במותם של אישים אחרים כדוגמת הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן. בנו, אריאל, פרסם היום בדף הפייסבוק שלו את ההודעה על דבר מותו. "אני רוצה להודות לך על מה שהורשת לי... האנטי ממסדיות והאנרכיזם, החשיבה הביקורתית והיכולת להביע אותה על הכתוב, החיבה לרוקנרול ולמריחואנה, אמונה בלתי מתפשרת בצדקת הדרך ומעל לכל, התמימות הטהורה שאפשר לשנות את העולם לטובה", ספד לו בנו, "אני אוהב אותך וגאה בך על מורשתך המשוגעת".

עוד בוואלה! NEWS:
הנאשם באלנבי 40 הורשע בעבר ולא נאסר "כדי לא לפגוע בגיוס"
מחקר חדש: "לטראמפ יש יותר מאפיינים פסיכופתיים מלהיטלר"
עשרות רובים ואקדחים הוחרמו: צה"ל פשט על מפעלי נשק בגדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדיר את רצח רבין " אחד הפישולים הגדולים בהיסטוריה". חמיש בשנת 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון שהעניק בשנת 2010 לוואלה! NEWS סיפר חמיש כי נמלט לארצות הברית לאחר שהשב"כ והמוסד ניסו לחסל אותו לטענתו. "רצח רבין הוא אחד הפישולים הגדולים בהיסטוריה", סיפר אז, "אנשים יכולים לקרוא לי מטורף אבל העובדה היא שלפי הסקרים רוב הציבור הדתי ושליש מהציבור החילוני מאמין לי ולא לגרסה של הממשלה על הרצח". חמיש טען בריאיון כי בוצע ניסיון התנקשות גם בחייו של אריאל שרון וכי ראש הממשלה לשעבר לא לקה בשבץ, כפי שפורסם.

"לא נעלמתי, פשוט לא הייתה לי ברירה", סיפר אז על נסיבות חייו. "אבל גם אם אמות, האמת נמצאת בספרים שלי. את האמת גם החבורה של שמעון פרס לא תוכל לעצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully