וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר לונדון נגד מנהיג הלייבור: "נכשל במשאל העם"

21.8.2016 / 19:00

סדיק חאן קרא להדחת היו"ר הנוכחי, חבר מפלגתו ג'רמי קורבין, מאחר שלא הצליח לשכנע את תושבי האי הבריטי להצביע בעד הישארות באיחוד. "הוא נכשל לחלוטין במשאל, מדוע שיצליח בבחירות?"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: קורבין לאחר קביעת ועידת הלייבור לפיה יתמודד באופן אוטומטי בבחירות במפלגה, בחודש שעבר)

הגורמים הקוראים להתפטרותו של מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, קיבלו אתמול (שבת) חיזוק משמעותי, לאחר שראש עיריית לונדון, סדיק חאן, קרא לחברי מפלגתו להחליף את היו"ר, מאחר שלא הצליח לשכנע את תושבי האי להצביע בעד הישארות באיחוד האירופי במשאל העם שנערך ביוני האחרון. "ג'רמי כבר הוכיח שהוא לא מצליח לארגן קבוצה אפקטיבית, ונכשל בהשגת אמון וכבוד תושבי המדינה", ציין חאן במאמר שכתב לעיתון הבריטי "האובזרבר".

"אני חושש שאין אנו יכולים להמשיך כך", הוסיף חאן. "מניסיוני מהבחירות לראשות עיריית לונדון, כשהתמודדתי מול נציג המפלגה היריבה, אני יודע שאם אנו חזקים וברורים מספיק בניסיונות השכנוע שלנו, המסר יעבור לציבור. במבחן הזה ג'רמי נכשל לחלוטין במשאל העם, אז מדוע שהוא יצליח בבחירות הכלליות?"

עוד כתבות מהעולם:
ארדואן: המחבל שהתפוצץ בחתונה והרג עשרות - נער כבן 12
עיראק: 36 לוחמי דאעש שטבחו במאות חיילים הוצאו להורג
נשיא הפיליפינים נגד האו"ם: "הם בני זונות, אשקול לפרוש"

מנהיג הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין וראש עיריית לונדון סדיק חאן. רויטרס ואי-פי, עיבוד תמונה
"חושש שאין אנו יכולים להמשיך כך". קורבין וחאן/עיבוד תמונה, רויטרס ואי-פי

מפלגת הלייבור סובלת מחוסר יציבות מאז פרסום תוצאות משאל העם, שבו תמכו רוב המצביעים ב"ברקזיט", בניגוד לדעתם של מרבית חברי הלייבור. גורמים בתוך המפלגה קראו לקורבין להתפטר, ובשלב זה הוא נלחם על ההנהגה מול המחוקק אוון סמית.

קורבין דחה שוב ושוב את הטענות לפיהן הוא אחד הגורמים המרכזיים שהכשילו את קמפיין ההישארות באיחוד. לפי התחזיות במדינה, הוא צפוי לזכות מחדש בהנהגת המפלגה, בעקבות תמיכה נרחבת בקרב המתפקדים. עם זאת, רוב המחוקקים מטעם הלייבור תומכים בסמית', כך שהישארות קורבין בתפקיד עדיין לא מובטחת. תוצאות הבחירות הפנים-מפלגתיות יוכרזו ב-24 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully