וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדיחה גרועה": סערה סביב הרמיזה של טראמפ להתנקשות בקלינטון

דבריו של המועמד הרפובליקני, שטען כי רק התומכים בנשיאת נשק יוכלו לעצור את יריבתו, זכו לגינויים כמעט מקיר לקיר. "אם מישהו אחר היה אומר את זה, הוא היה עכשיו בניידת", טען ראש ה-CIA לשעבר. גם השירות החשאי עוקב

עריכה: טל רזניק

דבריו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, שרמז אמש (שלישי) כי רק התומכים בנשיאת נשק יוכלו לעצור את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון אם תיבחר, עוררו סערה במערכת הפוליטית, וזכו לגינויים כמעט מקיר לקיר. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, הנציג הרפובליקני הנבחר הבכיר ביותר, טען במסיבת עיתונאים שכינס הלילה: "שמעתי על הציטוט על התיקון השני לחוקה. זה נשמע כמו בדיחה גרועה. זה לא משהו שאפשר אי פעם להתבדח עליו".

מייקל היידן, מי שעמד בעבר בראש סוכנות הביון האמריקנית CIA, התייחס לסערה בריאיון לרשת CNN, וטען כי אם מישהו אחר היה אומר דברים כאלה, "הוא היה נמצא עכשיו בניידת משטרה, והשירות החשאי היה חוקר אותו". לדבריו, מדובר ב"התייחסות להתנקשות פוליטית בטעם רע מאוד, או חוסר רגישות מדהים לשכיחות של רצח פוליטי בפוליטיקה האמריקנית". השירות החשאי הגיב גם הוא – והבהיר בהודעה רשמית כי הארגון "מודע להערות שנשמעו".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: הוריהם של הרוגים במתקפה בבנגאזי תבעו את קלינטון
מתקפה חריפה מבית: סנאטורית ועשרות יועצי ביטחון לשעבר נגד טראמפ
טראמפ הציג תכנית כלכלית: "קלינטון מענישה עובדים ואנשי עסקים"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית, 9 באוגוסט 2016. רויטרס
"וכך, גבירותיי ורבותיי, רבין נרצח". טראמפ, אתמול/רויטרס
"טראמפ אולי מדהים את האמריקנים על בסיס קבוע, אבל חייבים למתוח קו בין שיח פוליטי להסתה לאלימות"

גבריאל גיפורדס, מחוקקת דמוקרטית לשעבר ששרדה לפני חמש שנים ניסיון התנקשות על רקע פוליטי, הגיבה בטוויטר: "דונלד טראמפ אולי מדהים את האמריקנים על בסיס קבוע, אבל אנחנו חייבים למתוח קו בין שיח פוליטי להסתה לאלימות". במטה הבחירות של קלינטון טענו כי זוהי "אמירה מסוכנת". "אדם שמעוניין להיות נשיא ארצות הברית לא יכול לקרוא לשימוש באלימות באף צורה", הוסיפו.

העיתונאי הבכיר תומס פרידמן פרסם הבוקר מאמר דעה בנושא ב"ניו יורק טיימס", שנפתח במילים: "וכך, גבירותיי ורבותיי, ראש הממשלה הישראלי יצחק רבין נרצח". פרידמן תיאר את קווי הדמיון, לשיטתו, בין ההסתה נגד רבין בשנות ה-90 לקו שמובילים טראמפ ותומכיו נגד קלינטון. לדבריו, למרות ניסיונות ההבהרה של טראמפ – או של גורמים בישראל, "תמיד יש כאלה ששומעים רק את המסר הכללי – האדם אינו לגיטימי, הוא איום לאומה, הוא מקביל לפושע מלחמה נאצי. טוב, אתם יודעים מה אנחנו עושים עם אנשים כאלה, לא? אנחנו הורגים אותם".

"נתניהו, ראש הממשלה המכהן, מתעקש כי הוא מעולם לא ראה את כרזות ההסתה או שמע את הקללות", המשיך פרידמן, "אני בטוח שזה גם מה שיגידו תומכי טראמפ. אבל הוא יודע מה הוא עושה, וזה כל כך מסוכן בעולמנו". הוא התייחס למתקפות "הזאבים הבודדים", שהולכות וגוברות בעולם המערבי בשנה האחרונה, וטען: "אנשים משחקים פה באש, ואין משלהב גדול יותר מטראמפ".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
המועמדת לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון. 18 ביוני 2016. GettyImages
"אדם שמעוניין להיות נשיא לא יכול לקרוא לאלימות". קלינטון/GettyImages

באירוע בחירות בווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, התייחס המיליארדר מניו יורק לדרך שבה ניתן יהיה למנוע משרת החוץ לשעבר למנות שופטים לבית המשפט העליון. "אם היא תבחר את השופטים שלה, אין שום דבר שאתם יכולים לעשות, חברים", הוא אמר ברקע קריאות בוז של הקהל. "ואולם, חברים, בזכות התיקון השני לחוקה ייתכן שיש מה לעשות". התיקון השני לחוקת ארצות הברית מעגן את הזכות לשאת כלי נשק.

גם במטה הבחירות של טראמפ התייחסו לאמירה הבעייתית. "זה נקרא הכוח שבאיחוד. תומכי התיקון השני לחוקה הם מאוחדים ביותר והם נחושים להשיג את מטרותיהם, מה שמקנה להם כוח פוליטי אדיר", טענו. לדבריהם, "השנה מספר שיא של תומכי התיקון השני יצביע, והם לא יהיו בעד הילרי קלינטון, אלא בעד דונלד טראמפ".

בהמשך ביקש המועמד הרפובליקני להבהיר את כוונותיו, ופרסם הודעה בנושא בחשבון הטוויטר שלו. "התקשורת נואשת להסיח את הדעת מעמדתה של קלינטון נגד התיקון השני לחוקה", כתב, "אמרתי שאזרחים שתומכים בתיקון השני חייבים להתארגן ולהצביע על מנת להציל את החוקה שלנו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully