וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע החתונה בטורקיה: כמחצית מקורבנות המתקפה - מתחת לגיל 14

גורם בממשל המקומי בגזיאנטפ, שבה אירעה המתקפה שגבתה את חייהם של לפחות 51 בני אדם, מסר כי 22 מהנרצחים הם ילדים ונערים - שגילם דומה לזה של המחבל המתאבד. מצבם של 17 מהפצועים בפיגוע מוסיף להיות קשה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 22 מקורבנות פיגוע ההתאבדות באולם האירועים בעיר גזיאנטפ שבטורקיה הם ילדים ונערים מתחת לגיל 14 - כך מסר היום (שני) גורם בממשל המקומי. המחבל המתאבד, שהיה כבן 13 והוציא לפועל את המתקפה, גרם למותם של לפחות 51 בני אדם שחגגו בחתונה בעיר שבדרום-מזרח המדינה.

אתמול אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי על פי הראיות הראשוניות מדובר בפעולה שביצע ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בנוסף לעשרות ההרוגים, נפצעו במתקפה 69 בני אדם, 17 מתוכם באורח קשה.


עוד בנושא:
ארדואן: המחבל שהתפוצץ בחתונה והרג עשרות - נער כבן 12
טורקיה: 50 הרוגים בפיגוע התאבדות בגן אירועים במזרח המדינה

נשים טורקיות מתאבלות  - לאחר פידוע במרחי טורקיה בו נרצחו 40 בני אדם. רויטרס
נשים מתאבלות בהלוויית קורבנות הפיגוע, אתמול/רויטרס

לפי כלי תקשורת מקומיים, המחבל התפוצץ בין אנשים שרקדו ברחוב מחוץ לאולם האירועים. מדובר במתקפה הקטלנית ביותר בטורקיה בשנה הנוכחית, והשנייה לאחר המתקפה שאירעה בשנה שעברה במהלך הפגנה פרו-כורדית באנקרה, שבה נהרגו יותר ממאה איש. לפי גורמים רשמיים במדינה, בחתונה נכחו אנשים החברים במפלגה הפרו-כורדית (HDP). עוד דווח כי החתן נפצע באורח קל, והכלה לא נפגעה.

עדי ראייה מהזירה דיווחו על דם שניתז על הקירות. "החגיגה הייתה לקראת סופה, ופתאום היה פיצוץ עז בין האנשים שרקדו", אמר ולי קאן, צעיר בן 25 שהשתתף באירוע. "היה דם וחלקי גופות בכל מקום". לפי התביעה בעיר, חגורת נפץ נמצאה בזירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיגוע התאבדות באולם אירועים בזמן חתונה בעיר גזיאנטפ במזרח טורקיה 21 אוגוסט 2016. AP
"חיוני להתאחד נגד הטרור". זירת הפיגוע בגזיאנטפ/AP

מוקדם יותר היום שלח הנשיא ראובן ריבלין אגרת תנחומים לארדואן, שבה הביע זעזוע מהפיגוע. "היינו המומים לשמוע על הפיגוע הברברי אשר גבה את חייהם של רבים ופצע רבים אף יותר, במהלך כינוס תמים של אזרחים לחגיגת חתונה", כתב. "אנו עומדים לצד טורקיה בימים עצובים אלו. אירוע זה מוכיח שוב כמה חיוני שנתאחד כולנו במאבק נגד אלו אשר מוכנים להרוג ולפצוע חפים מפשע בכדי לקדם את מטרותיהם".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה אף היא אמש את תנחומיה לממשלה באנקרה ומסרה כי "כדי להביס את הטרור צריכה הקהילה הבינלאומית לשלב כוחות ולהילחם בעוצמה ונחישות".

גם הבית הלבן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין גינו את הפיגוע באולם האירועים. "האחראים למעשה הברברי נהגו בציניות ופחדנות כשפגעו בחתונה והרגו ופצעו עשרות", אמר נד פרייס, דובר המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית. בהודעה מהקרמלין נמסר: "הפשע שבוצע במהלך מסיבת חתונה מדהים באכזריותו ובציניות שלו. שוב אנו רואים שלטרור לא אכפת מחוקים או מהנורמות הבסיסיות ביותר של המוסר האנושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully