וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נזיפת נתניהו: הושעו יוזמות השר כץ לחיזוק מזכירות הליכוד

17.8.2016 / 13:08

לאחר ששר התחבורה העביר שורה של החלטות שמצמצמות את כוחו של ראש הממשלה בכל הנוגע למזכירות המפלגה ולהחלטות הנוגעות אליה, הוא נקרא לשיחה שבסיומה הוחלט על הקמת ועדה לקביעת נהלים חדשים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(חזן: "נתניהו אמר לביטן להורות על ביטול הקמת התאגיד")

"אלו כוחות טקטוניים שכל פגיעה של האחד בשני תוביל לפגיעה בעצמם"

ההחלטות שהעביר אתמול שר התחבורה והמודיעין ויו"ר מזכירות הליכוד, ישראל כץ, יושעו עד לכינוס ישיבת מזכירות נוספת - כך מסתמן שהוחלט לאחר שיחת הבירור שערך הבוקר (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר. השיחה מגיעה לאחר שאתמול העביר כץ את שורת ההחלטות, שמשמעותן היא הרחבת סמכויות המזכירות על חשבונו של נתניהו. לדברי בכיר במפלגה, בישיבת המזכירות הבאה שתתכנס יוחלט על הקמת ועדה משותפת לקביעת נהלי העבודה במפלגה.

הפגישה נערכת בארבע עיניים והפשרה התקבלה בסיוע תיווך של יו"ר הקואליציה דוד ביטן. בצוות שיוקם יהיו ביטן ועו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו. הצוות צפוי לגבש המלצות לנהלים חדשים שיובאו בחזרה לאישור המזכירות בישיבה נוספת. "אלו כוחות טקטוניים שכל פגיעה של האחד בשני תוביל לפגיעה בעצמם", אמר בכיר בליכוד לוואלה! NEWS. "אם נתניהו יפטר את כץ הוא יפגע בסוף בעצמו. אם כץ יפגע יותר מדי בנתניהו הוא יפגע בעצמו. לכן, זה יגיע לנקודת אמצע". בערוץ 10 דווח השבוע כי נתניהו דחה הצעה של יועציו להעניש את כץ על ידי נטילת אחד מתיקיו. הבוקר אף נפוצה ההערכה כי נתניהו יבקש לפטר את כץ, אולם לדברי גורמים בליכוד, הדבר לא עלה בשיחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת הממשלה. יולי 2016. רויטרס
"אם ראש הממשלה יפטר את כץ הוא יפגע בעצמו בסוף". נתניהו/רויטרס

בישיבה סוערת של יותר משעתיים שנערכה אתמול, דנו כמאה חברי מזכירות בשינויים המוצעים שתכליתם חיזוק כוח מזכירות המפלגה, והחלשת כוחו של יו"ר המפלגה. בראש סדר היום הוצבה ההצעה למנות יועץ משפטי נפרד שישמש את המזכירות, בקריאת תיגר ברורה על היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, שנחשב מזוהה עם נתניהו. לאחר מתקפה קשה על הלוי, שניסה לשכנע שאין צורך בפיצול הייעוץ המשפטי, אישרה המזכירות פה אחד את מינויו של עו"ד אילן בומבך ליועץ המשפטי של המזכירות, כך שלמזכירות יש מעתה אוטונומיה משפטית.

לאחר מכן, עברו חברי המזכירות לדון בנהלים, הכוללים בין היתר את קציבת הכהונה של בעלי התפקידים בתנועה וחיוב כל התקשרות, מינוי או הוצאת כספים באישור מראש של המזכירות. ההחלטה אושרה ברוב גורף ואף בתמיכתם של מי שעומדים בראש המוסדות הנוספים בתנועה: יו"ר מרכז הליכוד וראש ועדת החוקה השר חיים כץ, השר זאב אלקין המשמש כיור לשכת הליכוד ויו"ר הקואליציה ויו"ר הסיעה דוד ביטן. בהצעה של כץ תמכו גם סגני השרים איוב קרא וג'קי לוי וחברות הכנסת שרן השכל ונאוה בוקר, ורק שניים התנגדו, בהם השר צחי הנגבי, הנחשב בימים אלה לשר המקורב ביותר לנתניהו.

שר התחבורה ישראל כ"ץ, נמל אשדוד. 12 באפריל 2016. לירון מולדובן
הגיע עם נתניהו לנקודת האמצע. כץ/לירון מולדובן

בעוד ברשתות החברתיות פעילים המזוהים עם נתניהו ניסו למתג את המהלך כניסיון פוטש של כץ, חלק מהפעילים שהתייצבו בכפר המכביה בחום המכביד של אמצע אוגוסט הבהירו כי מבחינתם מדובר פשוט בדמוקרטיה. "אין פה שום קרב, אלא נהלים שצריך להסדיר", אמר פעיל בכיר בליכוד לוואלה! NEWS. "זאת מפלגה דמוקרטית שיש לה מוסדות שצריכים לפקח, לאזן ולבלום. אף אחד לא מטיל ספק בראש הממשלה – הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שיש לניהול המדינה, אבל הוא לא שליט אבסולוטי. למוסדות הליכוד חייב להיות משקל – זו דמוקרטיה במיטבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully