וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון הימלטות ביאכטה ומעצר בלב ים: 3 הואשמו ברצח צעיר ב-2010

18.8.2016 / 13:00

כתב אישום במסגרת חקירת החיסולים בעולם התחתון הוגש נגד שלושה שקשרו קשר לביצוע רצח מור אלגרבלי בבת ים בינואר 2010. כשהנאשם המרכזי שוחרר ממעצר בית, הוא ניסה להימלט לקפריסין בשיט אך נעצר בדרך על ידי המשטרה

צילום: אבי כהן

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד משה בן דוד, בן 47, ובנו שמואל בן דוד, בן 25, ואדם נוסף ששמו אסור בפרסום בגין רצח מור אלגרבלי בינואר 2010 בבת ים. הרצח פוענח במסגרת חקירה 1131 בגין החיסולים בעולם התחתון, שמנהלים חוקרי יאחב"ל ולהב 433, והשלושה נעצרו רק לאחרונה בעקבות עדותו של עד מדינה שגויס על ידי המשטרה.

משה בן דוד הואשם בעבירות של רצח וחבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי משפט. שני האחרים, בהם אדם שהיה קטין בזמן ביצוע הפשע, מואשמים בקשירת קשר לביצוע פשע וסיוע לרצח.

לפי כתב האישום, הרצח אירע על רקע סכסוכים שהתגלעו בין הנאשמים לבין מור אלגרבלי ואביו, שגרו בעבר בסמיכות. ב-10 בינואר 2010 ירה אדם לכיוונו של משה והוא סבר כי מדובר באלגרבלי. לכן, החליט משה לנקום בו או באביו ולרצוח את אחד משניהם. לשם כך, קשרו השלושה קשר כדי לרצוח את אלגרבלי או את אביו. משה הצטייד באקדח שמסר לו עד המדינה. הנאשמים האחרים אף טשטשו לוחית רישוי של אופנוע, שישמש אותם ברצח, באמצעות סרט הדבקה שחור, שאותו הדביקו על הספרות.

לקריאה נוספת:
פרשת החיסולים בעולם התחתון מסתעפת: ראש ארגון פשיעה נעצר
הותר לפרסום: בכיר בארגון פשע החשוד במעורבות ב-3 מעשי רצח נמלט מהארץ
התפתחות בפרשת החיסולים בעולם התחתון: נמצאו שרידי גופת נעדר מ-2011

רצח בבת ים. אבי כהן
זירת הרצח בבת ים, 2010/אבי כהן

יום למחרת יצא אלגרבלי מאזור מגוריו עם רכבו, כשבמושב לידו ישב חברו ובמושב האחורי ישב אדם נוסף. באותה שעה תצפת אחד הקושרים והבחין ברכבו של המנוח. כשנעצר הרכב ברמזור הגיח משה רכוב על גבי אופנוע, שהיה נהוג בידי אחר, נצמד לרכבו של המנוח וירה לתוכו שישה כדורים. לאחר ביצוע הירי, מילט הנהג את משה בן דוד מהמקום בנסיעה על האופנוע. כתוצאה מהירי מת אלגרבלי ואילו לחברו נגרמה חבלה חמורה, והוא אושפז בבית החולים.

כחצי שנה לאחר מכן שוחרר משה בן דוד ממעצר בתנאי ערבות, שלפיהם בין היתר, נאסר עליו לצאת מביתו שבחולון וכן נאסר עליו לצאת מהארץ. אך משה בן דוד החליט להפר את ההוראה החוקית בכך ששהה מחוץ לביתו וניסה להימלט מהארץ באמצעות הפלגה ביאכטה מנמל חיפה לקפריסין. משה עלה על היאכטה, מבלי להציג דרכון או תעודת מעבר בביקורת הגבולות, כשברשותו תיק עם ציוד אישי ודרכון של אחיו, והסתתר בחדר המנועים של היאכטה. בהמשך, החלה היאכטה לשייט לכיוון קפריסין, אך נעצרה על ידי משטרת ישראל. עם זאת, לא היו אז די ראיות כדי להאשימו והוא שוחרר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אלגרבלי חשש מ"כיפה אדומה"

עד המדינה שגויס העיד על הסכסוך בין הנאשמים לאלגרבלי ואביו וכן תיאר בפירוט את התכנית שהתגבשה, לפיה תכננו הקושרים לתצפת מדירתם לרחוב, וכשיאתרו את אלגרבלי – ירצחו אותו. בנוסף לכך, העיד עד המדינה כי משה בן דוד התוודה בפניו כי ביצע את הרצח. עד נוסף, קרוב משפחתו של המנוח, העיד גם הוא על הסכסוך ועל דבריו של אלגרבלי, כיממה לפני לרצח. אלגרבלי טען כי ירה במשה בן דוד.

עד נוסף סיפר לחוקרים כי היה ברכב בעת הרצח, וששניות לפני הירי, אמר אלגרבלי כי הוא מזהה את אחד הנאשמים מתצפתים מחלון ביתם והביע חשש מ"כיפה אדומה". התיק נוהל על ידי עורכי הדין יוסי קורצברג, צחי הבדלי, ארז ריכטנברג ומיה בש מיכאלי מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי).

אבי אשכנזי השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully