וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות שקלים לנסיעה ומערך נהגים משומן: כך מוברחים שב"חים לארץ

19.8.2016 / 0:46

עשרות פלסטינים שנכנסים לישראל ללא אישור מדי יום ועבודה ללא הפסקה שמתחילה באישון לילה. כתב אישום נגד תושב לקיה שפך אור על התעשייה המשגשגת להברחות שוהים בלתי חוקיים מהשטחים

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: מתן חדד

כתב אישום שהוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בבאר שבע חושף רשת הברחות שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) לישראל. בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לפני כחודש וחצי לימ"ר נגב נגד מעורבותו של תושב לקיה, סבין אב מחראב, החלו מעקבים אחריו שגילו כיצד פועלת שיטת ההברחות. מחראב מואשם שניהל את מערך ההסעות שהוביל את השבח"ים לכל רחבי הארץ.

מחומרי החקירה עולה כי צוות נהגים וראש מערך ההברחות החלו את יום עבודתם ב-03:30 לפנות בוקר. תחילה, שוחח ראש המערך עם הנציג הפלסטיני, שתיאם את כניסת השב"חים לארץ. לאחר מכן, יצר קשר ראש המערך עם התצפיתן שישב על גבעה שנמצאת ברשות הפלסטינית ודיווח לשני הנציגים – הישראלי והפלסטיני – על מיקומי שוטרים וחיילים, מתי כדאי להכניס את השב"חים ומאיפה, כדי להימנע ממגע עם כוחות הביטחון. השב"חים מגיעים לרכבי ההסעות של מערך ההברחות, כאשר לא מתבצעת כלל בדיקה של מיהם אותם שב"חים שעולים לרכבים.

לקריאה נוספת:
"200 שקל ואתה בתל אביב": כך הוברח המחבל מקלקיליה לפיגוע ביפו
"הסיע את המחבל שרצח את התייר ביפו – עבור 150 שקל"
קנסות ומאסרים: אושר החוק להחמרת הענישה נגד מעסיקי ומליני שב"חים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עלה מחומרי החקירה כי מנהלי ארגוני ההסעות, שלהם מערך משומן של נהגים וכלי רכב, חילקו את הארץ לחלקים וגבו תעריפי נסיעה שהגיעו למאות שקלים עבור כל שב"ח והסעתו, לצד אחד בלבד. כך, למשל, נסיעה לבאר שבע עולה מאה שקלים, אשקלון ואשדוד 150 שקלים, מרכז הארץ יגיע ל-200 שקלים, נתניה 250 שקלים, נסיעה לחיפה, הקריות ונצרת תעלה 300 שקלים ונסיעה צפונה יותר, לכיוון נהריה ועכו, תעלה בין 350 ל-400 שקלים.

עוד באותו נושא

קנסות ומאסרים: אושר החוק להחמרת הענישה נגד מעסיקי ומליני שב"חים

לכתבה המלאה

הכנסה של עשרות אלפי שקלים בחודש מהברחות

על פי הערכות המשטרה, מנהלי ארגוני ההסעות מרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש מהברחת תושבי הרשות לארץ. כסף זה משמש גם עבור תשלומי שכר לנציג הפלסטיני ולתצפיתן. רוב השב"חים ורכבי ההסעות יוצאים מהגדר הפרוצה, באזור סנסנה וממועצה האזורית בני שמעון. הימים העמוסים ביותר לכניסת שב"חים לארץ, כך עולה מהחקירה, הם שבת עד שני. בזמן זה מועברים מהצד הפלסטיני לישראלי על ידי הנהגים, שעובדים כמעט ללא הפסקה, מאות שוהים בלתי חוקיים, עשרות בכל יום.

זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
הנהג גבה 150 שקלים עבור הסעת המחבל. זירת הפיגוע ביפו, במרץ/תצפית TPS, איתן אלחדז

בחודש מאי האחרון הוגש כתב אישום נגד מוחמד עווידה, תושב ירושלים בן 30, בגין גרימת מוות ברשלנות. זאת, לאחר שהסיע את המחבל שרצח את התייר האמריקני טיילור אלן פורס בפיגוע דקירה ביפו חודשיים קודם לכן. בכתב האישום נטען כי עווידה נהג לגבות 150 שקלים כדי להסיע שוהים בלתי-חוקיים (שב"חים) שחצו את הגדר למקומות שונים בארץ.

כתב האישום נגדו שפך אור על התופעה. כך, נטען כי הוא נהג לפגוש שב"חים שעברו את גדר המערכת באזור הכפר א-ראם, ויחד עם שניים נוספים, הסיע אותם למקומות שונים ברחבי הארץ לפחות אחת לשבוע, במשך שנה לפחות. נוסף על גרימת מוות ברשלנות נאשם עווידה בחבלה ברשלנות, בניהול רשת הסעות שב"חים ובהסעת שב"חים.

(עדכון אחרון: 18:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully