וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האסירים ברשות: ישראל תמסור את גופות המחבלים שבידיה

אילן זלאיט

15.8.2016 / 18:21

בהודעה מטעם הוועדה לא נמסר מתי בדיוק יימסרו כלל הגופות, אך הראשונה שבהן תהיה ברביעי, של מחבל ממזרח ירושלים. שחרורו הותנה בקיום הלוויה מצומצמת - תנאי שעמו משפחות מחבלים רבות מסרבות לשתף פעולה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שרצח את הנערה הלל יפה אריאל בקריית ארבע)

ישראל הסכימה למסור לקבורה את גופות המחבלים הפלסטינים שביצעו פיגועים בגל הטרור של שנה האחרונה ועדיין מוחזקות בידיה – כך הודיעה היום (שני) ועדת האסירים ברשות הפלסטינית. בהודעה לא נאמר מתי יימסרו גופות המחבלים, רובם תושבי מזרח ירושלים, שמוחזקות זה חודשים בארץ.

לפי ההודעה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא", הגופה הראשונה שתימסר ביום רביעי הקרוב היא של מוחמד אל-כאלותי, תושב כפר עקב שבמזרח ירושלים, שפתח באש עם חבל נוסף לעבר אוטובוס בצומת רמות שבבירה. השניים נורו למוות בידי שוטרים.

דובר ועדת האסירים מוחמד מחמוד אמר כי ישראל התנתה את מסירת גופתו של אל-כאלותי למשפחתו בכך שההלוויה תתקיים בלילה שבין רביעי וחמישי בחצות, בהשתתפות של 25 אנשים בלבד. כמו כן, לטענתו הפקידה המשפחה ערבות בגובה 20 אלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
שוטרי מג"ב שתועדו מחרימים אופניים לבת שמונה בחברון לא יעמדו לדין
ירדן מזהירה את ישראל: הביקורים בהר הבית יציתו מלחמת דת
אמה של הלל אריאל: "בית מחבל נהרס, אך בית יהודי לא נבנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויית מחבלים שגופותיהם הוחזרו מישראל, חברון, אוקטובר 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המכשולים להעברת הגופות הוא דרישת מערכת הביטחון כי קבורת הגופות תיערך בשעות הלילה ובהשתתפות אנשים בודדים, מחשש להלוויות המוניות שילוו בקריאות הסתה. בשבוע שעבר אמר אביו של בהא עליאן, תושב שכונת ג'בל מוכבר בירושלים שביצע את פיגוע האוטובוס בשכונת ארמון הנציב בחודש אוקטובר שעבר, כי המשפחות הסכימו ביניהן שלא לקבל את הדרישה הישראלית להלוויות עם מספר זעום של משתתפים כתנאי להשבת הגופות.

לאחר הפיגוע במתחם שרונה שבתל אביב לפני כחודשיים, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן על הפסקת העברת גופות מחבלים עד להודעה חדשה, בניגוד להמלצות שניתנו בשנה האחרונה על ידי מערכת הביטחון. הנושא נותר במחלוקת בדיוני הקבינט המדיני-בטחוני במהלך גל הטרור, כאשר נציגי מערכת הביטחון וכן שר הבטחון לשעבר משה יעלון התנגדו לדרישות להפסיק את העברת הגופות, שהעלה בין היתר השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully