וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימות של לובשות חיג'אב וגילוח זקנים: כך נלחמת טג'יקיסטן באסלאם

הרשויות פשטו על שווקים בעיר בצפון המדינה, שם איתרו נשים הלובשות את כיסוי הראש שבעבר הוגדר על ידי הדיקטטור של המדינה לבוש זר. זאת במסגרת דיכוי כל סממן דתי במדינה שבמרכז אסיה

נשיא טג'יקיסטן אמומאלי רחמון. 8 ביולי 2015.. GettyImages
שרד ניסיון התנקשות בעבר. השליט אמומאלי רחמון/GettyImages

עיר בטג'יקיסטן הכינה רשימה של יותר מ-600 נשים הלובשות חיג'אב כחלק ממאבקה של הרשויות במדינה החילונית – כך דיווח אתר EurasiaNet.org העוקב אחרי מדינות מרכז אסיה. השלטונות האוטוריטריים ברפובליקה הסובייטית לשעבר מסרבים לאפשר כל ביטוי שעשוי להצביע על אמונות אסלאמיות רדיקליות.

לפי דובר מטעם המשטרה, במהלך פשיטות אחרונות על שווקי העיר חוג'נד שבצפון המדינה "אותרו 38 נקודות מכירה, שם נשים חובשות חיג'אבים". כוחות הביטחון מאפשרים לבישת כיסויי ראש מסורתיים וצבעוניים, אולם נוקטים צעדים נוקשים כלפי כיסויי ראש הקשורים לאידיאולוגיות שמרניות יותר.

מוקדם יותר השנה הוכרחו אלפי גברים לגלח את זקניהם. בשנה שעברה גינה הרודן אמומאלי רחמון נשים הלובשות חיג'אבים שחורים "זרים". הטלוויזיה הממלכתית אף פרסמה דיווחים משונים שרמזו כי הן שפחות מין.

חלק מהרגישות לכל סממן דתי הוא הזיכרון ממלחמת האזרחים שהתחוללה במדינה בשנות ה-90. במהלכה נהרגו עשרות אלפי בני אדם. נאמניו של רחמון גברו על האסלאמיסטיים, אולם הפרנויה שלו מהאיום הנשקף מצדם נותרה בעינה. עשרות בני אדם נעצרו לאחרונה בחוג'נד, שם ניסו להתנקש בנשיא ב-1997, בחשד שהם קשורים לארגונים סלפיים שהוצאו מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully