וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ט"ו באב: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

18.8.2016 / 6:40

עם רדת החשיכה ישתנה התאריך העברי ויחול חג האהבה. הרב אליעזר ברלנד המואשם בעבירות מין יובא לדיון נוסף בעניינו, שהו ייקבע אם ישוחרר למעצר בית. מוני מושונוב חוגג יום הולדת ועוד שני דברים שכדאי לדעת היום

ערב ט"ו באב

ט"ו באב חג האהבה כרמים ענבי טלי. ניצן אשוח, ספק 500
נשים נהגו לרקוד בכרמים בלבוש לבן. זוג מטייל בכרם, אתמול/ספק 500, ניצן אשוח

אתם צריכים לדעת שהיום עם רדת החשיכה ישתנה התאריך העברי לט"ו באב, הלוא הוא חג האהבה העברי. מדובר במועד שמסמל שמחה, פיוס ואהבה בארץ ישראל ובו לובשים לבן. על פי המשנה, בימי קדם נשים היו נוהגות לצאת לרקוד בכרמים ביום זה לשם שידוכים. מכאן, שהמקור להיותו של ט"ו באב חג האהבה הוא במשנה. ואולם, ישנם הסברים רבים מדוע דווקא תאריך זה הוא חג האהבה. לאחר קום המדינה השתנו המנהגים החלים בט"ו באב, והציבור החל לתפוס אותו כמקביל ישראלי ל"וולנטיין דיי" הלועזי.

דיון במעצרו של הרב ברלנד

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
אליעזר ברלנד בדיון במעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בתחילת החודש/תצפית TPS, הלל מאיר

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית משפט השלום בירושלים דיון בעניינו של הרב אליעזר ברלנד, מייסד ישיבת "שובו בנים" בעיר, המואשם בעבירות מין. בדיון שיתקיים בבית משפט השלום בירושלים יוחלט אם ישוחרר למעצר בית או יישאר במעצר. בדיונים קודמים טענה פרקליטתו של ברלנד, עו"ד רחל תורן, כי יש לשחררו ממעצר עקב מצבו הרפואי הבעייתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דיון בעניין עובד הסיוע ההומניטרי שחשוד בסיוע לחמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום יתקיים דיון בעניינו. וחיד עבדאללה בורש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעניינו של וחיד עבדאללה בורש, בן 38 מג'בלייה שברצועת עזה, שעבד בסוכנות הפיתוח של האו"ם (UNDP) וחשוד כי ניצל את עבודתו כדי לסייע לחמאס. בדיון תוגש בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בורש שימש מאז 2003 מהנדס ב-UNDP, שאחראית, בין היתר, על פרויקטים של שיקום ופיתוח עבור האוכלוסייה ברצועת עזה. בחקירתו בשב"כ עלה כי בשנת 2014 גויס בורש על ידי גורם בכיר בחמאס שביקש ממנו לבדוק כיצד ניתן להפיק בעבודתו ב-UNDP תועלת מרבית עבור ארגון הטרור. בתגובה, ביצע בורש פעולות שונות כדי לסייע לחמאס.

96 שנים לשינוי ההיסטורי בחוקת ארצות הברית

נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015. AP
נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות לנשיאות בערב הסעודית, בדצמבר 2015/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 96 שנים, בשנת 1920, נרשמה היסטוריה בארצות הברית כאשר התקבל התיקון ה-19 לחוקה. מדובר בתיקון שהעניק זכות בחירה לנשים בארצות הברית. נוסח התיקון קובע כי "זכותם של אזרחי ארצות הברית להצביע לא תבוטל או תוגבל על ידי ארצות הברית או על ידי מדינה מהמדינות על פי מאפיין של מין". המדינה הראשונה שהעניקה זכות הצבעה לנשים הייתה ניו זילנד ב-1893. בישראל הזכות הזו ניתנה לנשים מרגע שהוקמה המדינה ב-1948.

יום הולדת 65 לשחקן מוני מושונוב

מוני מושונוב. צ'ינו, מערכת וואלה! NEWS
אחד האמנים המוערכים ביותר בארץ. מוני מושונוב/מערכת וואלה! NEWS, צ'ינו

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג מוני מושונוב, אחד מגדולי השחקנים הישראלים, את יום הולדתו ה-65. מושונוב הוא בעיקר קומיקאי ושחקן, אך הוא גם תסריטאי, מנחה טלוויזיה ובמאי מצליח. מושונוב מזוהה עם תכנית הסאטירה וההומור המיתולוגית "זהו זה", והוא היה היחיד שהנחה אותה במשך 20 שנים רצופות. בנוסף העלה מופעי בידור, השתתף בהצגות בתיאטרון "הבימה" ושיחק בסרטים. על תפקידו בסרט "חתונה מאוחרת" הוא אף זכה בפרס אופיר, והפך לאחד האמנים האהובים, המוכשרים והמוערכים ביותר בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully