וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נגד הגינוי של טורקיה לתקיפה בעזה: "כדאי שתחשוב פעמיים"

23.8.2016 / 0:07

משרד החוץ הגיב בחריפות לביקורת של אנקרה על פעולת צה"ל ונמסר כי חרף הסכם הפיוס, "לא נשתוק לנוכח גינוייה המופרכים נגדנו". עוד נמסר מירושלים כי "נמשיך להגן על אזרחי ישראל החפים מפשע"

עריכה: ניר חן צילום: בני בן סימון

משרד החוץ תקף אמש (שני) בחריפות את טורקיה, בעקבות הביקורת שהשמיעה על תקיפת צה"ל ברצועת עזה. חרף הסכם הפיוס, נמסר, "אין משמעותו שנשתוק לנוכח גינוייה המופרכים נגדנו. מוטב שטורקיה תחשוב פעמיים לפני שהיא מבקרת פעולות צבאיות של מדינות אחרות". עוד נמסר ממשרד החוץ כי ישראל "תמשיך להגן על אזרחיה החפים מפשע מפני כל ירי טילים על שטחנו, בהתאם לחוק הבינלאומי ובהתאם לאחריותנו ומצפוננו".

בהודעה שנמסרה בשעות הצהריים מאנקרה, נטען כי "התקיפות, שגרמו לפציעת אזרחים חפים מפשע, אינן מקובלות, לא משנה מהי הסיבה להן". המשרד הוסיף וגינה את "גישתה העוינת" של ישראל, המפריעה לטענתו לתהליך השלום עם הפלסטינים ומפרה את תקופת השקט היחסי באזור.

עוד באותו ענין:
טורקיה על התקיפות בעזה: "פציעת אזרחים חפים מפשע אינה מקובלת"
מציאות ישנה-חדשה: התקיפות בעזה לא ישנו את כללי המשחק בין ישראל לחמאס
בפעם השנייה ביממה: צה"ל תקף מטרות בעזה בתגובה לירי לשדרות

תקיפה של צה"ל באזור בית חאנון ברצועת עזה 21 אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מרצועת עזה לאחר התקיפות אתמול/צילום מסך, טוויטר

שלשום שוגרה מרצועת עזה רקטה לעבר שדרות, שנפלה בחצר בית בעיר. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק. ארגון סלפי קיבל אחריות על הירי, אולם בצה"ל הטילו את האחריות על חמאס ובתגובה יצאו לשני סבבי תקיפה. הראשון כלל תקיפה מהאוויר וירי של טנק לעבר מטרות בבית חאנון, אולם בשעות הערב הותקפו עשרות יעדים, בתגובה חריגה בהיקפה.

על רקע התקיפה הנרחבת ברצועה, אמר אתמול קצין בכיר בצה"ל כי הצבא שינה את כללי המשחק ברצועה. "מה שקרה הלילה ברצועה זו תקיפה חריגה. מדובר בתקיפה של 50 יעדים במשך יותר משעתיים". הבכיר הסביר כי בעקבות ירי הרקטה אתמול לעבר שדרות, בצה"ל אין כוונה להשלים עם המצב. "כן יש לנו כוונה לטפל בכל סוגי התשתיות". למרות דיווחי הפלסטינים על נפגעים בתקיפות צה"ל, אמר הקצין כי בצה"ל לא מכירים נפגעים מהירי.

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully