וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שתבטיח למדליסטים האולימפיים משכורת לכל החיים

10.8.2016 / 12:00

ברקע זכייתה של ירדן ג'רבי במדליה בריו, לפי הצעת חוק של ח"כ עודד פורר, מאחר שקריירת ספורטאי מסתיימת בגיל מוקדם, משרד התרבות והספורט ישלם למי שזכה במדליה אולימפית משכורת מינימום. זאת, בתמורה לפעילות הסברתית. "הם נפלטים לשוק מוקדם בלי יכולת להתכלכל"

עריכה: ניר חן סטילס: מגד גוזני, יוסי ציפקיס, מערכת וואלה, קובי אליהו

הצעת חוק חדשה שהונחה על שולחן הכנסת מציעה כי המדינה תתגמל ספורטאי שזכה במדליית ארד, כסף או זהב באולימפיאדה בסכום חודשי השווה לשכר מינימום. את ההצעה יזם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יחד עם חברי כנסת נוספים ממפלגתו - אורלי לוי אבקסיס, חמד עמאר ורוברט אילטוב.

לדבריהם, מאחר שכיום יש שבעה מדליסטים אולימפיים ישראלים – יעל ארד, אורן סמדג'ה, מיכאל קלגנוב, אריק זאבי, גל פרידמן, שחר צוברי וירדן ג'רבי – הצעת החוק צפויה לעלות למשלם המסים כחצי מיליון שקל בשנה, ותשולם מתקציב משרד התרבות והספורט.

עוד בנושא:
ג'רבי: "זה חלום אישי, שכל עם ישראל חווה. גאה להיות עם המדליה"
הניצחון שגאל אותנו מהצורך לתרץ: מאחורי חגיגות המדליה של ג'רבי

ירדן ג'רבי לאחר זכיה במדלית ארד באולימפיאדת ריו. אסף קליגר, שימוש חד פעמי
ג'רבי לאחר הקרב שהכריע את זכייתה, אתמול/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

"ספורטאים אולימפיים מקדישים את חייהם לספורט ולעיתים מוצאים עצמם עם פציעות חמורות שגודעות את הקריירה שלהם בגיל מוקדם", נכתב בדברי ההסבר להצעה. "ספורטאים אלו נפלטים לעיתים לשוק העבודה בגיל מאוחר יחסית ללא יכולת לכלכל עצמם. הצעת החוק מציעה לתגמל ספורטאי שזכה במדליה אולימפית במשחקי האולימפיאדה, למעט המשחקים הפאראלימפיים, בתגמול חודשי בשווי של משכורת מינימום".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"להבטיח את העתיד הכלכלי"

התגמול אמור להגיע בתמורה ל"פעילות חינוכית או ספורטיבית שלה יקדיש הספורטאי יום אחד בשבוע. את תכני הפעילות החינוכית, שתתפרס לאורכה ולרוחבה של המדינה, יקבע משרד התרבות והספורט".

"ירדן ג'רבי הביאה כבוד למדינה ומשמשת שגרירה של הרוח הספורטיבית", אמר ח"כ פורר. "אנחנו צריכים לעודד ספורטאים להגיע למדליות ולהישגים ורק על ידי הבטחת עתידם הכלכלי נוכל לעשות כך. המטרה היא למנוע מצב שבו הספורטאים נשכחים כעבור מספר שנים ונאלצים לרדת מהארץ ולחפש עבודה, בדיוק כפי שקרה עם מיכאל קלגנוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully