וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעי המתח בנחיתת החירום: "אנשים קראו תהילים ושרו לרבי נחמן"

מירי חן, נוסעת בטיסת UP שנחתה בנתב"ג עקב פיצוץ בצמיג, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS על התמודדותם של 182 הנוסעים עם האירוע. "הישראלים הפתיעו והאווירה במטוס הייתה טובה. רק רוצה את השקט שלי", סיפרה. הקברניט: "התקלה אירעה מיד עם ההמראה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

"כבר בהמראה שמענו פיצוץ, אבל רק אחרי שעה הודיעו לנו שיש בעיה. אנשים קראו תהילים ושרו לרבי נחמן כדי שיעזור לנו" – כך סיפרה הלילה (שישי) לוואלה! NEWS מירי חן, אחת מנוסעות טיסה LY2653 של חברת UP, שנחתה נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון. לחן ול-181 הנוסעים הנוספים שהיו על סיפון המטוס הוצעה טיסה חלופית לקייב שתמריא בשעה 4:00, אך לדבריה, רבים העדיפו לשוב לבתיהם. "זו הייתה חוויה של פעם בחיים, עכשיו אני רק רוצה לחזור לשקט בבית שלי", הוסיפה.

חן, תושבת נתניה בת 28, סיפרה כי עוד בתחילת הערב הורדו הנוסעים ממטוס אחר לאחר שנמצאה בו תקלה, וטיסתם לקייב שבאוקראינה התעכבה בכשלוש שעות. לאחר ההמראה המיוחלת, לא חלף זמן רב עד שנמצאה התקלה. "כמה שניות אחרי ההמראה שמענו פיצוץ שלא הבנו מהו, אבל לא התייחסנו לזה. כעבור בערך שעה שמנו לב שאנחנו עדיין חגים מעל תל אביב והבנו שמשהו לא בסדר", סיפרה.

"עדיין לא אמרו לנו כלום, ובשלב מסוים אחת הנוסעות הצליחה להתחבר לאינטרנט ואמרה שבישראל דיווחו שהתפוצץ צמיג במטוס, והבנו שזה כנראה מה ששמענו בהתחלה", סיפרה חן. "אנשים התחילו לדבר על הבעיות בטיסה והקברניט אמר לנו בקול רגוע שיש תקלה, אבל שלא צריך להילחץ ושיהיה בסדר. הוא אמר שהתקלה לא מסוכנת ושנחזור בשלום לישראל, שם כבר מחכים לנו".

עוד בוואלה! NEWS:
"כולם נראים דומים": האם גם אתם תרשיעו שחור חף מפשע?
הנרצח מהחיסול בבת ים: צעיר בן 24 המוכר למשטרה
צעיר בן 19 נהרג בתאונה שבה התנגש רכבו בקיר ברמת הגולן

מטוס של חברת אפ UP של אל על נחת נחיתת חירום בנתב"ג עקב תקלה, 19 באוגוסט 2016. ניב אהרונסון
"אישה עברה וביקשה צדקה כדי שהרבי יציל אותנו". המטוס עם נחיתתו בנתב"ג/ניב אהרונסון

לטענתה, על אף ההודעה המלחיצה, הנוסעים במטוס, שהיו רובם חסידי ברסלב שעשו את דרכם לקברו של רבי נחמן באוקראינה, לא היו בפאניקה. "כמה שאומרים על הישראלים שיש להם אופי מסוים, הם הפתיעו והאווירה במטוס הייתה טובה", אמרה. "אנשים לא כעסו על אף שהודיעו לנו על התקלה רק אחרי שעה. התפתח סוג של הווי במטוס, חלק מהאנשים אמרו תהילים, אחרים שרו שירים לקדוש ברוך הוא ולרבי נחמן. הם שרו 'אנא השם הושיעה נא'. אישה אחת אפילו עברה בין האנשים והציעה להם לתת צדקה כדי שרבי נחמן יגן עלינו".

חן הוסיפה כי לאורך כל הטיסה צוות המטוס היה אדיב מאוד ואף נתן הנחיות לקראת נחיתת החירום. "אמרו לנו שכבר עם הנחיתה יחכו לנו אנשים וצוותים. רק כשנחתנו פתאום הבנו את גודל הדרמה שהייתה בישראל ושאנחנו בכותרות. כולם התקשרו לשאול מה שלומנו ואם הכול בסדר, אבל הייתה נחיתה ממש אחלה", סיפרה.

לדבריה, חברת UP פיצתה את הנוסעים בארוחה במסעדה לבחירתם בדיוטי פרי, אך בניגוד לרבים מהנוסעים, היא בחרה שלא להגיע לטיסת ההמשך לקייב. "מי שרצה להגיע לרבי נחמן המשיך, אני כבר אדבר עם הרבי מהמרפסת אצלי בבית. אחרי החוויה הזו, כל מה שאני רוצה זה את השקט שלי", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס חברת UP שנחת נחיתת חירום בנתב"ג לאחר תקלה שנמצאה בהמראתו לקייב. 19 באוגוסט 2016. רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
מטוס חברת UP שהמריא לקייב ונחת בנתב"ג, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, רשות שדות התעופה

קברניט המטוס, יובל קורן, שחזר את רגעי המתח על מטוס הבואינג 737 שבו אירעה התקלה. "מיד אחרי ההמראה מנורת החיווי סימנה כי יש בעיה עם אחד הגלגלים", סיפר. "התקלה אפשרה את המשך הטיסה, אבל היה ברור לי שאם המראתי מנתב"ג, אני אבצע את נחיתת החירום בנתב"ג. הבעיה הראשונה היתה שהמטוס היה מלא בדלק ולכן נדרש היה לבצע הקפות לריקון מכלי הדלק, כדי לאפשר את ביצוע הנחיתה".

קורן הוסיף כי לאחר קבלת ההחלטה על נחיתת החירום, הוא הודיע לצוות המטוס, שאמר לנוסעים על התקלה ועל הכוונה לנחות בישראל. "חצי שעה לפני הנחיתה, אנשי הצוות הכינו את הנוסעים לקראתה. הצוות והנוסעים תפקדו בצורה הטובה ביותר ואני מלא שבחים להם", אמר.

הטיסה, שהופעלה בידי חברת UP, חברה בת של אל על, נחתה בנתב"ג בעקבות פיצוץ בצמיג במהלך ההמראה. לפי אל על, המטוס שהמריא באיחור של כשלוש שעות חג באוויר במשך כשעתיים כדי להקטין את כמות הדלק במכליו לקראת הנחיתה. כ-70 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הגיעו לנמל התעופה יחד עם כוחות כיבוי והצלה ממחוז המרכז ומחוז דן. זאת, על מנת להתכונן לאפשרות שיהיו נפגעים במהלך הנחיתה. כמו כן, צה"ל העמיד לרשות נתב"ג מסוקי יסעור עם צוותי חילוץ של יחידת 669.

מטוס של חברת אפ UP של אל על נחת נחיתת חירום בנתב"ג עקב תקלה, 18 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
נדרש לחוג באוויר כדי לרוקן את מכלי הדלק. המטוס מעל נתב"ג, הלילה/ראובן קסטרו
צמיג המטוס שנחת נחיתת חירום בנתב"ג. 19 באוגוסט 2016. ספק 500
צמיג המטוס שהתפוצץ בזמן ההמראה/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully