וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ האירופי עבד? טורקיה נסוגה מעונש המוות על תומכי ההפיכה

ראש הממשלה יילדרים אמר כי עונש חמור עבורם יותר יהיה "משפט צודק". זאת לאחר שבחודש שעבר אמר הנשיא ארדואן כי אם הציבור יתמוך בהשבת עונש המוות, יש לעשות זאת. באיחוד הזהירו מההשלכות לכך

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים אמר היום (שלישי) כי משפט הוגן יהיה עונש קשה יותר עבור אלו שהשתתפו בניסיון ההפיכה בחודש שעבר מאשר עונש מוות. ההתבטאות מצביעה על נסיגה מהאיומים של אנקרה להוציא להורג את קושרי הקשר נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, איומים שגררו ביקורת נוקבת מצד האיחוד האירופי.

"אדם מת רק פעם אחת כשהוא מוצא להורג", אמר ראש הממשלה לחברי מפלגת הצדק והפיתוח השלטת בפרלמנט. "יש דרכים קשות יותר למות עבורם, במשפט נטול פניות והוגן".

דבריו של יילדרים מגיעים לאחר שארדואן אמר מוקדם יותר החודש כי אם הציבור ידרוש את השבת עונש המוות, על הפוליטיקאים להקשיב להם. גם ראש הממשלה אמר דברים דומים בימים שלאחר דיכוי המרד. עם זאת, גם הנשיא עצמו לא הזכיר את הנושא בימים האחרונים.

עוד על ניסיון ההפיכה בטורקיה
"טרוריסטים עלולים להשתלט על פצצות גרעין אמריקניות בטורקיה"
שלט "לא ראוי" בשדה התעופה: הנציג האוסטרי זומן לבירור באנקרה

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים ורעייתו בעצרת תמיכה בשלטון, איסטנבול, 7 באוגוסט 2016. רויטרס
מבטיח להעמיד את גולן לדין. ראש ממשלת טורקיה בשבוע שעבר/רויטרס

טורקיה ביטלה את עונש המוות ב-2004 כחלק מניסיונה להתקבל לאיחוד האירופי. בבריסל הבהירו כי אם היא תשיב את העונש לספר החוקים, המשא ומתן על הצטרפותה יתבטל באופן מידי. היחסים בין טורקיה לאיחוד הידרדרו מאז ומדינות רבות גינו את הטיהורים שנקט ארדואן שבמסגרתם נעצרו והודחו עשרות אלפי חיילים, שופטים, מורים, ראשי אוניברסיטאות ועובדי מדינה אחרים.

ראש הממשלה יילדרים אמר כי פתהוללה גולן, המטיף הגולה שאותו מאשימה אנקרה בתכנון ההפיכה, יעמוד לדין על כך. "אלו האחראים לשפיכות הדמים יעמדו לדין. לא נשפוט אותם מתוך נקמה, אלא מתוך צדק", ציין. טורקיה דורשת מארצות הברית להסגיר את גולן, שבעבר היה בעל בריתו של ארדואן. היום דיווחו כלי תקשורת במדינה כי התביעה דורשת לגזור על גולן שני מאסרי עולם ועוד 1,900 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully