וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על אישור הסכם הפיוס בטורקיה: "מצפה להחזרת השגרירים"

20.8.2016 / 21:19

רה"מ בירך על אישור הסכם הפיוס, שצפוי לסלול את הדרך לשיקום היחסים בין המדינות ואמר כי בישראל "מצפים ליישומו". ישראל צפויה לפצות ב-20 מיליון דולר את משפחות קורבנות המרמרה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נתניהו מכריז על הסכם הפיוס עם טורקיה, יוני)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לאישור הסכם הפיוס עם ישראל בפרלמנט בטורקיה במהלך הלילה. "ישראל מברכת על אישור ההסכם על ידי הפרלמנט הטורקי, ומצפה להמשך יישומו, כולל החזרת השגרירים למדינות", אמר.

אישור ההסכם על ידי טורקיה התניע באופן סופי את תחילת שיקום היחסים הדיפלומטיים בין ירושלים לאנקרה. לפי תנאי ההסכם, ישראל תעביר 20 מיליון דולרים לטורקיה בתוך 25 ימים, שתכליתם, על פי הנוסח, "פיצוי למשפחות השכולות במהלך תקרית המשט". כמו כן, סוכם כי אף אזרח ישראלי לא יואשם בעבירות פליליות או ייקנס בעקבות האירוע, שבו נהרגו עשרה טורקים בהשתלטות חיל הים הישראלי על המשט לרצועת עזה ב-2010.

עוד בוואלה! NEWS:
חודשיים אחרי הקבינט בישראל: הפרלמנט הטורקי אישר את הסכם הפיוס
ברית עם השכנים - או שותפות עם בנט: הדילמה של נתניהו עם העולם הערבי
באיסטנבול שמחים על הפיוס עם ישראל - ועל הפיצוי: "עשיתם, תשלמו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת הממשלה. יולי 2016. רויטרס
לפי תנאי ההסכם, ישראל תעביר 20 מיליון דולרים לטורקיה תוך 25 ימים. נתניהו/רויטרס

"אני לא צופה שתהיה בעיה ביישום ההסכם. ישראל תלויה בביטחון של טורקיה ואינה יכולה להרשות לעצמה להיות נגד אנקרה בעוד היא מוקפת במדינות ערביות ואסלאמיות", אמר בתום ההצבעה חבר הפרלמנט הטורקי בורהאן קוזו. לדברי קוזו, חבר מפלגת השלטון "הצדק והפיתוח", "יש משאבי גז טבעיים בים התיכון שהם מעוניינים בהם, ואנחנו רוצים להיות חלק מזה. הדרך המהירה והקלה ביותר להעביר גז לאירופה היא דרך טורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully