וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נתניהו הוביל לחשיפה מטרידה של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי"

18.8.2016 / 0:16

בכנס פוליטי של תנועת "דרכנו" התייחס ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לפגיעה בביטחון ישראל לדבריו, בשל התנהלות הממשלה. "נתניהו נתפס כאדם חלש, אפוף חרדות ופחדים", אמר. הליכוד: "עדיין ממתינים לסיוע מארה"ב שברק הבטיח שנקבל בזמן נסיגתו החפוזה מלבנון"

עריכה: אוהד פיטר

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק תקף אמש (רביעי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והתייחס ל"פגיעה בביטחון ישראל", שנגרמה, לדבריו, מהתנהלות הממשלה והעומד בראשה. בפאנל פוליטי של תנועת "דרכנו" על עתיד ישראל, המתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון, אמר ברק כי "כאשר ייחתם בקרוב הסכם הסיוע הצבאי האמריקני לעשור הבא, יסתבר לכל היקף הנזק מהימורו המופקר של נתניהו בניהול היחסים עם הבית הלבן".

לדבריו, "במקום לקבל ארבעה וחצי מיליארד דולרים לשנה, כפי שהיה צפוי ומעשי לפני שנה, מיד לאחר חתימת ההסכם בווינה תקבל ישראל 3.8, וגם זאת רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש תוספות מהקונגרס. מלבד זאת, ישראל תידרש לוותר בהדרגה על יותר מ-750 מיליון דולרים של המרות לשקלים. זהו נזק נוסף ישיר של שלושה מיליארד שקלים בשנה לתעשיות הביטחוניות שלנו".

רוה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק  בביקור רוה"מ בעוטף עזה, ינואר 2013. אדי ישראל, מעריב
"הימור מופקר בניהול היחסים עם הבית הלבן". ברק ונתניהו ב-2013/מעריב, אדי ישראל

הוא הוסיף כי הסכם הסיוע העומד על הפרק הוא הסכם רע. "איש לא יכול היה למנוע מאתנו להבהיר את עמדתנו כי ההסכם הוא בעינינו רע. וחתימתו - שגיאה כבדה. אבל במקום שיח גלוי עם הנשיא (ברק אובמה – ט"ש) מאחורי דלתות סגורות, מה שהיה עושה כל ראש ממשלה אחר, חזינו בכניסה ברגל גסה אל תוככי הוויכוח הבין-מפלגתי שם, הזדמנות לנאום טוב בקונגרס במחיר הליכה מאחורי גבו של נשיא מכהן, טלטלה עמוקה בתמיכה הדו-מפלגתית בישראל ובדעת הקהל היהודי. וכל זאת רק כדי לפגוש שוב בכישלון הידוע מראש וכעת גם במחירו הקונקרטי. איזו הפקרות בלתי נסלחת".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"נזיפה עם חיי מדף של 72 שעות בלבד"

ברק התייחס גם להודעת משרד הביטחון מלפני כחודשיים נגד הנשיא האמריקני, שהשוותה בין הסכם הגרעין עם איראן להסכם מינכן, ולהתנצלות שבאה אחריה. "רק לאחרונה נזף ליברמן ב'צ'מברליין החדש' בנחירת בוז נחרצת, אבל עם חיי מדף של 72 שעות בלבד", אמר ברק. "מעבר לאבחנה שהניתוח ל'הארכת הפתיל' אצל ליברמן כנראה נכשל, איש איננו מאמין בעולם שהעלבון הזה הוטח באובמה בלא ידיעת נתניהו. גם משום שבממשלה נורמלית זה לא יכול להתרחש בלי שהעומד בראש יודע, וגם משום שהטקסט הזה נשמע כהד חוזר של התבטאויות נתניהו עצמו".

"וזה איננו מקרה יחיד", הוסיף ברק. "מחיר כבד יש גם להתרחשות נוספת, שגם בה, שוב, צרוף מדאיג של חוסר יכולת לשפוט אינטרסי ביטחון עמוקים ואת סדר העדיפויות שהם מכתיבים. זאת, לצד העדר הפנמה של פוטנציאל שיתוף הפעולה עם ארצות הברית וכן התנהלות אופרטיבית לא מוקפדת, הובילו לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי".

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בפנטגון, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
"צ'מברליין החדש". אובמה/רויטרס

על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר ברק כי "הפגמים בשיקול הדעת מחלחלים גם אל התחום המדיני. ביותר ויותר בירות, ביניהן של הטובות בידידותינו, נראה שממשלת ישראל לא יודעת מה היא רוצה". לדבריו, הסיפוח האיטי של שטחי יהודה ושומרון, "יקים עליה נידוי בינלאומי ולכן היא מעדיפה לתעתע במנהיגי העולם, ומאמינה שאין לזה כלל מחיר.

"נתניהו נתפס כאדם חלש, בעל כישרון תעתוע לא מבוטל המופעל פנימה והחוצה כאחת, איש אפוף חרדות ופחדים, שמפזר הרבה מסכי עשן מילוליים אך מחמיץ שוב ושוב, בזגזוג והססנות אינסופיים הזדמנויות לחזק את ביטחון ישראל ושילובה באזור. כולל בהקשר הוועידה האזורית העומדת כמעט שנתיים - ולא לנצח - על הפרק", הוסיף. "פסימיות, פסיביות, חרדה וחוסר אונים - אינם מתכון טוב לניהול אחראי ושקול של מדינה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בלשכת הגיוס תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
"הניתוח ל'הארכת הפתיל' כנראה נכשל". ליברמן/ראובן קסטרו

בהמשך התייחס ברק למה שכינה "תרבות השלטון המתפרקת". "בראשית היו 'חוק העמותות', 'חוק ההדחה', 'פיסקת ההתגברות', תקנות ההסעה ביהודה ושומרון ומשטור מוסדות התרבות. וירא השלטון כי טוב ויעל עבורנו את חוק V15 ואת 'חוק ההקלטות' ואת ה'חוק (הדחוף חלילה?) לאי חקירת ראש הממשלה'. וכעת 'התאגיד שחמק לו'. דברי הבל מביכים כאלה שמופיעים בתמליל ישיבת הממשלה בנושא התאגיד לא נשמעו מזמן במקומותינו", אמר.

"'אלו דיבורים הגובלים בפאשיזם', אמרה באומץ ואחריות גילה גמליאל, וביקר דומני גם גלעד ארדן. אבל בחדר ישב גם ראש הממשלה. ישב, שמע ושתק", הוסיף. "כל ראש ממשלה אחר שהכרנו היה דופק על השולחן ומפסיק את שיח האיוולת הזה באחת, ולו מחמת הבושה. אז למה זה לא קרה? ממה הוא מפחד?".

הליכוד: נסיגתו החפוזה מלבנון הובילה להשתלטות איראן וחיזבאללה

מהליכוד נמסר בתגובה: "כשמדובר בסיוע ביטחוני מארצות הברית, ברק הוא האחרון שיכול לדבר. בשעה שראש הממשלה נתניהו עומד להביא להסכם סיוע חסר תקדים עם ארצות הברית, של קרוב ל-40 מיליארד דולר, אנחנו עדיין מחכים לכמיליארד הדולרים של סיוע בטחוני מארצות הברית שברק הבטיח שנקבל בזמן נסיגתו החפוזה מלבנון, נסיגה שהובילה להשתלטות איראן וחיזבאללה על דרום לבנון וירי של אלפי טילים משם על ערי ישראל".

(עדכון ראשון: 20:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully