וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים בוחרים בקניונים: קמפיין טראמפ בישראל יוצא לדרך

15.8.2016 / 9:17

בניסיון למשוך את בעלי זכות ההצבעה החיים בישראל, השיקה המפלגה קמפיין בכותרת "טראמפ - האינטרס הישראלי". פעילי מסע הפרסום יחזרו בקניונים, בערים שבהן יש ריכוז של ישראלים-אמריקנים, אחר אלה המשויכים למדינות המתנדנדות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(עוד התבטאות חריגה של טראמפ: "התומכים בחופש לשאת נשק יוכלו לעצור את קלינטון")

המפלגה הרפובליקנית בישראל תשיק היום (שני) את קמפיין הבחירות לנשיאות עבור מועמד המפלגה, דונלד טראמפ. מנהלי הקמפיין מסרו כי הפעילות תצא לדרך באירועי שטח בקניונים במספר ערים ברחבי הארץ, שבהן יש ריכוז של ישראלים בעלי אזרחות אמריקנית: ירושלים, מודיעין, רעננה, בית שמש, גוש עציון, חיפה ובאר שבע.

את הפעילות בארץ יוביל יו"ר המפלגה בישראל, מארק צל, ולקראת תחילת מסע הבחירות המקומי נשלחה ארצה כמות גדולה של חולצות, כובעים, מדבקות וכפתורים ממטה הקמפיין בארצות הברית. מנהלי הקמפיין בישראל בחרו בסיסמה "טראמפ - האינטרס הישראלי" ובהודעת הקמפיין נכתב כי "הלוגו בעברית מעוצב בהתאם לרוח הלוגו האמריקני. המסר ברור: הוא פונה לקהל הישראלי-אמריקני שרובו נוטה לימין ומזוהה יותר עם המפלגה הרפובליקנית". עוד נמסר בהודעת הקמפיין כי הציבור הישראלי-אמריקני "בוחר את המועמד שלו רק לפי היחס האוהד שלו לישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
בהלה בניו יורק: נמל התעופה קנדי פונה בשל דיווח שווא על ירי
במפלגה נשקלת נטישה, הסקרים מדאיגים: טראמפ צונח ותוקף את התקשורת
חדשות רעות לטראמפ: קלינטון מובילה בארבע מדינות מתנדנדות

דונלד טראמפ באירוע בחירות בסנרייז, פלורידה, 10 באוגוסט 2016. רויטרס
פונה לקהל הישראלי-אמריקני. טראמפ במהלך אירוע בחירות בפלורידה/רויטרס

על פי הערכות המפלגה הרפובליקנית, בישראל חיים כ-350 אלף בעלי זכות בחירה שיכולים להצביע ב-8 בנובמבר. מנהלי הקמפיין הצהירו כי הם מתכוונים לשים דגש על אותם עשרות אלפי בוחרים פוטנציאלים המשויכים למדינות המתנדנדות בארצות הברית.

לדבריהם, "בשנת 2000 בוש ניצח את הבחירות בזכות 500 קולות במדינת פלורידה. אם 600 ישראלים מפלורידה היו יוצאים להצביע, הם היו מכריעים את הבחירות. המצב הזה יכול לחזור".

לוגו הקמפיין של המפלגה הרפובליקנית בישראל. עמרי נחמיאס
לוגו קמפיין המפלגה הרפובליקנית בישראל/עמרי נחמיאס

לדברי מנהלי הקמפיין, יש המון בוחרים בישראל "שמפחדים שקלינטון תמשיך את המדיניות של אובמה ובגלל זה ייצאו לתמוך בטראמפ. כיוון שרוב המצביעים בישראל הם רפובליקנים, הם יכולים להכריע ולכן המפלגה משקיעה בקמפיין בארץ". הקמפיין, שאותו מובילים העיתונאי לשעבר צביקה ברוט, יועץ הדיגיטל רוני ארזי ויועצת התקשורת דנה מזרחי, יהיה גם בשפה העברית וגם באנגלית.

במהלך הלילה תקף טראמפ בחשבון הטוויטר שלו את עמיתיו למפלגה שהתמודדו מולו ובחרו שלא להתייצב לצדו. בציוץ שפרסם כתב מועמד המפלגה לנשיאות כי "רפובליקנים מסוימים שהפסידו לי מעדיפים לשמור על כבודם בכך שייאבקו מולי מאשר לראות את בית המשפט העליון מקבל מינויים ראויים. עצוב". שני המועמדים האחרונים שנותרו במרוץ, סנאטור טד קרוז מטקסס ומושל אוהיו, ג'ון קייסיק, בחרו שלא להביע תמיכה במועמדותו של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully