וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקטורה חדשה נגד מוסלמים הובילה לאיומים על עורכי שרלי הבדו

על השער של כתב העת הסאטירי הצרפתי נראה זוג עירום בחוף הים רץ לכיוון המים, ולצדו הכיתוב: "מוסלמים, תשתחררו". השער מוקדש להחלטת ראש העיר קאן לאסור כניסה עם בגד ים צנוע לחוף. חברי המערכת התלוננו במשטרה על איומים שקיבלו

צילום:AP

(בווידאו: המתרחצים בחוף הים בקאן תומכים בהחלטה לאסור על כניסת נשים הלובשות בגד ים מיוחד למוסלמיות)

צוות הכותבים של כתב העת הסאטירי הצרפתי "שרלי הבדו" ממשיכים לעורר סערות עם שערים שנויים במחלוקת. בגיליון שהופץ ביום רביעי האחרון הוקדש השער להחלטה של ראש עיריית קאן לאסור על לבישת "בורקיני" – בגד ים מלא עם כיסוי ראש לנשים מוסלמיות – בחופי הים של עיר הנופש בריביירה הצרפתית. שלושה ימים בלבד לאחר יציאתו של כתב עת לחנויות, כבר דיווחו חברי המערכת למשטרה על איומים שהם מקבלים לחייהם.

בשער השנוי במחלוקת צוירה קריקטורה של זוג, גבר ואישה, מוסלמים, בחוף הים כשהם רצים לכיוון המים. השניים עירומים, כאשר איבר מינו של הגבר נראה מבין הזקן הארוך שלו והאישה העירומה עוטה כיסוי ראש. כיתוב התמונה הוא: "מוסלמים, תשתחררו". הקריקטורה הצליחה להרגיז כמה קוראים שכבר הספיקו לאיים על חייהם של חברי המערכת בעמוד הפייסבוק של כתב העת.

לקריאה נוספת:
שנה אחרי, שער "שרלי הבדו": אל מזוקן נושא קלצ'ניקוב ומכוסה בדם
קרי בפריז: "היה היגיון מאחורי המתקפה על 'שרלי הבדו'"
"שרלי הבדו" פרסם קריקטורות על ההתרסקות - והרגיז את הרוסים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוסלמים, תשתחררו". השער השנוי במחלוקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתבי המגזין זוכים להגנה משטרתית מאז ינואר 2015, כאשר מחבלים נכנסו לבניין המערכת וירו למוות ב-12 מחבריו. המחבלים טענו שהם עשו זאת כנקמה על קריקטורה של המגזין המגחיכה את הנביא מוחמד.

צעדת זיכרון להורגי הפיגועים בפריז, שטרסבורג. רויטרס
הרצח היה נקמה על קריקטורה של הנביא מוחמד. צעדת זיכרון להרוגים בטבח המערכת/רויטרס

זו לא הפעם הראשונה כאמור שהמגזין מצליח להרגיז את הקוראים. במרץ האחרון לאחר מתקפת הטרור בבריסל פורסם שער שבו קריקטורה של הזמר הבלגי סטרומאה, על רקע דגל בלגיה. דמותו של הזמר קוראת "אבא, איפה אתה?", כמילות שירו הידוע, וסביבו איורים של חלקי גופות העונים "כאן", "כאן", "שם", "וגם פה". אחרי מתקפת הטרור בפריז בנובמבר האחרון פורסם שער עם קריקטורה שבו דמות של אדם מנוקב מקליעים, ומכל חור פורץ זרם של שמפניה. הדמות אוחזת בבקבוק ובכוס. על גבי השער מופיע כיתוב: "להם יש נשק, שיאכלו חרא, לנו יש שמפניה".

אחרי טביעתו של הפעוט הסורי איילן כורדי, פורסם שער עם איור של גופתו עם הכיתוב: "ברוכים הבאים מהגרים!". ליד הכיתוב הופיע שלט פרסומת עם איור ליצן הדומה לרונלד מקדונלד, סמל חברת מקדונלדס. בשלט נכתב: "מבצע: שתי ארוחות ילדים במחיר אחד". מעל גופת ילד רשום: "כל כך קרוב ליעד...".

מגזין שרלי הבדו אחרי הפיגועים בפריז, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
קריקטורה נוספת שעוררה סערה. השער של כתב העת אחרי הטבח בפריז/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully