וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה בכלא: שוטרים פלסטינים עשו לינץ' בחשוד ברצח שני חבריהם

23.8.2016 / 13:20

אחמד חלאווה, שנחשב ה"מוח" מאחורי הירי בשני השוטרים, הוכה למוות בידי אנשי כוחות הביטחון לאחר שנעצר. חמאס: "המשך מדיניות הדיכוי של הרשות". עימותים בשכם בין מפגינים לבין אנשי הביטחון הפלסטינים

עריכה: מתן חדד

(בסרטון: תיעוד פציעתו של נער בן 15 בחילופי אש בין פלסטינים)

שוטרים פלסטינים הרגו הלילה (שלישי) את העצור הפלסטיני אחמד חלאווה, מי שמוגדר ה"מוח" שמאחורי התקרית שבה נורו למוות שני אנשי ביטחון פלסטינים בשכם בשבוע שעבר - כך מסר הבוקר מושל שכם אכרם רג'וב לסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא". לפי הודעתו, השוטרים הכו את חלאווה למוות זמן קצר לאחר שהובא למתקן מעצר בשכם. עוד מסר כי השוטרים שהביאו את חלאווה למתקן ניסו להגן עליו, אך בלי הצלחה.

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עדנאן דומיירי אמר כי חלאווה הוכה לאחר שצעק וקילל את השוטרים במקום וכי נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה למותו של חלאווה בבית המעצר ואמר שזו "תקרית חריגה". כמו כן, הודיע על הקמת ועדת חקירה לאירוע בראשות שר המשפטים הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
שני אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נהרגו במבצע מעצרים בשכם
המסר של מדיניות ליברמן החדשה: חמאס לא יידע לאיזו תגובה לצפות
באישון לילה: צה"ל חילץ עשרות חסידים שנכנסו לקבר יוסף ונרגמו באבנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים שהביאו אותו למעצר ניסו להגן עליו בלי הצלחה. אחמד חלאווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית יצרה עימות פנימי בשורות פתח לקראת הבחירות המקומיות שייערכו באוקטובר. בכיר פתח בשכם ג'מאל טיראווי המקורב לדחלאן גינה את מותו של חלאווה וקרא לחקור במהירות את התקרית ולפרסם את תוצאות החקירה. חבר המועצה המהפכנית של הארגון בשכם סרחאן דויכאת דרש מהרשות להעמיד לדין את המעורבים בתקרית. "יש גיס חמישי בשכם שמנסה לפלג בינינו", אמר דויכאת, "מה שנעשה מנוגד לחוק".

בחמאס גינו את הריגתו של חלאווה. דובר הארגון סמי אבו זוהרי כינה את המעשה "הוצאה להורג פוליטית". הוא הוסיף כי מדובר בהסלמה ב"מדיניות הדיכוי של הרשות הפלסטינית". כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי סוחרים בשכם פתחו הבוקר בשביתה במחאה על התקרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המונים מפגינים בכיכר המרכזית בשכם במחאה על מותו של חלאווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכיכר המרכזית בשכם התאספו מפגינים רבים המוחים על מותו של חלאווה. עדי ראייה סיפרו כי המפגינים דורשים את פיטוריו של מושל שכם ושל מפקד מנגנוני הביטחון הפלסטיניים גנרל נידאל אבו דחאן. הפלסטינים מדווחים על עימותים בין המפגינים לבין אנשי המשטרה הפלסטינית הנמצאים במקום.

התקרית האלימה במתקן הכליאה התפתחה על רקע מותם של שני חברי מנגנוני הביטחון ופציעתם של שניים נוספים ביום חמישי בעיר העתיקה בשכם, כשחמושים פתחו לעברם באש. גורם ביטחוני פלסטיני בכיר אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי שני חשודים בירי נהרגו בעת הניסיון לעצור אותם. חלאווה נעצר בחשד כי עמד מאחורי תכנון הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully