וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הסלמונלה נמשכת: "החברות דואגות לכיס ולא לצרכנים"

שלומי גבאי ודנה ירקצי

18.8.2016 / 0:10

לקוחות שהגיעו לערוך קניות אחרי ההודעות של משרד הבריאות על מקרי זיהום נוספים, הפעם במוצרי "בראכה" ו"מעדני מיקי", הביעו חשש: "צריכה להיות ביקורת נוקשה יותר על המוצרים". חלקם זעמו על התנהלות חברת "בראכה": "בושה ששירות הלקוחות סגור"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אוהד פיטר

הודעותיו של משרד הבריאות אתמול (רביעי) על הימצאות חיידקי סלמונלה וליסטריה במוצרי חלבה ודגים קפואים בהתאמה, הגבירו את חששותיהם של הלקוחות ברשתות המזון. "אני לא אקנה קורנפלקס של תלמה, כל מוצר שיש בו טחינה של מפעל 'הנסיך', חלבה של בארכה וכל מוצר שמשרד הבריאות הודיעה שמצוי בו חיידק הסלמונלה. יש בנו חשש גדול מהמוצרים האלה", אמר בני עמר, שהגיע לסניף "יינות ביתן" בחדרה אמש.

במקום מורגשת תנועה ערה של קונים עם עגלות מלאות. עובדי הסניף מיהרו להוריד את מוצרי החלבה עם פרסום ההודעה לגבי החשש לזיהום. "יש לנו ילדים קטנים בבית שהגוף שלהם פחות חסין מאיתנו, ואני חושש לשלומם", הוסיף עמר. "צריכה להיות ביקורת נוקשה על מוצרים, כמו בארצות הברית. כרגע אני לא סומך על שום חברה שדואגת לכיס ולא לצרכנים".

לקריאה נוספת:
ליצמן על סערת הסלמונלה: "מפעל 'הנסיך' ידע ולא דיווח, זה עוול"
שכני מפעל "טחינה הנסיך" משוכנעים: מאחורי סערת הסלמונלה מסתתרת גזענות
בתום שימוע ארוך: משרד הבריאות אסר על טחינת "הנסיך" לשווק ולייצר מוצרים

מוצרי בארכה. נועם מושקוביץ
"הציבור מפחד". מדפים עמוסים בחלבה "בארכה", אמש/נועם מושקוביץ

צרכנים אחרים אמרו כי לדעתם הסיפור יישכח במהרה. "יש לי חשש לקנות את המוצרים שבהם נתגלו ליקויים, אנחנו עם ששוכח דברים מהר", אמרה מלי חיון. "אם החברות ישפרו את הליקויים אני אחזור להאמין בהם, צריך לתת הזדמנות נוספות גם למי שכשל". בעלה אלי הוסיף: "באופן טבעי כל הציבור פוחד, יעבור זמן והכול יירגע ואנשים יחזרו לקנות".

לקוח אחר סיפר כי נפגע מהתנהלות החברה. "רכשתי אתמול אריזת חלבה בארכה ואכלתי ממנה, ועכשיו שהתפרסמה הכתבה צלצלתי לשירות הלקוחות כדי לשאול מה לעשות עם האריזה ומה יקרה, אבל ביום של משבר – המוקד סגור. ככה לא מנהלים משבר בריאותי חמור. זו בושה וחרפה", אמר ערן מרמת גן.

מנגד, היה גם מי שחשב שהסיפור נופח מעבר לכל פרופורציה. "אני חושב שבכל מקום שיבדקו ימצאו חיידקים, אני לא עושה מזה עניין", אמר פיני לנמן מחדרה. "אני נזהר וסומך על משרד הבריאות, ייתכן שהיתה רשלנות והיא תתוקן. אני סומך גם על החברות הגדולות שלמדו לקח ותיקנו את הליקויים – אני לא מתכוון להעניש אותן. כאשר המוצרים ישובו למדפים ארכוש אותם בידיעה כי הליקויים תוקנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סלמונלה התגלתה בטחינת הנסיך. 12 באוגוסט 2016. יותם רונן
"לא להעניש את החברות". טחינה "הנסיך"/יותם רונן

משרד הבריאות הודיע אתמול כי הורה להוריד כמה סוגים של מוצרי חלבה "בארכה" מהמדפים מחשש לזיהום, בעקבות ביקורת שנערכה במפעל. בנוסף לכך, לאחר בדיקה של משרד הבריאות עלה חשש להימצאות חיידק ליסטריה בסלמון מעושן קפוא שמשווקת "מעדני מיקי".

חברת רושדי תעשיות מזון הודיעה על החזרת מוצרי חלבה בארכה וחלבה הלאל מחשש לסלמונלה. מוקד שירות הלקוחות של החברה סגור לפניות. עם זאת, לטענת חברת המזון אין ראיות להימצאות חיידקי סלמונלה במוצרי החברה. לדבריה, המהלך נעשה כמשנה זהירות ובתיאום עם משרד הבריאות. המוצרים שיורדים מהמדפים הם אלו המסומנים בתאריכי התפוגה הבאים: מתאריך תפוגה 13.4.17 עד תאריך תפוגה 20.4.17; מ-18.5.17 עד 22.5.17; מ-21.6.17 עד 23.6.17; ומ-21.7.17 עד 7.8.17. החברה פועלת לאיסוף המוצרים הרלוונטיים.

מ"מעדני מיקי" נמסר כי המוצר נמכר לשוק המוסדי ולא לרשתות השיווק. הוא נמכר באריזות של 500 גרם. תאריך ייצורו הוא 7.7.16 ותפוגתו ב-3.3.17.

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully