וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בגבול: טורקיה תקפה עמדות של דאעש והכורדים בסוריה

23.8.2016 / 11:36

צבא טורקיה הפגיז עמדות של "המדינה האסלאמית" ושל ה-YPG בצפון, לקראת מתקפה צפויה של מורדים הנתמכים בידיו. ראש ממשלת טורקיה נסוג מהצהרות ארדואן: לא ידוע מי ביצע את הפיגוע בחתונה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צבא טורקיה תקף ביממה האחרונה יעדים של המיליציה הכורדית וכן מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. הבוקר (שלישי) דיווחו כלי תקשורת במדינה כי 40 פגזי ארטילריה נורו אל יעדים של דאעש בצפון סוריה לאחר ששתי פצצות מרגמה שנורו מהאזור פגעו בעיירה טורקית הסמוכה לגבול. סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דיווחה כי שתי פצצות המרגמה שפגעו בעיר קרקמיס נורו ככל הנראה במהלך חילופי אש בין מורדים סורים לבין כוחות דאעש.

עוד דווח כי פצצות המרגמה פגעו בחצר מתחם השייך למסגד בעיר והרסו קווי מתח. כוחות הביטחון המקומיים סגרו את המקום וקראו לתושבים בעיר להישאר בבתיהם. קרקמיס נמצאת סמוך לעיירה הסורית ג'ראבלוס המוחזקת בידי דאעש. כוחות מורדים סורים הנתמכים בידי טורקיה מתכננים לתקוף את העיר ולכבוש אותה. גורם בכיר בכוחות המורדים אמר כי הצעד יגרום לתסכול בקרב הכורדים שמקווים להרחיב את אחיזתם באזור.

עוד בוואלה! NEWS:
"הציע לה לרקוד - וגרר אותה לשירותים": האישום באונס באלנבי 40
הילרי קלינטון על העיסוק במצבה הבריאותי: "אסטרטגיה מטורללת"
חרדים הקימו בבקו"ם דוכנים נגד גיוס: "לא ליפול ברשת הרשעים"

ירי ארטילרי של צבא טורקיה לעבר עמדות של הכורדים בצפון סוריה, 16 בפברואר 2016. AP
צבא טורקיה מבצע ירי ארטילרי אל עמדות של הכורדים בסוריה לפני כחצי שנה/AP

אמש תקף צבא טורקיה מטרות של המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) באזור העיר מנבג' שבצפון המדינה, יחד עם מטרות של דאעש בג'ראבלוס. גורם רשמי בטורקיה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס הוא הוסיף כי המטרה העיקרית של התקיפות נועדה לפתוח מסדרון עבור המורדים המתונים שבהם תומכת טורקיה.

באנקרה רוצים למנוע מהכורדים בסוריה להרחיב את השטח בשליטתם, שאותו ביססו מאז פרצה מלחמת האזרחים. "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", קואליציה של ארגוני מורדים המורכבת בעיקר מהכורדים, הקימה גוף צבאי לשחרור ג'ראבלוס, אולם מפקדו חוסל אמש בהתנקשות מסתורית. הכורדים מאשימים את המודיעין הטורקי בכך.

המתיחות בגבול עלתה שוב בימים האחרונים בעקבות פיגוע ההתאבדות באולם חתונות בעיר גזיאנטפ, שבדרום-מזרח טורקיה. יותר מ-30 בני אדם, רובם ילדים, נהרגו בפיצוץ בחתונה כורדים. לאחר הפיגוע הקטלני טען הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כי ככל הנראה דאעש אחראי לו וכי מי שביצע אותו היה נער צעיר. עם זאת, ראש הממשלה בינאלי יידלרים אמר אתמול כי לא ברור מי הוציא לפועל את פיגוע ההתאבדות ומה גיל המחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully