וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר והחקלאים סיכמו: המכס על ייבוא דגים יופחת, המגדלים יפוצו

10.8.2016 / 21:00

בתום מאבק של ארגון מגדלי הדגים בהחלטת שר האוצר כחלון לבטל את המכס על ייבוא דגים, הגיעו הצדדים להסכמות. במסגרתן, המגדלים יפוצו ב-30 מיליון שקלים בשנה ובעוד שנה וחצי תיבחן הפחתה נוספת במכס

עריכה: מתן חדד

(לפני שבועיים, מגדלי הדגים מפגינים בקיבוץ מעוז חיים)

התאחדות חקלאי ישראל ומשרד האוצר הגיעו היום (רביעי) להסכמות בנושא הסרת המכס על ייבוא הדגים. זאת, בתום מאבק של מגדלי הדגים בהחלטת האוצר להסיר את המכס על ייבוא דגים, בעיקר מסין. על פי ההסכמות, המכס יירד ב-50%, והמדינה תתמוך במגדלי הדגים ותעניק להם 30 מיליון שקלים בשנה.

הצדדים הסכימו עוד כי בתוך שנה וחצי תיבחן הורדה נוספת של המכס על ייבוא דגים. כמו כן, הוסכם על רשת ביטחון של 12 מיליון שקלים שתחולק על פני כמה שנים. בנוסף לכך, המדינה ומגדלי הדגים ישתתפו במימון שיקום מאה בריכות ונחלים, כאשר המגדלים יקצו 50 מיליון שקלים לטובת השיקום והמדינה תקצה 70 מיליון שקלים.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן אמר כי "טוב שהשכל הישר גבר על הצעות חסרות אחריות של הורדת כל המכסים מידית ללא כל פיצוי לענף שהיו סוגרים את עמק המעיינות וגורמות לייבוש מלא של עמק המעיינות ואזור בית שאן. אנחנו נמצאים במאבק גורלי על גורלו של הענף". הוא הוסיף כי "ימים יגידו אם בישראל ימשיכו לגדל דגים טריים או שיבוא הכורת על הענף כולו. אני מקווה שהיום עשינו צעד קטן לכיוון של שמירת והבטחת עתיד הענף".

עוד בוואלה! NEWS:
רק מקרים דחופים יטופלו: כך תיראה השביתה הצפויה במערכת הבריאות
יעקב טומרקין העפיל לחצי גמר ב-200 מטר גב: "יש לי מקום בגמר"
החל מהשנה הבאה: ארבע שעות לימוד על יהודי אתיופיה

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים במעלות תרשיחא. אדריאן הרבשטיין
מגדלי הדגים יפוצו. שר האוצר משה כחלון/אדריאן הרבשטיין

יו"ר ארגון מגדלי הדגים, יוסי יעיש ברך על הסיכום בין האוצר לחקלאים ואמר כי "המתווה שהושג היום יובא לאישור אסיפת המגדלים שתתקיים בשבוע הבא ואני תקווה שנוכל להניח מאחורינו את המאבק ולהמשיך לספק לאזרחי ישראל דג ישראלי טרי ואיכותי".

מחר יחלקו המגדלים דגים ותוצרת חקלאית לשבת תחת הכותרת "לשבת בשבילי - דג ישראלי" בארבעה צמתים מרכזיים בצפון: צומת תל יוסף, צומת הגומא, צומת עין המפרץ וגן שמואל.

מגדלי הדגים טענו כי ממשלת סין פועלת באופן מתוכנן ומסבסדת את מפעלי הדגים הגדולים בשטחה המייצאים דגים גם לישראל. לפני כשבועיים התכנסו יותר מאלף איש בבריכות הדגים בקיבוץ מעוז חיים שבאזור בית שאן לעצרת מחאה בנושא. המגדלים טענו אז כי צעד זה עלול לחשוף את שוק התוצרת החקלאית בישראל לסיכון ולפגוע בענף המדגה הישראלי ובאינטרס הציבורי.

"משרד האוצר פועל בפופוליזם"

יעיש הוסיף לפני ההפגנה שהתקיימה לפני כשבועיים כי "משרד האוצר פועל בפופוליזם, זורה חול בעיני הציבור ורודף כותרות על הורדת יוקר המחיה שאין להן כל בסיס. בתקופת הפסח האחרון בלבד ספגו המגדלים בארץ הפסדים בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בשל ירידת מחירי הדגים המקומיים".

לדבריו, מחירי הדגים המיובאים, לעומת זאת, ירדו ירידה קלה מאוד ומיד לאחר החג שבו ועלו. "כמו תמיד, המרוויחים היחידים הם היבואנים ורשתות השיווק שגרפו עשרות מיליוני שקלים מההטבה שהייתה מיועדת לציבור. נשאלת השאלה מדוע הם צריכים להרוויח על חשבון הצרכן הישראלי ומדוע חשוב כל כך למשרד האוצר שאותם גופים ששלשלו לכיסם את הרווחים מביטול המכס ימשיכו לעשות זאת גם הלאה, על גבם של אזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully