וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחדים ללכת לישון": תושבים בנגב חוששים בשל גל פריצות חמור

15.8.2016 / 13:47

בחודשים האחרונים נפרצו עשרות בתים בתחומי מועצת שדות נגב. בשבוע שעבר נרשם שיא, כשכנופייה פרצה לעשרה בתים במשך שעתיים, ויצאה עם שלל רב. צפונה משם, במושב בית אלעזרי, הסתיים השבוע אירוע דומה בירי קטלני בגנב. המשטרה: "עוקבים מקרוב"

עריכה:

"אנחנו מפחדים ללכת לישון, כולם פה חוששים ואפילו מתערבים מי יהיה הבית הבא שאליו יפרצו" – כך תיארה תושבת המועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה את הלילות ביישובה בחודשים האחרונים, שהפכו לסיוט לנוכח מכת הפריצות החמורה שממנה סובלים התושבים.

בתקופה האחרונה נפרצו עשרות בתים באזור, והגנבים יצאו שוב ושוב באין מפריע עם שלל רב. התושבים מספרים כי הם מתקשים לישון בשקט, וחלקם אף נשאר ער או מתעורר בכל שעה, על מנת לבדוק אם גם הפעם נכנסו ליישובם אורחים בלתי-רצויים.

"המשטרה מנסה בכל כוחה לעשות פה סדר, כוחות מג"ב עושים מארבים, אבל זה לא עוזר, אין לנו מנוחה ובכל שבוע נפרצים פה בתים", ציינה תושבת האזור בייאוש. תושב היישוב מעגלים הוסיף בגיחוך כי חשב לכתוב לגנבים פתק על הקיר: "הייתם פה כבר, אין מה לגנוב".

עוד בוואלה! NEWS:
נהג מונית סירב להסיע עיוורת בגלל כלבהּ - ויפצה אותה ב-10,000 שקל
בתום שימוע ארוך: משרד הבריאות אסר על טחינת "הנסיך" לשווק ולייצר מוצרים
תיעוד: רוכב אופנוע נכנס בדהרה לצומת – ומתנגש ברוכב אחר

תיעוד: עשרות בתים נפרצו לאחרונה בישוב מעגלים. מערכת וואלה! NEWS
הגנבים שהו בבית 40 דקות. תיעוד הפריצה ביישוב מעגלים בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

אחד המקרים החמורים אירע ביום חמישי שעבר לפנות בוקר, אז הגיעה כנופיית גנבים אל היישוב מעגלים, ובמשך שעתיים הם ניסו להיכנס לכעשרה בתים במקום וביישוב סמוך. הם העבירו כיסאות ממקום למקום, מחלון לחלון, וגם האזעקות והמצלמות לא הפריעו לקבוצה, שיצאה בסוף הלילה עם שלל רב: תכשיטים, כסף, מפתחות של כלי רכב, טלפונים ניידים, תפילין, ואפילו קופת בית הכנסת שהחזיק אחד מתושבי היישוב.

כמו כן, במהלך אותו הלילה הגנבים נכנסו לאחד הבתים, ככל הנראה נטרלו את האזעקה ובזמן שדיירי הבית היו במיטתם הם הסתובבו בין החדרים ובתוך תחומי הבית במשך 40 דקות, ויצאו ונכנסו באין מפריע. מצלמות האבטחה תיעדו את כניסתם ויצאתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מושב בית אלעזרי, אוגוסט 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
ניסיון שוד הסתיים במות השודד. בית אלעזרי/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

שלשום הסתיים אירוע גניבה דומה, באזור צפוני יותר בארץ, בירי קטלני בגנב. נהג משאית ממושב בית אלעזרי ליד גדרה נעצר בחשד שירה למוות באדם שניסה לגנוב את רכבו. הגופה נמצאה לפנות בוקר בשדה בסמוך לכביש 40 באזור צומת ביל"ו. בעל הרכב שוחרר למעצר בית והוא חשוד בגרימת מוות.

ראש המועצה: "נתגבר באופן חסר תקדים את כוחות המשטרה בשטח"

"בשבועות האחרונים אנו עדים לגל פריצות בכל יישובי המועצה האזורית שדות נגב", אמר ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, שמנסה בכל כוחו למגר את תופעת הגניבות, ואף קיים מפגש עם ראשי המשטרה, שבו הוחלט להעלות את כוננות השוטרים באזור. "בחשיבה משותפת ובדיונים מעמיקים עם משטרת ישראל וכוחות הביטחון, החלטנו לתגבר באופן משמעותי וחסר תקדים את כוחות המשטרה ומג"ב הפועלים בשטח יחד עם מתנדבים, עובדי מועצה ותושבים רבים אשר יפעלו ביישובים יחדיו", הוסיף.

במקביל, עידאן שלח מכתב בהול אל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, כדי שזה יתערב בעניין באופן מידי ויפעל כדי להחזיר את הביטחון לתושבי המועצה. "השר ארדן יצר עמנו קשר והתחייב לבחון את הנושא בימים הקרובים", ציין עידאן והוסיף כי בשבוע שעבר אף התקיים דיון בנושא בוועדת הפנים של הכנסת, ולדבריו, "נראה כי מסתמן פתרון לגבי מרכיבי הביטחון הנדרשים בכדי להחזיר את תחושת הביטחון באזור. אנו נמשיך במאבק עד למיגור התופעה והחזרת תחושת הביטחון לתושבים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו עוקבים מקרוב אחרי המגמה של עלייה בעבירות מסוג התפרצות לבית. על מנת לתת מענה לפשיעה באזור המשטרה מרכזת מאמצים מבצעיים משמעותיים, במישור הגלוי והסמוי. כמו כן, משטרת ישראל פועלת בשילוב עם מועצת שדות נגב לשם העלאת מודעות ציבור התושבים לנקיטת צעדים לשמירה על רכושם, כגון נעילת דלת ביתם ועוד, מיגון הישובים עצמם, וקריאה לגיוס מתנדבי משטרה למטרת משמר על היישובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully