וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים פלסטינים: "נתניהו וליברמן מעוניינים בניצחון חמאס"

21.8.2016 / 13:54

בשיחה עם וואלה! NEWS אמרו מקורבים לאבו מאזן כי הפסד פתח בבחירות המקומיות ברשות הפלסטינית יוכיח את הטענה "שאין עם מי לדבר". עם זאת, לדבריהם, דווקא גופי הביטחון בישראל רוצים שפתח ינצח

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

(בסרטון: ראש הממשלה נתניהו תוקף את ראש הרשות אבו מאזן, לפני כחודש)

לקראת הבחירות המקומיות ברשות הפלסטינית שייערכו בעוד כחודש וחצי, טוענים מקורבים לראש הרשות אבו מאזן כי "בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן מעוניינים בניצחון חמאס". בשיחה עם וואלה! NEWS אמרו הבכירים כי ראש הממשלה ושר הביטחון משוכנעים שאנשי פתח יפסידו בבחירות המקומיות ברשות והדבר "יוכיח את הטענה שלהם שאין עם מי לדבר".

הבכירים, בהם גם מקורבי מוחמד דחלאן, הנחשב ליריבו הפוליטי, ציינו כי הפעולה האחרונה של מנגנוני הרשות בשכם, שבה נהרגו שני שוטרים ושניים מהחמושים, מחזקת את מעמדם של פתח ושל יו"ר הרשות הפלסטינית - וכך גם ההצהרות האחרונות של ליברמן נגד אבו מאזן. אחד הבכירים אמר כי "דווקא ההאשמות של ליברמן נגד ראש הרשות מחזקות אותו. הראיס היה צריך שישראל תתקוף אותו במקום שתחבק אותו וליברמן סיפק את הסחורה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפתרון של מערכת הביטחון לשב"חים: הגדלת מכסות עבודה לפלסטינים
טורקיה: 30 הרוגים בפיגוע התאבדות בגן אירועים במזרח המדינה
מת אחיו של הילד שתמונת חילוצו בחאלב זעזעה את העולם

אבו מאזן ומוחמד דחלאן, רמאללה. פברואר 2015. AP
אבו מאזן ומוחמד דחלאן/AP

"ההחלטה ללכת לבחירות איחדה את השורות ואנו פועלים במרץ למנוע פיצולים והתמודדויות פנימיות", הוסיפו הבכירים, שמאמינים כי לפתח יש סיכוי סביר לנצח. מקורבי אבו מאזן עוד ציינו כי הם אינם חוששים שישראל תנסה לבטל את הבחירות המקומיות שמתוכננות להתקיים ב-8 באוקטובר, וייערכו ביותר מ-400 רשויות, והוסיפו כי אין שום כוונה לבטל או לדחות את את הבחירות.

הבכירים הפלסטינים אמרו עוד כי בניגוד לראשי המערכת הפוליטית בישראל, במערכת הביטחון דווקא חוששים מהפסד של הפתח. "המודיעין, השב"כ ומתאם פעולות הממשלה בשטחים - זה כבר סיפור אחר", אמרו מקורבי אבו מאזן.

בכירים אחרים בפתח ציינו כי למרות שהרשימות לבחירות המקומיות בגדה ובעזה ייסגרו בעוד חמישה ימים בלבד, אין בשעה זו הסכמה על הרכב הרשימות. הם הוסיפו כי ניכר מאמץ יוצא דופן כדי למנוע כל פיצול בתוך הארגון שעלול להביא להתמודדות בין מועמדים שונים של התנועה, דבר שעלול להוביל לניצחון של חמאס.

מקורבי דחלאן שומרים על אחדות השורות

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, בבחירות בעיר שכם צפויה להתמודד רשימה מאוחדת של עדלי יאיש, שבעבר נבחר לראשות העירייה מטעם חמאס, ושל אנשי פתח שיתחלפו ברוטציה בתפקיד. ברמאללה צפוי לעמוד בראש רשימה של הפתח מוסא חדיד ובשאר הערים לא ברורה זהותם של המתמודדים.

להפתעת רבים, גם מקורבי מוחמד דחלאן, מראשי תנועת פתח, אינם מתמודדים ברשימות נפרדות ושומרים על אחדות השורות בתנועה. הבכירים השונים ציינו כי לגורם החמולתי יש מרכיב משמעותי באופן הרכבת הרשימות, אף יותר מהשיוך המפלגתי, ובוודאי כשמדובר בעיירות או בכפרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully