וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי: פוטין מוכן לארח במוסקבה את נתניהו ואבו מאזן לשיחות ישירות

אילן זלאיט

22.8.2016 / 1:45

הנשיא המצרי אמר בשיחה עם עורכי עיתונים בארצו כי האצת תהליך השלום חיונית ליציבות באזור. לדבריו, אין מנוס מלהשיג פיוס בין חמאס ופתח, במאמץ להקים מדינה פלסטינית

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(באפריל: נתניהו נפגש במוסקבה עם הנשיא פוטין)

נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, אמר הלילה (שני) כי נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, מוכן לארח את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשיחות ישירות במוסקבה. בשיחה עם עורכי העיתונים הגדולים במצרים, אמר א-סיסי כי ישראל משתכנעת יותר ויותר בחשיבות שבהשגת השלום, וכי האצת תהליך השלום היא המפתח ליציבות באזור. לדבריו, במאמץ להקים מדינה פלסטינית אין מנוס מלהשיג פיוס בין חמאס ופתח.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית כי משלחת ישראלית הגיעה לקהיר כדי לדון עם בכירים מצרים בנושא יוזמת השלום של א-סיסי. לפי הדיווח, במהלך הביקור דנו הצדדים בפרטי היוזמה המצרית לשלום בין ישראל לפלסטינים, וכן בנושאים נוספים הנוגעים לשתי המדינות.

לפני כחודשיים נפגש נתניהו עם פוטין במוסקבה. בסיום הפגישה בין השניים אמר הנשיא הרוסי במסיבת עיתונאים משותפת כי ארצו תתמוך ב"הסדר מקיף וצודק של הסכסוך הישראלי-פלסטיני". לפני כשבועיים דווח כי אבו מאזן סירב להצעה אמריקנית לפגישה בהשתתפות נציגים ממדינות האזור להתנעה מחדש של המשא ומתן עם ישראל. בדיווח בעיתון "אל-קודס" צוטטו אז מקורות פלסטיניים שלדבריהם אבו מאזן ראה בהצעה "עקיפה" של יוזמת השלום שניסתה לקדם צרפת בחודשים האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה ביממה: צה"ל תקף מטרות בעזה בתגובה לירי לשדרות
חצי שנה חלפה מרצח גרושת עד המדינה - ואין קצה חוט
עשרות הפגינו בירושלים ובבית שמש נגד מעצר סרבן גיוס חרדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין, מוסקבה רוסיה. 7 ביוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל משתכנעת בחשיבות השלום". נתניהו בפגישתו עם פוטין במוסקבה בחודש יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully