וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון להתיש את ניצולי השואה": הבירוקרטיה באוצר לקבלת הקצבה מחריפה

15.8.2016 / 7:52

כדי לקבל את הקצבה מהרשות לזכויות ניצולי השואה של משרד האוצר, יידרשו ניצולי השואה ממרוקו ומעיראק לעדכן פרטיהם האישיים - שכבר קיימים אצל הרשות והמוסד לביטוח לאומי. "מה יעשו ניצולים שאינם ניידים?"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

ניצולי שואה ממרוקו ומעיראק שכבר מקבלים קצבה מהרשות לזכויות ניצולי השואה נאלצים בשבועות האחרונים להתמודד עם בירוקרטיה נוספת כדי לחדש אותה. לאחרונה הם קיבלו טפסים המחייבים אותם לעבור במשרדים שונים כדי לעדכן את פרטיהם, אף שמידע זה כבר נמצא בידי הרשות.

בטפסים נכתב למבקשי חידוש הקצבה לגשת אל סניף הבנק כדי להחתים את פקיד הבנק עליה, ומשם לפנות לבנק הדואר כדי לשלוח את הטפסים בחזרה לרשות. עוד מפורט באותיות הקטנות של הטופס כי אם אין התאמה בפרטיו האישיים של הניצול, הוא יידרש גם לפנות למשרד האוצר לשם עדכון פרטיו.

עם גילוי הבקשה החדשה של משרד האוצר, שלח בסוף השבוע האחרון סמנכ"ל עמותת "ידיד" רן מלמד, מכתב לשר האוצר ולשר הרווחה. "אני תמה מדוע יש צורך בנוהל כה מסורבל, כאשר ברור כי הרשות יודעת בדיוק מי הם הניצולים הזכאים למענק – משום שהיא זאת ששולחת לביתם את הטפסים המיוחדים", כתב. "לא ברור מדוע הרשות אינה פונה למוסד לביטוח לאומי, שמחזיק בפרטי חשבונות הבנק של הניצולים, ומבקשת להצליב את המידע ולהעביר את הפרטים ישירות למחשבי הרשות. מה יעשה ניצול שואה שסניף הבנק שלו נסגר והועבר למקום שמרוחק מביתו? ומה לגבי ניצולים שאינם ניידים כלל? ניצולי השואה, כמו כלל אזרחי ישראל, זכאים לכך שהמדינה תעביר להם את המגיע מבלי לסבך אותם בנהלים בירוקרטיים ובטרטור לשמו".

עוד בוואלה! NEWS:
ארגוני ניצולי שואה נגד העברתם למשרד הרווחה: "אנחנו לא מקרה סעד"
"לא רוצה אתיופית": מודעת הדרושים שעוררה סערה בקרב בני העדה
ראשי הרשויות נגד גזרות התקציב: שביתה כללית החל מ-31 באוגוסט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדוע יש צורך בנוהל כה מסורבל?". הטפסים שקיבלו ניצולי השואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביה של עו"ד אליס גולדמן, תושבת מפרץ חיפה, הוא ניצול שואה שקיבל גם הוא את הטפסים האמורים. "אני נסערת מאוד. אלמלא אני, אני לא בטוחה שאבי היה מקבל את כל מה שמגיע לו, ואני חושבת על כל אותם מבוגרים וקשישים שאין מי שיעזור להם", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "לביטוח הלאומי יש את כל הפרטים במערכת. למה צריך להרים מסכת של ייסורים וסבל לכל הנוגעים בדבר? מדובר בניצולי וניצולות שואה, אנשים מבוגרים. זה ניסיון להתיש אותם, או לבדוק מי מהם נשאר בחיים".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי השר כחלון החליט לשלם ליוצאי עיראק ומרוקו מענק שנתי, ולפטור אותם מתשלום בגין תרופות. "מניסיון העבר, הניצולים מבקשים לקבוע לאיזה חשבון בנק יעבור הכסף, ולכן הוחלט להעניק להם את זכות הבחירה", אמרו במשרד. "בחודשים האחרונים, מאז החלטתו, אושרו ושולמו 40 אלף בקשות". במשרד האוצר הדגישו כי לא התקבלה תלונה אחת בנושא מיוצאי עיראק ומרוקו.

גורמים במשרד הרווחה אמרו כי עודף הבירוקרטיה שמעמיסים על ניצולי השואה הוא בלתי נסבל, וזו הסיבה שיש להעביר את הטיפול בשעות הסיעוד של הניצולים לידי הביטוח הלאומי. שר הרווחה חיים כץ (ליכוד), שקיבל לאחר סבב התיקים האחרון בממשלה את הסמכויות של משרד התעסוקה ממשרד הכלכלה, הביע בעבר את רצונו להעביר את הטיפול ברשות לניצולי השואה למשרד הרווחה ולביטוח הלאומי. "יש לשים סוף לעושק ניצולי השואה ולמנגנון המונופול הנוכחי, שלא מביא תוצאות בשטח", אמר בחודש שעבר בריאיון לוואלה! NEWS. "הקרן לרווחת ניצולי השואה היא גוף מיותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר הרווחה כץ: "מאות מיליוני שקל לא הועברו לניצולי השואה". ניב אהרונסון
"לשים סוף לעושק ניצולי השואה". כץ/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully