וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צפון קוריאה הניחה מוקשים בגבול כדי למנוע עריקות"

23.8.2016 / 13:32

סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית דיווחה כי הצבא של הצפון הטמין מוקשים חדשים באזור המפורז, ברקע התרגיל השנתי שמקיימת קוריאה הדרומית עם ארה"ב. כוח האו"ם באזור הביע חשש מפעילות פיונגיאנג

עריכה: אוהד פיטר

קוריאה הצפונית הניחה מוקשים באזור הגבול המפורז עם קוריאה הדרומית - כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ. זאת בזמן שהמתיחות בחצי האי גאתה עם תחילת התרגיל השנתי של צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית.

פיונגיאנג, שערכה ניסוי גרעיני רביעי בינואר ושורת שיגורים של טילים בליסטיים בחודשים שחלפו מאז, רואה בתרגיל הכנה למלחמה ואיימה להשית מכה צבאית בתגובה. לפי הדיווח, המוקשים הונחו ליד פנמונג'ום, "עיירת הפסקת האש", שנשלטת בידי צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית.

ביונהאפ ציטטו גורם בממשלה בסיאול, שלדבריו "צבא הצפון נצפה מניח בשבוע שעבר כמה מוקשים בצד הצפוני של 'הגשר ללא חזרה'". הגשר חוצה נהר לאורך קו ההפרדה הצבאי בגבול, בסמוך לאזור שבו חיילים צפון-קוריאנים, חמושים בגרזנים, הרגו שני חיילים אמריקנים ב-1976.

לקריאה נוספת בנושא
חרף איומי הצפון למתקפת גרעין: קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל משותף
פיונגיאנג מאשימה את הבכיר שערק באונס ילדים: "חלאת המין האנושי"

טנק של צבא קוריאה הדרומית בתרגיל משותף עם ארצות הברית בגבול עם קוריאה הצפונית, 22 באוגוסט 2016. רויטרס
התרגיל הצבאי ליד האזור המפורז, אתמול/רויטרס

קו הגבול שופע במוקשים שהונחו לאורך השנים, אולם אף אחד המצדדים לא אמור להטמין חדשים. בשנה שעברה נפצעו שני חיילים מהדרום מפיצוץ מוקש ועל אף שבצפון הביעו צער על התקרית, הם לא הודו בהנחתו. במשרד ההגנה בסיאול סירבו להגיב על הדיווח ואמרו כי האזור נמצא בשליטת האו"ם. הפיקוד במקום הביע חשש מהפעילות של צבא הצפון, אולם לא אישר את הדיווח.

לפי הגורם בממשלה בסיאול, הצפון הניח את המוקשים כדי למנוע מחיילים לערוק לדרום. בשבוע שעבר ערק לדרום סגן השגריר של הצפון בבריטניה, ובפיונגיאנג הגיבו בזעם והאשימו אותו באונס ילדים. הוא היה הגורם הדיפלומטי הבכיר ביותר שנמלט מהמשטר הקומוניסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully