וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: יש עתיד החלה בגיוס חברים בהסתדרות

לפיד הודיע רשמית על המהלך, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, במכתב ששיגר לתומכיו. במכתב ששיגר לפעילי המפלגה כתב: "ההסתדרות חייבת להיות שקופה יותר, ניאבק בכנסת וגם בשטח"

צילום: דניאל בוק, עריכה: אביב אירגז

(לפיד ב-2012: "הוועדים הגדולים שולטים במפלגת העבודה")

מפלגת "יש עתיד" הודיעה היום (חמישי) באופן רשמי על הקמת סיעה בהסתדרות העובדים החדשה, וקוראת לחבריה להצטרף לסיעה ולהשפיע ככוח פוליטי. בראש המהלך, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, עומד ח"כ מאיר כהן. בחודשים האחרונים ניהל מו"מ עם ועדי עובדים בדרום במטרה לשכנעם להצטרף לסיעה.

במכתב ששלח יו"ר המפלגה יאיר לפיד לתומכיה והגיע לידי וואלה! NEWS נכתב כי "אין זירה חברתית או כלכלית שניעדר ממנה, ואנחנו מבקשים לקחת חלק פעיל בארגון העובדים הגדול במדינה. מאז הקמתה יש עתיד נאבקת יום יום לשיפור מעמד השכבות החלשות ומעמד הביניים. נמשיך להילחם בשטח ובכנסת".

ח"כ כהן הצהיר כי הוא מעדיף להישאר בזירה הפוליטית ובכנסת ולכהן כשר. עם זאת, הוסיף כי אם יתבקש, יתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות שהבחירות אליו צפויות להתקיים במאי.

עוד בוואלה! NEWS:
יש עתיד מכרסמת במעמדן של המחנה הציוני ומרצ כסיעות החברתיות ביותר
לשכת ראש הממשלה: נתניהו הופתע מהודעת ליברמן על הסכם הגרעין
סערת הסלמונלה בסלטים: "לא נקנה יותר, חוששים לבריאות"

לפיד ב-2012: "הוועדים שולטים במפלגת העבודה - יחימוביץ' לא תיגע בהם". דניאל בוק
לפיד ב-2012, תוקף את הוועדים הגדולים/דניאל בוק

במכתבו קורא לפיד לגייס מצטרפים כדי להפוך לכוח חזק בהסתדרות וכן בזירה הפוליטית, "ההסתדרות חייבת להיות גוף שקוף יותר, יעיל יותר ולייצג את האינטרסים של כל העובדים במשק. כדי שזה יקרה אנחנו זקוקים לכם, כדי שנוכל לייצר שינוי מהותי בהסתדרות ובדרך שבה היא פועלת אנחנו צריכים להגיע למסה גדולה של כוח פוליטי".

המהלך נועד במידה רבה לחזק את ההתמודדות על השלטון, מסביר לפיד וכותב, "יש עתיד היא אלטרנטיבה שלטונית. כדי ליצור פה עתיד טוב יותר, אנחנו רוצים לייצר השפעה ולהתמודד על כל מוקדי קבלת ההחלטות".

מאיר כהן יעקב פרי ושי פירון מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
מוביל את המהלך. ח"כ כהן/ראובן קסטרו

איך מקימים סיעה בהסתדרות?

כדי להקים סיעה בהסתדרות יש לאסוף 5,000 חתימות מעובדים בהסתדרות בעלי ותק של לפחות שנה שיתפקדו אליה. בהסתדרות ישנם ארבעה מוסדות עליונים בהם בית נבחרי ההסתדרות, שבו 171 חברים, השייכים ל-11 סיעות. בקואליציה חברות סיעות עוגן, עוז, עבודה, ליכוד וש"ס. באופוזיציה חברות סיעות "הבית החברתי" הכולל את חד"ש, מרצ, אופק, עוצמה וקדימה.

חברי סיעה שחברה בקואליציה מקבלים תפקידי מפתח בהסתדרות. ב"יש עתיד" צפויים לערוך מפקד בין תומכי המפלגה, כדי לפקוד אותם להסתדרות, וכן מפגשים עם ועדי עובדים גדולים. לדברי לפיד, ההסתדרות תפעל עם יש עתיד ליצירת שוק עבודה הדואג לרווחת העובד, לבטיחות, למערכת תגמולים ותמריצים הקשורים לביצועי החברה, למגוון תעסוקתי, להכשרת עובדים והשמתם במקומות עבודה.

"ההסתדרות צריכה להיאבק באפליה תעסוקתית ולקדם אפליה מתקנת, לפעול למען תחבורה ציבורית מודרנית וזולה, לדרוש חפיפה בין ימי החופש של הילדים והעובדים, להיאבק ביוקר המחיה וליצור סביבה תומכת באדם העובד. ההסתדרות צריכה להוביל את המלחמה ברגולציה כדי לייצר כלכלה צומחת היוצרת מקומות עבודה. אנחנו מאמינים כי ההסתדרות צריכה להתאים את עצמה לשוק העבודה של המאה ה-21", נכתב.

"העבד הישראלי צריך לקבל הכשרה רציפה במטרה להעלות את הפריון"

"היא יכולה וצריכה להוביל את המאבק להפוך את העובד למיומן יותר ומתוחכם יותר. העובד הישראלי צריך לקבל הכשרה רציפה במטרה להעלות את הפריון, מה שיבטיח עליה בשכר והגנה טובה יותר על מקום עבודתו", חתם לפיד.

מהלך כזה מפתיע לנוכח העובדה שבבחירות האחרונות תקפה המפלגה לא פעם את העבודה המאורגנת בישראל ואת הקשרים בין המפלגות הוותיקות לבין ראשי הוועדים. כמו כן, בזמן שכיהן כשר האוצר יצא יו"ר המפלגה יאיר לפיד נגד ועדי העובדים הגדולים במשק ואף הביע בשורה של ריאיונות והצהרות את סלידתו מהם.

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) מסר בתגובה: "יאיר לפיד ממשיך לטפס במעלה מדרגות הציניות הפוליטית. לאחר שהתחפש לחרדי עכשיו הוא גם הופך סוציאליסט". לדבריו, לפיד הורה לחברי סיעתו להתנגד בכנסת לחוקים נגד העסקה קבלנית ואף תקף בעבר את פעילות ועדי העובדים במדינה. "הוא אנטי מוחלט לפעילות ההסתדרות והאיגודים המקצועיים , כל המהלך לכיבוש ההסתדרות הוא צעד אופורטוניסטי שמטרתו להיכנס להסתדרות ולדרוש סידורי עבודה לחבריו. זה המקרה הבוטה של ניצול ציני של מנגנון דמוקרטי", הוסיף.

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully