וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כרס גדולה ובעירום: פסלים מביכים של טראמפ הוצבו ברחבי ארה"ב

19.8.2016 / 11:26

קבוצת אמנים החליטה למחות נגד המועמד הרפובליקני והקימה פסלים בדמותו בערים שונות. "הם מייצגים את הסיוט הזה", הסבירו. עיריית ניו יורק פינתה את הפסלים - אך לא שכחה לעקוץ את המיליארדר, תושב העיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(מבניית חומה ועד הסתה נגד קלינטון: ההתבטאויות של טראמפ שעוררו סערה)

קבוצה של אמנים אמריקנים בחרה למחות נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בדרך פרובוקטיבית. הקבוצה הציבה אתמול (חמישי) פסלים של איל הנדל"ן מניו יורק בעירום בכמה מקומות בארצות הברית. בין השאר הם הציבו את הפסלים מעוררי הגיחוך בפארק יוניון סקוואר - מקום מרכזי במנהטן, המושך קהל רב.

הפסלים נוצרו כך שיציגו את המועמד עם כרס גדולה ואיבר מין קטן. קבוצת האמנים שטוענת כי היא אחראית למיצג השנוי במחלוקת קראה למחאה המפוסלת "לקיסר אין ביצים". הפסלים הפתיעו את עוברי האורח שלא יכלו שלא לבהות, לגחך ואף לחוש מבוכה למראה הגרוטסקי של המועמד לנשיאות.

אחת מעוברות האורח שראו את הפסלים, אינה קופ בת ה-58, אמרה שהיא הופתעה לגלות את הפסל של טראמפ כשירדה מהרכבת התחתית כדי להיפגש עם חבר לארוחת צהריים. "זה היה מטורף", אמרה קופ בחיוך לסוכנות הידיעות רויטרס. "ירדתי מהרכבת עסוקה בענייני ופתאום זה היה מולי".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בהתנצלות נדירה: מתחרט על דברים שאמרתי ופגעו באנשים
השר לשעבר בן אליעזר עבר ניתוח חירום; מצבו יציב
רגעי המתח בנחיתת החירום: "אנשים קראו תהילים ושרו לרבי נחמן"

פסל המציג את דונלד טראמפ באור מביך הוצב במנהטן, אוגוסט 2016. רויטרס
"לקיסר אין ביצים". הפסל המביך של טראמפ בניו יורק/רויטרס

קבוצת האמנים הקוראת לעצמה "אינדיקליין" כוללת אמנים, מוזיקאים ויוצרי סרטים. הקבוצה טענה לבעלות על המיצג וציינה כי פרט לניו יורק, פסלים נוספים הוצבו בסן פרנסיסקו, בלוס אנג'לס, בסיאטל ובקליבלנד.

הקבוצה טענה כי אמן הקורא לעצמו "ג'ינג'ר" סייע בהכנת הפסלים. "המיצגים הזמניים מייצגים את הסיוט הזמני הזה", ציינה קבוצת האמנים בהודעה שפרסמה. היא הוסיפה כי פינוי הפסלים מייצג את "השאיפה שלנו להביט לאחור ולצחוק על הניסיון הכושל של דונלד טראמפ ועל המסע ההזוי שלו לנשיאות".

בשעות אחר הצהריים המוקדמות פינו עובדי עיריית ניו יורק את הפסל שהוצב במנהטן. בהודעה שפרסם דובר מחלקת הגנים והנוף בעירייה נמסר כי המחלקה "אוסרת באופן תקיף על הצבת פסלים בגני העיר ללא אישור, לא משנה כמה קטנים הם". נראה כי הדובר בחר להקניט גם הוא את טראמפ משום שבדבריו הוא בחר להשתמש במילים המציינות באנגלית זקפה.

פסל המציג את דונלד טראמפ באור מביך הוצב במנהטן, אוגוסט 2016. רויטרס
עוברי האורח לא יכלו להישאר אדישים/רויטרס
פסל המציג את דונלד טראמפ באור מביך הוצב במנהטן, אוגוסט 2016. רויטרס
עובדי מחלקת הגנים והנוף מפנים את הפסל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully