וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחשוף את גורלם": פורסמה תמונה של פעילי חמאס בכלא במצרים

23.8.2016 / 0:08

אל-ג'זירה פרסמה תמונה שבה לטענתה נראים שניים מארבעת אנשי הארגון שנחטפו במדינה. לדברי בכיר בארגון, קהיר דרשה "תנאים שלא ניתן למלא". בוואלה! NEWS פורסם כי הארבעה הם בכירים בכוח הימי

עריכה: אביב אירגז

(שר החוץ המצרי: כי הרג ילדים פלסטינים בידי ישראל זה לא טרור)

רשת אל-ג'זירה פרסמה אמש (שני) תמונה שלטענתה הודלפה מכלא במצרים ובה נראים לכאורה שניים מארבעה אנשי חמאס שנעלמו לפני כשנה בעת שחצו את הגבול בין רצועת עזה למצרים. לפי הדיווח באל-ג'זירה, התמונה צולמה בבית מעצר של מנגנוני הביטחון המצריים בקהיר ורואים בה את יאסר זנון ועבד א-דאים אבו לבד.

בכיר חמאס סלאח אל-ברדוויל צפה בשידור בעזה יחד עם משפחות העצורים. הוא אמר כי "מצרים לא אישרה ולא הכחישה את הימצאותם של הארבעה בידה, אך זו הייתה ההערכה שלנו. למרות מגעים ארוכים, המצרים לא הסכימו לחשוף מה עלה בגורלם. הם הסכימו לתת מידע אודותיהם, אך בדרישה לתנאים שלא חמאס ולא שום פלסטיני יכול למלא. חמאס דורש באופן חד-משמעי ממצרים לחשוף מה עלה בגורלם".

לקריאה נוספת בנושא
מעצר לוחמי הקומנדו חושף את המלחמה השקטה של מצרים בחמאס
מצרים חטפה ארבעה לוחמי הקומנדו הימי של חמאס בדרכם לאיראן

תמונה של שניים מבכירי הקומנדו הימי של חמאס העצורים במצרים. אל-ג'זירה, צילום מסך
יאסר זנון/צילום מסך, אל-ג'זירה

היעלמותם גרמה אז למתיחות רבה בין עזה לקהיר מאחר שבחמאס חשדו כל הזמן כי המצרים עומדים מאחורי החטיפה שלהם מאוטובוס שעשה דרכו ממעבר רפיח לקהיר. לפני שנה פורסם בוואלה! NEWS כי החטופים הם בכירים בקומנדו הימי של חמאס. הם יצאו דרך מעבר רפיח, שהיה פתוח באותם ימים למטרות הומניטריות, ככל הנראה כדי לעבור הכשרות באיראן. כאשר נודע למצרים כי הארבעה מגיעים למדינה, הם החליטו לעצור את אותם.

בעבר פורסם בכלי התקשורת השונים כי הקומנדו הימי של חמאס קיבל ציוד מתקדם ועבר אימונים מפרכים באיראן. עוד דווח כי ברשותו מערכות מתקדמות וביניהם סקוטרים - כלי שיט תת ימיים שיכולים לשנע צוללנים בקלות רבה ובכך מתאפשר לאנשי הקומנדו של חמאס להגיע למטרות רחוקות טווח בעומק ישראל.

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully