וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו אחרי פגישת ארדואן ופוטין: "חברות טורקיה בברית לא בספק"

דוברת הברית הדפה את הדיווחים על מתיחות עם אנקרה בעקבות ניסיון ההפיכה ופגישת הפיוס בין נשיא טורקיה ונשיא רוסיה. "נמשיך לתמוך בה". שר החוץ הטורקי: "המערב יהיה אשם אם יאבד אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נאט"ו הודיעה היום (רביעי) כי חברותה של טורקיה בברית "אינה מוטלת בספק" לנוכח ניסיון ההפיכה הכושל בחודש שעבר. הברית הדגישה את "עמדתה הברורה מאוד" סביב תמיכתה המתמשכת באנקרה.

ההבהרה הגיעה יום לאחר שנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגש עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין בסנט פטרסבורג. בעקבות החלטתו לערוך ברוסיה את הביקור הראשון שלו במדינה זרה מאז סיכול המרד נגדו, עלו השערות ולפיהן היחסים בין טורקיה למערב נמצאים בסכנה.

"אין שאלה בנוגע לחברות של טורקיה בנאט"ו", מסרה דוברת הברית אונה לונגסקו. "נאט"ו סומכת על המשך התרומה של טורקיה וטורקיה יכולה לסמוך על הסולדיריות ועל התמיכה של נאט"ו". היא ציינה כי מזכ"ל הברית שוחח עם ארדואן לאחר ניסיון ההפיכה וגינה אותה בכל תוקף.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן ופוטין נפגשו ברוסיה: "לאזור כולו יש הרבה ציפיות מאיתנו"
טורקיה לארה"ב: אל תקריבו את היחסים למענו של הטרוריסט גולן

ולדימיר פוטין ורג'פ טייפ ארדואן במסיבת עיתונאים, סנט פטרסבורג, 9 באוגוסט 2016. רויטרס
משקמים את היחסים. פוטין וארדואן, אתמול/רויטרס

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו אמר כי הביקור של ארדואן ברוסיה קשור רק ליחסים בין שתי המדינות ולא למהלך נרחב יותר. עם זאת, הוא הזהיר מההשלכות האפשריות במקרה שהיחסים עם אירופה לא ישתפרו. צבא טורקיה הוא השני בגודלו בברית אחרי צבא ארצות הברית, והוא הכרחי לנאט"ו לנוכח מיקומה הגאוגרפי של המדינה.

"שיפור היחסים שלנו עם רוסיה הוא לא מסר למערב. אנחנו עובדים מדי יום, במשך 15 שנה, כדי לשפר את היחסים עם אירופה", אמר שר החוץ. הוא תקף את האיחוד האירופי בשל "תמיכתו בתומכי ההפיכה". לדבריו, "אם המערב יאבד יום אחד את טורקיה - יהיו היחסים שלה עם רוסיה וסין אשר יהיו - יהיה זה באשמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully