וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבושם שלך משגע": מתי מחמאה במקום העבודה הופכת להטרדה?

23.8.2016 / 11:03

בפסקי דין שהצטברו בשנים האחרונות בנושא הטרדות מיניות מופיעים ביטויים שונים שהופנו כלפי מתלוננות. מערכת וואלה! NEWS ליקטה כמה מהן. האם תוכלו להבחין בין הביטויים שנפסק כי הם מהווים הטרדה מינית, לבין אלה שנחשבים למחמאה?

עריכה: ניר חן גרפיקה: אביחי ברוך

הצלחתם לעקוב אחר פסקי הדין השונים לגבי הטרדות מיניות? גם אם לא, זו אכן משימה לא פשוטה; רק השבוע קבע בית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב כי הערות חוזרות בסגנון של "תסתובבי, תראי את השמלה", "איזה נצנצים" ו"איזו שמלה יפה" אינן נכללות בגדר הטרדה מינית - חרף העובדה שמדובר היה בדברים שנאמרו ממעסיק במשרד התחבורה לעובדת שלו, מספר רב של פעמים.

עו"ד סיגל פעיל, מומחית לדיני עבודה בהטרדות מיניות, הגיעה לאולפן וואלה! NEWS בניסיון לעשות קצת סדר בתחום האפור. "בחלק משמעותי ממקומות העבודה יש בורות, ולא יודעים מה אסור ומה לא כדאי", אמרה עו"ד פעיל.

עו"ד פעיל ציינה כי פעמים רבות הדין לגבי מחמאות קשור במה שהעובדת מרגישה והאופן שבו היא מגיבה בנסיבות מסוימות. "מותר להעיר על תספורת חדשה, אך השאלה מה העובדת מרגישה ומה התחושה שלה". עו"ד פעיל הדגישה כי להעיר באופן חד פעמי על תספורת חדשה זה בסדר, אך אם מנהל בעבודה יעיר בכל יום על התספורת של עובדת שלו - זאת תהיה הטרדה, גם אם לא מינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפניית מגזין - הטרדה מינית במשטרה. ShutterStock
"מקום עבודה צריך להיות סטרילי מגילויים של הטרדה מינית בכל הספקטרום"/ShutterStock

לדבריה, הגבול עובר "באזור הצוואר". בעוד ניתן להעיר על תספורת או על משקפיים, הערות על דברים שנמצאים מתחת לצוואר בעייתיות יותר. "מותר להעיר על המשקפיים, אבל לא על הבושם", אמרה. "אסור להעיר גם על השרשרת שנחה על החזה".

"מקום עבודה צריך להיות סטרילי מגילויים של הטרדה מינית בכל הספקטרום", אמרה עו"ד פעיל, אך יש הבדל בין מותר ואסור לבין כדאי ולא כדאי. "גם בשנת 2016 הבורות בתחום היא עצומה וזה חוצה מגזרים, גילאים וסקטורים", ציינה. עו"ד פעיל הוסיפה עוד כי לפי החוק, העובדת לא צריכה להגיד "לא" כדי שדברים מסוג זה יהפכו להטרדה מינית. "אנשים נורא כועסים וטוענים שזה מפריע ליחסי עבודה תקינים, אבל לא חייבים לנשק על הלחי או לחבק במקום העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully