וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי דאעש שנתפסו במטה הארגון בלוב חשפו: "תשתית טרור במילאנו"

הרשויות בלוב העבירו לאיטליה מסמכים שהשיגו הרשויות לאחר ההשתלטות על מעוז דאעש בעיר סירת. על פי המידע, הגורמים באיטליה נמצאים בקשר עם תוניסאי בכיר בדאעש, שחי בעבר באיטליה. כמו כן, אימאם תוניסאי גורש מהמדינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הלחימה באזור סירת, לפני כשבועיים)

הרשויות בלוב התריעו בפני איטליה על האפשרות של פעילות תא של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) המבוסס באזור מילאנו, עם קשרים לאחד מבכירי הארגון – כך דווח היום (ראשון) בכלי התקשורת האיטלקיים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, קיום התשתית נחשף במסמכים שהשיגו הרשויות בטריפולי, לאחר ההשתלטות על מטה דאעש בעיר סירת שבצפון לוב בשבוע שעבר.

על פי הדיווחים, הגורמים באיטליה נמצאים בקשר עם אבו נסים, תוניסאי בן 47, שחי בעבר באיטליה ופיקד לאחרונה על כוחות דאעש בלוב. אבו נסים, ששמו המלא הוא מועז בן עבד אל-קאדר פזאני, הגיע לראשונה לאיטליה בשנת 1989, כעובד בניין. הוא נמלט מהמדינה לאחר שעלו נגדו חשדות בגין גיוס לוחמים לארגוני ג'יהאד, ואותר שוב בשנת 1997 באפגניסטן, אז הצטרף לכוחותיו של אוסמה בן לאדן.

עוד בוואלה! NEWS:
בתמיכת ארה"ב: כוחות הממשלה בלוב כבשו את מפקדת דאעש בסירת
לוב: צבא ארצות הברית פתח במבצע אווירי במעוז דאעש במדינה
שלושה חיילים הרוגים חשפו את המעורבות החשאית של צרפת בלוב

לוחמי כוחות הממשל בקרב נגד דאעש, סירת, לוב, 31 ביולי 2016. רויטרס
חשד למתקפה דרך הים. כוחות הממשל בסירת, לוב, בתחילת החודש/רויטרס

בשנת 2001 הוא נעצר על ידי הכוחות האמריקניים באפגניסטן, והועבר לאיטליה בשנת 2009, בעקבות בקשה להסגרתו. הוא זוכה בשנת 2012 וגורש לתוניסיה. כשנה לאחר מכן הוא הורשע בגיוס למטרות טרור בעקבות ערעור שהגישה התביעה – אולם הוא כבר היה בסוריה בשלב זה. מאז שנת 2014, הוא פיקד על כוחות דאעש בעיר הנמל סבראתה בצפון-מערב לוב.

הדיווח האחרון מגיע על רקע חשש מפני מתקפות שיבצעו אנשי דאעש בשטח איטליה, לאחר שיגיעו למדינה מלוב דרך הים. שר הפנים אנג'לינו אלפנו הורה לאחרונה על הגברת הכוננות במהלך חודשי הקיץ, ועל זירוז הליכי גירוש של חשודים בעבירות הקשורות לטרור.

כוחות משטרה ברומא, איטליה, נובמבר 2015. AP
"אפס סובלנות". כוחות משטרה ברומא/AP

במקביל, אתמול הורה אלפנו על גירוש חוסני האשמי בן חאסם, אימאם תוניסאי בן 49 שחי בעיר אנדריה, בדרום-מזרח איטליה. הוא נוקה בעבר מחשדות של גיוס לוחמים לארגוני ג'יהאד, אולם הוחלט לגרשו בגין דברי הסתה לגזענות, לטענת האיטלקים. הוא איש הדת התשיעי שמגורש מהמדינה מאז תחילת שנת 2015, במסגרת מדיניות "אפס סובלנות", שעליה הכריז אלפנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully