וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים הסירו רעלות, גברים גילחו זקן: חגיגות שחרור מדאעש בסוריה

האזרחים ששוחררו במנבג' שבצפון סוריה לא ידעו את נפשם מרוב שמחה, וחיילי צבא סוריה החופשית הפכו לגיבורים. וגם: בין ההפצצות, רופאים בדמשק מבקשים סיוע בניתוח תאומים סיאמיים בני חודש

צילום: רויטרס

(חגיגות שמחה במנג'ב לאחר שחרור השבויים)

כ-2,000 אזרחים סורים שוחררו היום (שבת), לאחר שנלקחו בשבי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בזמן נסיגת לוחמי הארגון מאזור מנבג', שבצפון המדינה. השחרור ההמוני גרר ביטויי שמחה רבים ובהם גילוח זקנים, דמעות של אושר וכמה נשים שאף הסירו את הרעלות שלהן, אותן נאלצו לעטות תחת משטר "המדינה האסלאמית".

"בעת שנסוגו מאזור מנבג', לוחמי דאעש חטפו 2,000 אזרחים משכונת א-סירב", הסביר שרפן דרוויש, דובר המועצה הצבאית של מנבג', אחד הפלגים המרכיבים את "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים". "הם משתמשים באזרחים אלה כמגנים אנושיים בזמן שהם נסוגים לג'רבלוס, וכך הם מונעים מאתנו לפגוע בהם", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
כך הפך האח הקטן של דאעש לארגון המורדים החזק ביותר בסוריה
קריקטורה חדשה נגד מוסלמים הובילה לאיומים על עורכי שרלי הבדו
כלי תקשורת בלבנון קוראים למאבק מזוין בישראל: "לשחרר את רג'ר"

אזרחים סורים חוגגים את שחרורם מידי דאעש במנבג', 13 באוגוסט 2016. רויטרס
מסירים את סממני דאעש. אזרח סורי ששוחרר מגלח את זקנו, היום/רויטרס

עם זאת, ראש הארגון הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, ראמי עבד אל-רחמן, ציין כי "בין האזרחים שנלקחו בידי דאעש היו כאלה ששימשו מגן אנושי, אך כמה אחרים בחרו מרצונם לעזוב את העיר מחשש לפעולות תגמול".

המתקפה על מנבג' החלה לפני כחודשיים וחצי ונעשתה בסיוע של מתקפות אוויריות של הקואליציה הבינלאומית למאבק בדאעש, בהובלת ארצות הברית. לאחר כשלושה שבועות הצליחו הכוחות להיכנס לעיר, אך אנשי דאעש הצליחו לבלום אותה תוך שימוש במחבלים מתאבדים ובמכוניות תופת.

אזרחים סורים חוגגים את שחרורם מידי דאעש במנבג', 13 באוגוסט 2016. רויטרס
לוחמות צבא סוריה החופשית שמחות לאחר כיבוש העיר/רויטרס

דובר הקואליציה הבין לאומית למאבק בדאעש ציין כי העיר מהווה נקודה אסטרטגית, שכן היא נמצאת על נתיב האספקה של דאעש בין הגבול עם טורקיה לבין בירת המדינה האיסלאמית, העיר א-רקה.

התאומים הסיאמיים נולדו בין הקרבות

במקביל, הצלב האדום הסורי פנה השבוע לארגון הבריאות העולמי בבקשה לסיוע רפואי עבור זוג תאומים סיאמיים שנולד בחודש שעבר בעיר דומא, שמצפון לדמשק. נרוואז ומואז, המחוברים זה אל זה בבטן ואף חולקים מעיים, הועברו אתמול מהעיר מוכת הקרבות לבית חולים לילדים בדמשק.

אולם כעת הזהירו הרופאים הסורים כי אם לא יתקבל הסיוע שיאפשר לנתח את זוג התאומים, הם לא ישרדו. בפרסום בדף הפייסבוק הרשמי של הצלב האדום הסורי, גולשים רבים הביעו תמיכה בתאומים.

תאומים סיאמיים נולדו באזור מוכה קרבות בסוריה. הצלב האדום הסורי, מערכת וואלה! NEWS
התאומים בידי אנשי הצלב האדום הסורי. זקוקים לסיוע רפואי/מערכת וואלה! NEWS, הצלב האדום הסורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully