וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשנה הבאה: ארבע שעות לימוד על יהודי אתיופיה

10.8.2016 / 19:30

התכנית החדשה תילמד בכל שכבות הגיל ובכל זרמי מערכת החינוך ומטרתה "להביא להכרה בבני הקהילה כשווים". במסגרת התכנית תתקיים למידה אינטראקטיבית, שכוללת פעילויות חוץ, אמנות ומחקר. בנט: "השאיפה היא לשפר את שילוב יוצאי אתיופיה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

תכנית חדשה של משרד החינוך לחיזוק מורשת יהדות אתיופיה תילמד החל משנת הלימודים הבאה. בתכנית ייקחו חלק כל שכבות הגיל וכל זרמי מערכת החינוך והיא תילמד במשך שעתיים עד ארבע שעות לימוד במהלך השנה. התכנית פותחה במהלך החודשים האחרונים, והיא מציבה מטרה לתלמידים: "הכרה של בני הקהילה כשווים בחברה הישראלית".

היקף הלמידה יהיה שניים עד ארבעה שיעורים בשנה, בהתאם לשכבת הגיל ועל פי חלוקה לשלושה צירים: ציר המשפחה, ציר הקהילה וציר העם והמדינה. בתכנית ישולבו גם יחידות לימוד אינטראקטיביות, שמשמעותן "למידה פעילה" של החומר. תחת אותה "למידה פעילה" יתקיימו עבודות חקר, פעילויות מחוץ לבית הספר ושילוב הנושא בתחומי האמנות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
גירוש ספרד והפנתרים השחורים: כך יראו לימודי ההיסטוריה
לא רק ציונים: משרד החינוך החליף את מדד הזכאות לבגרות במודל חדש
בנט מיישם את דוח ביטון: "בשנה הבאה תלמידים יסיירו בעיירות פיתוח"

מבצע שלמה. לשכת העיתונות הממשלתית
עולים מאתיופיה במבצע שלמה/לשכת העיתונות הממשלתית

נושאי התכנית מתמקדים ב"מורשתם של יהודי אתיופיה, בתרבותם העשירה, בסיפורי הגבורה הקשורים למסעות לישראל ובסיפורי השתלבות מוצלחים בחברה ובמדינה". בספרות, יעסקו הפרקים ב"מקורה של יהדות אתיופיה ובקשר שלה לעם היהודי" וב"שירים וסיפורים העוסקים במסעם של יוצאי אתיופיה לארץ ישראל". בהיסטוריה ילמדו התלמידים את "סיפורי הגבורה של העולים במסעם לארץ", וכחלק משיעורי האזרחות ילמדו על שוויון זכויות וכבוד האדם, בהקשר של קהילת יוצאי אתיופיה בישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התכנית פותחה בחודשים האחרונים על ידי צוות מקצועי של משרד החינוך בשיתוף נציגי הקהילה. שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "הסיפור של העלייה המופלאה מאתיופיה הוא סיפור על אהבה - אהבת ציון, אהבת ירושלים - מול כל הקשיים". לדבריו, "המתנה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת היא לדאוג שכל עם ישראל יכיר את הסיפור המופלא הזה. במערכת החינוך יש מקום לכולם, כל אחד עם הזהות והמורשת שלו. אנחנו מתחילים במערכת החינוך בתכנית המרחבית לשילוב מתוך שאיפה כי שילובם של יוצאי אתיופיה ישתפר בכל התחומים בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully