וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של ברון הסמים המקסיקני "אל צ'אפו" נחטף על ידי קרטל מתחרה

אלפרדו גוסמן נחטף עם חמישה אחרים בעיירת נופש מקסיקנית. הרשויות חושדות כי האחראי הוא ארגון המתחרה ב"אל צ'אפו", "חאליסקו - הדור החדש". במקסיקו חוששים כעת מהסלמה במלחמה בין הארגונים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בנו של ברון הסמים חואקין "אל-צ'אפו" גוסמן נחטף יחד עם חמישה אחרים ממסעדה בעיירת הנופש המקסיקנית פוארטו ואיירטה, אחת מיעדי הנופש הפופולריים במקסיקו – כך הודיע אמש (שלישי) התובע הכללי במדינת המחוז חאליסקו, אדוארדו אלמגר, שאמר במסיבת עיתונאים כי אלפרדו בן ה-29, אחד מבניו של גוסמן נתפס ביום שני על ידי חבורה של גברים חמושים בלב אתר הנופש שלחופי האוקיינוס השקט.

"האדם שנחטף הוא בנו של חואקין גוסמן לוארה. הוא זוהה על ידי סוכנויות הביטחון שבדקו את כלי הרכב בזירה, כמו גם על ידי מומחים בנושא", הוסיף אלמגר. התובע ציין כי הרשויות זיהו עוד ארבעה מהחטופים אולם הוא הוסיף כי למשטרה אין עדיין קצה חוט לגבי מקום הימצאותם.

לפי ממצאי החקירה, שבעה חמושים פרצו למסיבה שבה השתתפו 16 בני אדם במסעדה היוקרתית "לה לצ'ה" באזור המלונות של פוארטו ואיירטה בסביבות השעה 1:00 בלילה שבין שני לשלישי. החמושים הפרידו בין הנשים לשבעת הגברים. אחד מהם הצליח לברוח. הרשויות טרם קיבלו הודעת כופר.

לקריאה נוספת:
מקסיקו: 7 גופות קטועות ראש נמצאו ליד בית ברון הסמים אל צ'אפו
בתו של "אל צ'אפו" חשפה: "הוא נכנס פעמיים לארה"ב בזמן מנוסתו"
שלטון הלינץ': כשהמקסיקנים מאבדים אמון במשטרה

אלפרדו גוסמן, בנו של אל צ'אפו ברון הסמים המקסיקני, 21 ביוני 2012. AP
"אלפרדו זוהה". בנו של גוסמן במהלך מעצרו ב-2012/AP

גוסמן עמד בראש קרטל סינלואה ונחשב עד תפיסתו בפברואר 2014 לאחד מברוני הסמים המבוקשים בעולם. שישה חודשים אחרי שנלכד, הוא ברח ממתקן ביטחוני שמור ביותר במרכז מקסיקו. הוא נעצר שוב בינואר השנה והוא ככל הנראה יוסגר לארצות הברית. במדינת המחוז חאליסקו, שמדרום לסינלואה, שולט הקרטל "חאליסקו - הדור החדש", שהפך בשנים האחרונות לאחת מכנופיות הסמים החזקות ביותר במדינה.

ב-2008, אדגר, בן נוסף של גוסמן, נרצח בקניון בסינלואה על ידי שכיר חרב שאת שירותיו הזמין קרטל סמים אחר. רצח זה הצית מלחמת דמים בין שני הקרטלים. צעד החטיפה הנועז של קרטל חאליסקו עלול להוביל לגל של שפיכות דמים במקסיקו. מדובר במכה נוספת לגוסמן, שלאחרונה דווח כי חמושים פרצו לבית אמו בצפון סינלואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אל צ'אפו ברון סמים מקסיקני חואקין גוזמן. AP
"זה עלול להוביל להסלמה". מעצרו של גוסמן/AP

כוחה של כנופיית חאליסקו והיקפה גדלו במהירות בשנים האחרונות, והיא הפכה למתחרה של קרטלו של "אל צ'אפו", שנחשב זה זמן רב לארגון הפשע החזק ביותר במקסיקו. "זה עלול להוביל להסלמה", אמר סמואל לוגאן, מנהל חברת ייעוץ אבטחה, בשיחה עם סוכנות אי-פי. "מדובר בצעד נועז מאוד".

קרטל חאליסקו קנה את שמו במתקפות קשות על הרשויות במדינת המחוז, אך גם הצליח לייצר לעצמו שלוחות באזורים מרוחקים במקסיקו, כמו ורה קרוז ובאחה קליפורניה סור. "זה לא מפתיע אותי שהם חותרים להעלות את המלחמה שלב", אמר לוגאן. "אני חושב שבשבוע הבא או בעשרת הימים הבאים הם יאשרו את ביצוע החטיפה. האנשים האלה לא ישבו בחיבוק ידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully