וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה האמיצה של המדליסט האתיופי נגד הטבח של הממשלה בארצו

רויטרס ואי-פי

22.8.2016 / 17:18

פייסה לילסה סיים שני במרתון ועשה את סמל המחאה של בני שבטו, שעשרות מהם נהרגו בהפגנות נגד הפקעת אדמות. הוא אמר כי אם ישוב לארצו הוא עלול להיהרג, אך הממשלה הבטיחה: "הוא יתקבל כגיבור"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רץ מרתון אתיופי, שחצה אתמול שני את קו הסיום באולימפיאדה וזכה במדליית כסף, עשה את סימן המחאה של בני שבטו המתנגדים לתכנית הממשלה להשתלט על שטח שלהם. עם זאת, באדיס אבבה אמרו היום (שני) כי חרף הביקורת של פייסה לילסה, הוא לא יעמוד לדין אם ישוב למולדתו וכי הוא יתקבל "כגיבור".

ההודעה של ממשלת אתיופיה שוחררה זמן קצר לאחר שהאצן סיפר לכתבים כי הוא עלול להיהרג או להיכלא אם ישוב למדינה. הוא אמר כי הפגנות באתיופיה "הן מסוכנות מאוד" וטען כי המדינה הורגת את בני האורומו, שלהם הוא משתייך, וגוזלת מהם את משאביהם. דובר מטעם הממשלה סיפר לתחנת טלוויזיה ממלכתית כי לילסה יקבל "קבלת פנים של גיבור לצד חברי המשלחת שלו". לא ברור אם האתלט מתכוון לשוב לאתיופיה.

בתחילת החודש דיווח ארגון זכויות האדם אמנסטי כי 97 בני אדם נהרגו בעימותים במחוזות אורומיה ואמהרה באתיופיה, בעקבות הפגנות ענק נגד הממשל. גורמי אופוזיציה וגורמים דיפלומטיים במדינה העריכו כי מניין ההרוגים הוא לפחות 50. התכנית להפקעת האדמות בוטלה בתחילת השנה, אך המחאה התחדשה החודש בשל מעצרים ממושכים של מפגינים וטענות לאפליה ממשלתית של בני האורומו.

לקריאה נוספת בנושא
אמנסטי: מאה מפגינים נהרגו בעימותים עם כוחות המשטרה באתיופיה
מתיחות במזרח אפריקה: קרבות גבול עזים בין אתיופיה לאריתריאה

פייסה לילסה רץ מרתון אתיופי. GettyImages
לא ברור אם ישוב לארצו. לילסה, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully