וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המלחמה בדאעש: הפרלמנט בלוב הצביע נגד ממשלת האחדות

23.8.2016 / 11:50

חברי הפרלמנט היושב במזרח המדינה הביעו אי-אמון בממשלה הנתמכת בידי האו"ם היושבת בטריפולי. זאת בזמן שכוחותיה נלחמים בארגון הקיצוני במעוזו. הצעד עלול לפגוע בההליך השלום השברירי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הפרלמנט של לוב הביע אתמול (שני) אי-אמון בממשלת האחדות של האו"ם, בצעד שמהווה מכה קשה למאמצים הבינלאומיים לאחד את השורות במדינה הצפון-אפריקנית המפולגת.

ההצבעה עלולה לפגוע ביציבות הממשלה, שבה רואות מדינות המערב את הכוח היעיל ביותר למלחמה בשלוחת דאעש במדינה ובסחר בבני אדם. כוחות מקומיים הנאמנים לממשלת האחדות השתלטו בסיוע אווירי אמריקני על מרבית שטחה של עיר החוף סירת, ששימה מעוז הארגון במדינה.

61 חברי פרלמנט הצביעו נגד ממשלת האחדות, 39 נמנעו ואחד תמך בה עם 101 חברים נוכחים – מספר מספיק כדי לקיים הצבעה. חברי פרלמנט התומכים בממשלת האחדות ביקרו את המהלך ואמרו כי הם לא דווחו על כך לפני.

לא ברור מה יקרה בהמשך. חלק מחברי הפרלמנט במזרח המדינה סבורים כי על ממשלת האחדות היושבת בטריפולי שהוקמה במסגרת הסכם שתווך בידי האו"ם תתפזר, וכי על ראש הממשלה המיועד להציג ממשלה חדשה וקטנה יותר. אחרים סבורים כי עתה יש לפרק את כל המועצה הנשיאותית הנתמכת בידי המערב, צעד שייקח אחורה את תהליך השלום במדינה המפוררת.

כוחות ממשלת האחדות של לוב משגרים רקטה לעבר יעדי דאעש בעיר סירת, 4 באוגוסט 2016. רויטרס
כוחות ממשלת האחדות תוקפים את העיר סירת, החודש/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • לוב
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully