וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התייחסו אלינו כאל חיות": 18 אלף איש מתו בבתי הכלא של אסד

18.8.2016 / 8:28

דוח חדש של אמנסטי מצביע על עינויים שיטתיים שהעבירה ממשלת סוריה את מתנגדי המשטר מאז תחילת מלחמת האזרחים. רבים מהם הוכו קשות בידי הסוהרים והנשים נאנסו. "לא דמיינתי שהאנושות תגיע לרמה כזאת נמוכה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הצצה ל"כלא האימים" של אסד בתדמור, בשנה שעברה)

כ-18 אלף אסירים מתו בזמן שהוחזקו במעצר של ממשלת סוריה מתחילת מ-2011, אז החלה מלחמת האזרחים, ועד 2015 - כך עולה מדוח שפרסם היום (חמישי) ארגון זכויות האדם אמנסטי, שלפיו האלפים סבלו גם מהתעללות ומאונס בבתי הכלא של משטרו של בשאר אסד.

לפי אמנסטי, הדוח מסתמך על 65 אסירים "ששרדו את העינויים" ותיארו יחס נורא בבתי המאסר ובמרכזי המעצר. הארגון קרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על הממשל בדמשק כדי שזה יפסיק את העינויים של מתנגדי השלטון.

לפי הדוח - שכותרתו "זה שובר את האדם: עינויים, מחלות ומוות בבתי הכלא בסוריה" - יותר מ-17,723 בני אדם מתו מאז מרץ 2011, 300 אסירים מדי חודש. "עצורים סופגים לעתים תכופות מכות נמרצות מסוהרים עם הגעתם לכלא. השיטה הזאת ידועה כ'מסיבת קבלה'". עוד נכתב בדוח כי לאחר מכן מתבצעות לרוב "בדיקות ביטחוניות", שכוללות אונס של עצורות בידי הסוהרים הגברים.

לקריאה נוספת:
היום השני ברציפות: מפציצים רוסיים שהמריאו מאיראן תקפו בסוריה
דיווח: הסיכום היחיד בין פוטין לארדואן – מניעת התקדמות הכורדים
כך הפך האח הקטן של דאעש לארגון המורדים החזק ביותר בסוריה

.

מורדים סורים בכלא בחלב 24 באוגוסט 2012. AP
"הדם זרם כמו נהר". מורדים בכלא סורי/AP

"הם התייחסו אלינו כאל חיות. הם רצו שאנשים יהיו לא אנושיים כמה שניתן", סיפר סאמר, עציר לשעבר, לאמנסטי. "ראיתי את הדם זורם כמו נהר. מעולם לא דמיינתי שהאנושות תגיע לרמה כזאת נמוכה. לא הייתה להם שום בעיה להרוג אותנו על המקום".

עציר אחר, זיאד (שם בדוי), סיפר כיצד מתו שבעה אנשים ביום אחד לאחר שמערכת האוורור הפסיקה לעבוד במרכז מעצר של סוכנות המודיעין. "הם התחילו לבעוט בנו כדי לראות מי בחיים ומי לא", אמר.

פיליפ לות'ר, ראש תחום המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי, אמר כי "במשך עשורים השתמשו כוחות הממשל הסורי בעינויים ככלי למחיצת אויביהם". לדבריו, "כיום זה מבוצע בצורה שיטתית כלפי כל מי שנחשד בהתנגדות לממשלה וברמה של פשע נגד האנושות".

בחודש מאי השנה טען הארגון הסורי לזכויות אדם כי 60 אלף איש מתו בבתי הכלא של המשטר מאז החלה מלחמת האזרחים. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, הנתונים הגיעו ממקורות בתוך המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully