וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: 10 שנות מאסר לאישה שחטפה תינוקת וגידלה אותה 17 שנה

דמיון חריג שהתגלה בשנה שעברה בין זפאני לילדה בבית ספרה הביא לחשיפת הפרשה שזעזעה את המדינה - בשנת 1997 חטפה אותה אישה ממיטת אימה הביולוגית בבית החולים וגידלה אותה כבתה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הפרשה שהסעירה את דרום אפריקה בשנה האחרונה הגיעה היום (שני) לסיומה, לאחר שבית המשפט בעיר קייפטאון גזר עשר שנות מאסר על אישה בת 51, שחטפה תינוקת מבית החולים בשנת 1997 וגידלה אותה כבתה במשך 17 שנה – עד שהתגלתה זהותה האמיתית. בית המשפט אסר לחשוף את זהותה של החוטפת ושל הילדה, וכלי התקשורת במדינה מכנים אותה בשם שהעניקו לה הוריה הביולוגיים – זפאני.

תחילת המקרה בשנה שעברה, כאשר תלמידים בבית הספר התיכון שבה למדה זפאני הבחינו בתלמידה חדשה שדומה לה באופן חריג. אותה התלמידה העלתה את הנושא בפני הוריה - מורן וסלסט נורס, ואלה פגשו את זפאני ומיד הבינו שייתכן שמדובר בבתם האבודה, שנחטפה מצדי מיטתה של סלסט בבית החולים שלושה ימים לאחר הלידה.

עוד ידיעות מהעולם:
12.7 מיליון ד' במזומן: נחשף הקשר הרוסי של מנהל קמפיין טראמפ
דיווח: הסיכום היחיד בין פוטין לארדואן – מניעת התקדמות הכורדים
תיעוד דרמטי: אישה וכלב חולצו מרכב שוקע בלואיזיאנה המוצפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נלקחה מצדי מיטת אמה בשנת 1997. זפארי לפני חטיפתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה החלה בחקירת המקרה ובדיקות די-אן-איי הוכיחו ששתי הבנות הן אכן אחיות. התביעה במדינה מסרה כי האישה שחטפה את זפני הונתה את הרשויות כשרשמה את הילדה כבתה בשנת 2003, תחת תאריך לידה מזויף.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו בעבר כי זפני לא מעוניינת לקיים קשר עם הוריה הביולוגיים, וכי היא רואה בחוטפת שלה כאמה. לאחר מתן גזר הדין, היא החליטה להמשיך ולגור עם בעלה של החוטפת, שעד לפני זמן לא רב הייתה בטוחה כי זהו אביה הביולוגי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סלסט נורס, אמה הביולוגית של הילדה זפאני שנחטפה מבית החולים בדרום אפריקה בשנת 1997, לאחר מתן גזר הדין לחוטפת, אוגוסט 2016. רויטרס
נורס פרצה בבכי לאחר שמיעת גזר הדין. בית המשפט בקייפטאון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully