וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: המצב בחאלב - פסגת האימה במשבר הגדול בזמננו

23.8.2016 / 3:30

תת מזכ"ל הארגון לעניינים הומניטריים קרא לחברי מועצת הביטחון לפעול לקיום הפסקת אש הומניטרית, וציין כי אם הדבר לא יתבצע, "תתרחש קטסטרופה חסרת תקדים". "אנחנו במרוץ נגד הזמן", הדגיש

ספק 500

(בווידאו: ספינות קרב רוסיות תוקפות יעדים של המורדים באזור חאלב)

סטפן אובראיין, תת מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטאריים, הזהיר הלילה (שלישי) כי המצב בעיר חאלב שבצפון סוריה, שבה מתנהלים בשבועות האחרונים קרבות עזים בין הצבא הסורי למורדים, הפך "לפסגת האימה במשבר הגדול ביותר של זמננו". הוא קרא לכל הצדדים הלוחמים להסכים להפסקת אש בת 48 שעות, שבה תתאפשר העברת סיוע לעיר. לדבריו, אם הדבר לא ייעשה, "תתרחש קטסטרופה הומניטרית חסרת תקדים בחמש שנות מלחמת האזרחים בסוריה".

"אנחנו במרוץ נגד הזמן, והדיווחים על בתי חולים ובתי ספר מופצצים הולכים ומתגברים. אין חשמל, ישנה מצוקת מים והתנועה מוגבלת", אמר אובראיין מול חברי מועצת הביטחון של האו"ם, וקרא להם לפעול להפסקת אש בהקדם האפשרי. "אתם יכולים לאפשר הכנסת מזון לבני אדם רק באמצעות העט שברשותכם", טען. "מועצת הביטחון לא יכולה להתעלם ממצב שבו הפצצת בתי חולים הפכה לנורמה. מצב שבו מצור על ערים שלמות, המוכר מימי הביניים, הפך לשגרה עבור מאות אלפי בני אדם".

עוד כתבות בנושא:
מת אחיו של הילד שתמונת חילוצו בחאלב זעזעה את העולם
עד הילד הסורי הבא: 15 דקות העניין העולמי בעומרן המדמם וההמום
רוסיה: תקפנו מטרות בצפון סוריה מספינות קרב בים התיכון

אנשי קבוצת המורדים הסורית פתח א-שאם בחאלב, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
התושבים מנותקים כמעט לחלוטין ממוצרים בסיסיים. טנק של המורדים במזרח חאלב/רויטרס

לדברי אובראיין, 275 אלף התושבים החיים במזרח חאלב, הנתונה בידי המורדים, מנותקים כמעט לחלוטין ממוצרים בסיסיים. כמו כן, הוא ציין כי הגישה לצד הנתון בידי הממשל, שבו נמצאים 1.5 מיליון איש, "קשה ביותר", אם כי בחודש האחרון הגיע לאזור מעט סיוע. אובראיין הוסיף כי במהלך החודש הנוכחי ביקש האו"ם לשלוח סיוע לכמעט מיליון בני אדם באזורים הנצורים בסוריה, אך הממשל אישר רק 50% מהבקשות, ודחה בין היתר את הבקשות לסיוע לצדה המזרחי של חאלב.

בשבוע שעבר הודיעה רוסיה, הפועלת לצד משטר אסד ועורכת תקיפות אוויריות בחאלב, כי היא מוכנה לתמוך בהצעת האו"ם להפסקת אש שבועית בת 48 שעות לצרכים הומניטריים בעיר. סגנית שגרירת ארצות הברית באו"ם, מישל סיסון, הביעה בישיבת מועצת הביטחון את תמיכת מדינתה בהפסקת האש ההומניטרית, וקראה לרוסיה לפעול לקיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully