וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי ברלנד הסתננו לקבר יוסף: "לשוטרים הפלסטינים היה רצח בעיניים"

23.8.2016 / 16:45

60 חסידי ברסלב ותומכי הרב הנאשם בעבירות מין נכנסו הלילה למתחם בשכם - ללא תיאום עם צה"ל או אבטחה. "תקפו אותנו באלות ובמכות", אמרו. הם הסבירו את מעשיהם: "האב הרוחני שלנו יושב בכלא כמו אחרון העבריינים – וזו המחאה שלנו"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

(מעצרו של הרב ברלנד הוארך עד תום ההליכים, בשבוע שעבר)

"נתקלנו בעשרות שוטרים פלסטינים עם מבט של רצח בעיניים" – כך אמר היום (שלישי) נתן, בן 30, שהגיע הלילה יחד עם כ-60 חסידי ברסלב למתחם קבר יוסף שבשכם, ללא אבטחה ומבלי שתיאמו את ההגעה מראש עם כוחות הביטחון. "אנחנו מכירים את השטח לא פחות מאת אזור המגורים שלנו. התקרבנו למקום הקבר, והשוטרים הפלסטינים תקפו אותנו באלות ובמכות. ראינו שאם לא נצא משם הרוגים – הם לא יירגעו. התחלנו לזוז לעבר היציאה והתמקמנו באזור קרוב לקבר מבלי להפריע או להציק להם".

החרדים שנכנסו למתחם הקבר הם חסידיו של הרב אליעזר ברלנד, שהואשם בעבירות מין בבנות קהילת "שובו בנים" שבראשה עמד. המתחם הוא בעל חשיבות גדולה לאנשי קהילת "שובו בנים", ולכן ההסתננויות אליו הפכו כבר לדבר שבשגרה – על בסיס שבועי כמעט. ב-2011 נרצח במקום בן יוסף לבנת, ושמונה שנים קודם לכן נפצעו שניים מבני הקהילה באורח קשה כשחדרו למקום – גם אז ללא היתר. הכניסה הלילה לשכם הייתה אקט מחאה של החסידים על מעצרו הממושך של ברלנד לאחר הגשת כתב האישום נגדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסידי ברלנד בדרכם לקבר יוסף, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתן, שטען כי נכנס לקבר בשכם עד כה "יותר מאלף פעמים", הוסיף כי "הרווחנו הלילה שתי מטרות - לשחרר את הקבר מהפלסטינים ולפעול לשחרר את הרב מהכלא. אנחנו נמשיך לחפש כל דרך אפשרית וחוקית שתעזור לנו בזה". לדבריו, "המטרה שלנו הייתה להיעצר. מאז שהרב ברלנד חזר לארץ היו אלפי אנשים שהביעו נכונות להיעצר ולהשבית את המדינה אבל הרב ביקש מאתנו לפעול בדרכים חוקיות ולכן עד כה נמנענו מהפגנות אלימות או דברים כאלה, אבל להיכנס לקבר יוסף זו מחאה שאינה מפרה את החוק ולא גורמת נזק".

נחמן לוי, בן 19 בירושלים, אמר כי "הרב שלנו יושב כבר יותר מחודש בכלא – זו סיבה מספיק טובה כדי שנסתנן לקבר יוסף". לדבריו, "האב הרוחני שלנו יושב בכלא כמו אחרון העבריינים, זו המחאה החוקית היחידה שעוד אנחנו עושים כדי שישוחרר".

לוחמי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל הגיעו למקום כדי לאבטח אותם מחשש לחייהם, אך חלק מהחסידים שהעדיפו להימנע ממעצר, נמלטו לסמטאות ולרחובות הסמוכים. בתום האירוע הלילה, עוכבו כ-30 חסידים על ידי כוחות הביטחון הישראליים עד שהגיעה המשטרה למקום. מרביתם שוחררו עם צווי הרחקה מהאזור למשך שבועיים ותנאים מגבילים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו מחאה שלא מפרה את החוק ולא גורמת נזק". הכוחות מעכבים את החסידים במתחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

נגד נחמן לוי, שעוכב הלילה, התנהל עד לא מזמן משפט על כניסה לשכם. "אנחנו לא רוצים לעשות בלאגן, ולכן החלטנו להתפלל בקבר. אין בכך שום בעיה חוקית. במשפט שהתנהל נגדי התברר שאין מניעה חוקית להיכנס לקבר יוסף. אני מרגיש שזה מה שיכול לשחרר את הרב". לדבריהם, החסידים מתכננים בימים הקרובים להסתנן פעמים נוספות לאזור שכם רק כדי להביע את מחאתם נגד המעצר של מנהיגם הרוחני.

"אנחנו לא מסכנים אף אחד. זה לא להפר את החוק - קבר יוסף נמצא בשטח C על פי הסכמי אוסלו (מובלעת בשליטת ישראל בתוך שטח A – י"א). בהסכמי אוסלו נקבע שקבר יוסף יישאר בשטח C וגם הגישה אליו. בהמשך זה השתנה מכל מיני אילוצים וחבל שהממשלה עדיין לא עושה כלום כדי לחזור לשם. זה מזכיר בדיוק את העוול שהרשויות כאן פועלות נגד רב בן 80 במצב רפואי קשה כשהמשטרה ובית המשפט מתעללים בו על רף נמוך של עבירות שיש ספיקות גדולות לגביהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully