וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ניגריה: מנהיג בוקו חראם נפצע אנושות בתקיפה אווירית

23.8.2016 / 11:10

חיל האוויר טוען כי אבו באכר שכאו נפגע בכתפיו בהפצצה במעוז הארגון בצפון-מזרח המדינה, לצד חיסולם של בכירים אחרים בבוקו חראם. בעבר כבר נטען כמה פעמים כי הוא נהרג בידי כוחות הביטחון

עריכה: מתן חדד

חיל האוויר של ניגריה מסר היום (שלישי) כי הוא חיסל כמה בכירים בארגון בוקו חראם וכי הוא סבור שמנהיג הקבוצה נפצע באורח אנוש במתקפה בצפון-מזרח המדינה. לפי ההודעה, מטוסי קרב של הממשלה תקפו ביום שישי בכפר טיי בעיר סמביסה במדינת בורנו.

"מנהיגם, שמכונה 'אבו באכר שכאו', ככל הנראה נפצע באורח אנוש בכתפיו", נמסר בהצהרה מטעם דובר הצבא, שדיווח בעבר כמה פעמים על מותו של שכאו, אולם האחרון הופיע בכמה סרטונים שבהם הוא נראה ללא פגע. הארגון, שגרם למותם של עשרות אלפים במסגרת מאבקו להקמת מדינת הלכה אסלאמית בניגריה, טרם הגיב לטענת הצבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג בוקו חראם אבו באכר שכאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה חל פילוג בבוקו חראם, שנשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בתחילת החודש הודיע דאעש כי אבו מוסאב אל-ברנאווי הוא המנהיג החדש, אך שכאו, שהנהיג את הארגון מאז 2009, פרסם סרטון שבו טען כי אל-ברנאווי לא ראוי להנהיג את הארגון. עם זאת, הבהיר שכאו כי "לא חזרנו בנו מנאמנותנו למנהיג אל-בגדאדי", בהתייחסות למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי.

אל-ברנאווי, שהוכרז כמושל מחוז מערב אפריקה של דאעש, טען בקלטת שפורסמה על ידי האתר הניגרי "סהרה ריפורטרס", הפועל מניו יורק, כי שכאו חי חיי מותרות, בעוד משפחותיהם של לוחמיו גוועות ברעב. הוא עוד טען כי שכאו רצח מוסלמים, כולל לוחמיו שלו, הזניח נשים רעבות וילדים, ולא הצליח לספק נשק ומזון ללוחמי הארגון. כמו כן, הוא טען כי כמה ממקורביו של שכאו תומכים בו, ומוכנים להרוג אותו אם יאונה לאל-ברנאווי כל רע מצדו של שכאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully