וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: אלו בתי הספר העל-יסודיים המצטיינים לשנת תשע"ו

21.8.2016 / 16:00

277 חטיבות ביניים ותיכונים נבחרו לפי מדדים חברתיים, ערכיים ולימודיים. מוריהם יזכו לתוספת כספית של אלפי שקלים. 60.6% ממוסדות החינוך המצטיינים שייכים לזרם הממלכתי, 5.42% למגזר החרדי

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) את רשימת 277 בתי הספר העל-יסודיים שנבחרו כמצטיינים בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים לשנת תשע"ו. הדירוג נקבע על פי מדד חברתי של מניעת נשירה, הישגים ערכיים כמו קליטת תלמידי חינוך מיוחד ושיעורי הגיוס - בבתי הספר במגזר היהודי - והישגים לימודיים ובהם זכאות לבגרות והצטיינות בה. גם שמירה על טוהר בחינות בבית הספר נלקחה בחשבון. המורים של בתי הספר המצטיינים יזכו לתגמול כספי של אלפי שקלים.

בראש הרשימה ניצבים 69 בתי ספר מרחבי הארץ "אשר חוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים", כהגדרת המשרד, ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר.

מפילוח בתי הספר המצטיינים לפי המגזרים עולה כי 60.6% מהם הם של המגזר הממלכתי; 22.7% ממלכתי-דתי; 11% אחוז מהמגזר הלא יהודי ו-5.42% מהמגזר החרדי. עובדי ההוראה באותם בתי ספר יזכו כבר במשכורת הקרובה לבונוס כספי: המורים בבתי הספר בקבוצת הדירוג הראשונה יקבלו מענק של 8,219 שקלים, בקבוצת הדירוג השנייה יקבלו 6,164 שקלים, ובשתי קבוצות הדירוג הבאות 4,109 ו-3,082 שקלים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
רקטה נפלה בחצר בית בשדרות ולא גרמה לנפגעים; צה"ל תקף בעזה
מכונית תופת, נשק על גג גן ילדים ו-4 רציחות: אישום נגד חסין ואנשיו
בת ה-16 שנדרסה בבאר שבע: "אבא שלי גיבור, הוא הזהיר אותי"

משרד החינוך מתגמל מדי שנה עובדים מתחום ההוראה בגין הישגי בית הספר, כפי שנקבע בהסכם "עוז לתמורה", שמטרתו לקדם את התלמידים ולשפר את מעמדם של המורים. בתי הספר נמדדים לפי "היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית", כפי שהצהיר משרד החינוך.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "עתיד מדינת ישראל תלוי באיכות המחנכים שבה. זהו הרגע שלכם, שבו אנחנו עוצרים לרגע לומר תודה. תודה לכל המחנכות והמחנכים שמשקיעים מדי יום ומדי שעה כדי להכשיר, לחנך ולהקנות ערכים לדורות-דורות של נערים ונערות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נפתלי בנט שר החינוך מלמד חשבון בבית ספר קרול בפתח תקווה 28 מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"עוצרים להגיד תודה". בנט, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הוסיפה כי "באמצעות התמונה החינוכית והתגמול הדיפרנציאלי, מקדם משרד החינוך שיח חינוכי שמשקף את מגוון העשייה של המנהלים, המורים והתלמידים במוסדות החינוך, ואשר מביא לידי ביטוי את הייחודיות והרב-גוניות של מוסדות החינוך השונים".

לדבריה, "בהלימה לתמונה החינוכית, גם התגמול הדיפרנציאלי מתגמל בתי ספר שמקדמים הישגים ערכיים ולימודיים - אלו הקולטים תלמידים מרקע מגוון, ואשר פועלים לשמירה על טוהר הבחינות, מניעת נשירה, מעורבות חברתית וגיוס לצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully