וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס מצטרף לקמפיין קלינטון: "טראמפ יהיה אסון למדינה"

21.8.2016 / 10:21

הסנאטור הצהיר כי ייקח חלק בקמפיין למען המועמדת הדמוקרטית. בתוך כך, בסוף השבוע חשו הדמוקרטים הקלה לאחר ששופט קבע כי קלינטון לא תצטרך להעיד בשבועה במשפט שמתנהל נגדה בפרשת המיילים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(סנדרס מביע לראשונה תמיכה בקלינטון ביולי: "חייבת להיות הנשיאה הבאה")

הסנאטור מוורמונט ברני סנדרס הודיע בסוף השבוע כי יצטרף בחודש הבא לאירועי הבחירות לנשיאות ארצות הברית של המפלגה הדמוקרטית וייקח חלק פעיל בקמפיין למען המועמדת הילרי קלינטון. סנדרס, שהיה יריבה העיקרי של קלינטון בפריימריז ואף ניצח אותה ב-23 אזורי הצבעה, הודיע בחודש שעבר, על תמיכה במועמדותה. "אני מצפה לכך", אמר סנדרס בריאיון ל"וושינגטון פוסט".

"אני חש שבחירתו של דונלד טראמפ תהיה אסון למדינה. אני רוצה לעשות הכול כדי שאוכל לראות את שרת החוץ לשעבר קלינטון מנצחת", אמר סנדרס כשדיבר בשבחה בוועידה הדמוקרטית לפני חודש וקרא, יחד עם תומכיו, לעמוד מאחורי קלינטון. עם הצטרפותו למסע הקמפיין, הוא צפוי לדבר ללבם של בני מעמד הפועלים במדינה ולבוחרים הצעירים.

לקריאה נוספת:
קרב העוגיות הגדול: קלינטון בפער על טראמפ גם באוכל
המדינות שיכריעו את הקרב: מה יש לטראמפ ולקלינטון לחפש באוהיו?
לאחר מינויים חדשים וחשיפות על עברו: מנהל קמפיין טראמפ התפטר

הילארי קלינטון וברני סנדרס בקמפיין לנשיאות של קלינטון בניו המפשייר, יולי 2016. AP
"חש שבחירת טראמפ יהיה אסון למדינה". סנדרס וקלינטון/AP

סנדרס מתכנן לבקר בניו המפשייר, מישיגן וויסקונסין – המדינות שבהן זכה בפריימריז – כמו גם במדינות אחרות שבהן יש לו בסיס תמיכה רחב כמו אוהיו, פנסילבניה ונבאדה. במהלך מסעו ברחבי המדינה הוא גם יקרא לתמוך במועמדים דמוקרטים לסנאט.

פרשת המיילים: קלינטון תצטרך למסור עדות בכתב

בתוך כך, ביום שישי קבע שופט פדרלי בוושינגטון כי קלינטון לא תצטרך לתת עדות בשבועה בתביעה מטעם ארגון שמרני שהוגשה נגדה בשל שימושה בשרתי מיילים פרטיים ולא מאושרים בזמן שהייתה שרת החוץ. במקום, המועמדת הדמוקרטית תצטרך לענות בכתב תוך 30 יום לשאלות של הארגון, המכונה Judicial Watch ומפקח אחר מערכת המשפט, שתובע את מחלקת המדינה בתקופת כהונתה של קלינטון.

פסיקתו של השופט אמט סליבאן התקבלה בתחושת הקלה לדמוקרטים, שלא קיבלו בברכה את האפשרות שבה תצטרך אולי קלינטון לעמוד על דוכן העדים ולענות על שאלות של עורכי דין באמצע הקמפיין שלה לנשיאות ארצות הברית. קלינטון, שכיהנה כשרת החוץ בין השנים 2009 ל-2013, התנצלה על החלטתה להשתמש בשרתי מייל לא מאושרים. בסקרי דעת קהל נראה כי סוגיה זו תורמת להנחה כי קלינטון אינה אמינה. בחודש שעבר, בתום חקירה של שנה, קבע משרד המשפטים במדינה כי אין בסיס ראייתי להעמיד לדין את קלינטון.

שר החוץ של ארה"ב קולין פאוול מנסה לשכנע את עצרת האו"ם בהימצאות נשק להשמדה המונית בעיראק, 14 פברואר 2003. AP Photo/Kathy Willens, AP
קלינטון טענה כי המליץ לה להשתמש במייל פרטי. פאוול/AP, AP Photo/Kathy Willens

ביום חמישי האחרון פורסם דיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו קלינטון אמרה ל-FBI כי קודמה בתפקיד שר החוץ, קולין פאוול, היה זה שהמליץ לה להשתמש בחשבון מייל פרטי במהלך כהונתה. הדיווח של העיתון התבסס על מסמכים מהתשאול שלה בבולשת הפדרלית שהועברו בשבוע שעבר לקונגרס וכן על הקדמה של ספר על ביל קלינטון, לאחר כהונתו כנשיא. מקורביו של פאוול טענו בתגובה כי הוא לא זוכר דבר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully