וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון על מהפכת הדיור: "חשבתי שזה ייקח פחות זמן – אך אעמוד ביעדים"

16.8.2016 / 0:18

שר האוצר הסביר בריאיון לוואלה! NEWS כי על אף שהוא צפוי למסות בעלי דירה שלישית – השוכרים לא ייפגעו: "אם יעלה שכר הדירה, השוכר יכול למצוא אחרת". על כך שהוא מחזיק בתיק הכלכלה: "זה זמני". על החוק נגד האזנות הסתר: "אם יפגע בעיתונות - לא אתמוך"

צילום: יוני ריקנר ובני בן סימון, עריכה: מתן חדד

כשנה וחצי לאחר שהחל לכהן כשר האוצר, יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון עדיין לא ויתר על שוק הדיור ומשוכנע כי יצליח עד לתום הקדנציה – שלטענתו תימשך עד 2019 – להוריד את המחירים. בריאיון לוואלה! NEWS, סיפר שר האוצר על התכניות להמשך הקדנציה, על תיק הכלכלה שעדיין ברשותו וההסתגלות לממשלה לאחר סבב התיקים וצירוף ישראל ביתנו אליה.

הייתה ביקורת על ההחלטה למסות בעלי דירה שלישית. אמרו שזה יתגלגל על השוכרים.

יש בסך הכול 50 אלף בעלי דירה שלישית, וכל שוק השוכרים מורכב מ-800 אלף בני אדם. אם משכיר רוצה להעלות שכר דירה, תמיד השוכר יכול לשכור דירה אחרת. אין שום סיבה שמחירי השכירות יעלו. אנחנו נלחמים את מלחמת הזוגות הצעירים, כדי שתהיה להם תקווה לרכוש דירה.

כשהורכבה הממשלה ונבחרת על בסיס הבטחות למהפכה דרמטית במחירי הנדל"ן. קיבלת ארגז כלים, אבל בפועל המחירים ממשיכים לעלות. אולי ההצהרות היו גדולות מדי? אולי שוק הדיור מורכב יותר משוק הסלולר? אולי אנחנו רואים אותך לאט לאט מנמיך ציפיות?

נכון שזה לוקח זמן. אולי הקצב לא כמו שחשבנו, אבל אני לא חוזר בי בשום מילה, ואמרתי לא פעם אחת: אם לא אספק מאה אלף דירות לזוגות צעירים עד סוף הקדנציה, לא אעמיד את עצמי לבחירות פעם נוספת.

שר האוצר משה כחלון – בלשכתו – במשרד האוצר בירושלים. נועם מושקוביץ
"כל שוק השוכרים מורכב מ-800 אלף איש. אין סיבה שהמחירים יעלו". כחלון/נועם מושקוביץ

למה החלטת לא למנות אף אחד למשרד הכלכלה?

זה זמני. יש כמה החלטות שצריכות להתקבל בו-זמנית, אבל לא אחזיק את משרד הכלכלה. ימונה שם שר. אני אחליט עוד בהמשך מי, איך ולמה.

אז בעצם אין לך סיבה לזוז לשום מקום והקואליציה צריכה להשלים את ימיה.

יש כמובן חיכוכים – בנט, ראש הממשלה – לא מתעלם מזה, אבל כשמסתכלים בגדול, אין סיבה לפרק את הממשלה או ללכת כרגע לבחירות. אני לא מעריך שיהיו בחירות לפני 2019. העברנו תקציב דו-שנתי בהסכמה מלאה, זה יעבור בכנסת בהסכמה רחבה ואין שום סיבה שתהיינה בחירות.

ומה לגבי החוק שיזם נתניהו נגד האזנות סתר?

אם החוק הזה יפגע בחופש העיתונות, במוקדי חקירה, בשלטון החוק, אני לא אהיה שם, אני לא אתמוך בו, אבל אם יסתבר שהחקיקה לא פוגעת בדברים האלה – אני לא חושב שיש שם בעיה. מפלגת כולנו החתימה בהסכם הקואליציוני שלא תהיה פגיעה, וכל פגיעה מהסוג הזה צריכה להתקבל בקונצנזוס של כל חברי הקואליציה, שאנחנו חלק מהם. אם אנחנו לא תומכים, זה לא עובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר האוצר משה כחלון – בלשכתו – במשרד האוצר בירושלים. נועם מושקוביץ
"עדיין רוצה שהרצוג ייכנס לקואליציה"/נועם מושקוביץ

זה לא סוד שהעדפת את הרצוג על ליברמן כשותף קואליציוני. הוא כרגע מסכם כמעט מאה ימים בממשלה. אתה מרגיש בנוח עם הנוכחות שלו בקואליציה?

לא העדפתי, פשוט ליברמן אמר שהוא לא נכנס בשום מקרה ולכן הלכנו לבוז'י. אני עדיין רוצה שייכנס לקואליציה. אנחנו בתקופה חשובה, מאתגרת וכל סיוע של הרחבת הממשלה יכול לעזור לציבור במדינת ישראל.

יש הערכות במערכת הפוליטית שתחבור למשה יעלון, לגדעון סער, לאנשי ליכוד אחרים. זו אופציה שעל הפרק מבחינתך?

על כל ספקולציה נדבר שלושה חודשים לפני הבחירות. אבל כרגע, זה לא יהיה. הקמנו מפלגה שיש לה מקום במפה הפוליטית של ישראל כדי לרוץ בבחירות הבאות. אני כרגע לא בונה מפלגה. יש לי מפלגה מצוינת עם אנשים טובים, אנחנו רצים קדימה ועובדים.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully