וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בניית מעון ראש הממשלה ומשרדו תוקפא עד לשנת 2020

10.8.2016 / 9:20

לוואלה! NEWS נודע כי במסגרת גזרות התקציב, הממשלה תדון בהקפאת תכנית הבנייה שעלותה 650 מיליון שקל, ותקצץ 180 מיליון נוספים מרכישת המטוס הייעודי לראש הממשלה ולנשיא, שנחת לאחרונה בארץ. דברי ההסבר – מסווגים. באוצר ובלשכת נתניהו סירבו להגיב

עריכה: ניר חן

(כחלון באולפן וואלה! NEWS, בחודש מרץ: "אנסה לשכנע את הממשלה לרדת מתקציב דו-שנתי")

משרד האוצר מקפיא את התכנית לבניית מעון לראש הממשלה ומשרדו בקריית הממשלה בירושלים עד לשנת 2020 – כך נודע לוואלה! NEWS. בנוסף לכך, ייעשה קיצוץ משמעותי של 180 מיליון שקלים בתקציב לרכישת מטוס ייעודי לראש הממשלה ולנשיא.

בהצעת תקציב המדינה שתידון בממשלה ביום חמישי, תחת הכותרת "התאמות ביישום החלטת הקבינט", תובא הצעת מחליטים שעורכת שינויים בשתי החלטות של הקבינט המדיני-ביטחוני מאוגוסט 2015. ואולם, בהצעה לא פורטו הנושאים בשמותיהם ודברי ההסבר לה מסווגים. לוואלה! NEWS נודע כי מדובר בהחלטת הקבינט על בניית מעון ומשרד חדש לראש הממשלה, וכן על רכישת מטוס ייעודי לראש הממשלה ולנשיא. במשרד האוצר טענו כי לא יוכלו להתייחס לדברים, ובמשרד ראש הממשלה סירבו להגיב.

עוד בנושא:
שני מיליון שקלים ב-2014: הוצאות מעונות ראש הממשלה נחשפות
"האייר פורס 1 הישראלי": המטוס החדש של ראש הממשלה נחת בנתב"ג

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת הממשלה. יולי 2016. רויטרס
בניית מעון חדש עשויה להידחות. נתניהו/רויטרס

התכנית לבנייתם של משרד ראש הממשלה ומעונו נידונה כבר שנים במערכת הפוליטית. היא אושרה ב-2009, הוקפאה זמן קצר אחר כך והתחדשה ב-2013 לאחר עבודה של ועדה ממשלתית בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שמונתה לבדוק את הנושא. ועדת גולדברג המליצה לרכוש מטוס ייעודי לראש הממשלה ולנשיא, ולשנות את המצב הקיים שבו השניים טסים לחו"ל בטיסות רגילות או במטוסים מסחריים חכורים.

הוועדה קבעה גם כי בית ראש הממשלה הנוכחי ברחוב בלפור אינו פונקציונלי ואינו נותן מענה ראוי לצרכים הביטחוניים והתפקודיים שלו. לכן, המליצה לבנות משרד ומעון חדש בקריית הממשלה בירושלים בעלות של כ-650 מיליון שקלים.

המלצות הוועדה אושרו על ידי הממשלה באפריל 2015, ובאוגוסט 2015 גם על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני. מנתונים שמסר האוצר אז, העלות המשוערת של רכישת המטוס והסבתו לשימוש עתידי היא כ-175 מיליון שקלים, אך סכום זה אינו כולל תוספת לצרכי מיגון ואבטחה. שתי ההצעות עוררו בעבר התנגדות במשרד אוצר, שטען כי אין הצדקה כלכלית למימוש התוכניות. באוצר טענו כי רכישת המטוס, לדוגמה, תגרום לעלויות גבוהות עבור תחזוקה שוטפת, הפעלה ואכסון, והזהירו מפני הוצאות שוטפות ובלתי צפויות בתפעול המטוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלות בניית מעון חדש מוערכת ב-650 מיליון שקלים. מעון ראש הממשלה הנוכחי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז שאושרה התכנית בקבינט התקדמו הליכי התכנון של המתחם החדש, שצפוי להיות מוקם בקריית הממשלה בגבעת רם בירושלים. באוקטובר אף אישרה ועדת התכנון המחוזית בירושלים את התכנית, של האדריכלים רם כרמי ואחותו עדה כרמי-מלמד, לבניית בניין בן שמונה עד עשר קומות.

בשבועות האחרונים דווח כי המטוס המיועד נחת בישראל וכי בחודשים הקרובים הוא צפוי לעבור התאמות ביטחוניות והתקנת מערכות תקשורת והגנה. הצנזורה הצבאית אסרה על פרסום סוג המטוס שנקנה, הגוף שזכה במכרז והסטטוס שבו הוא נמצא. מהנתונים העדכניים שפורסמו, עלות הפרויקט צפויה להסתכם בכ-70 מיליון דולר, יותר מ-250 מיליון שקלים. לא ברור כיצד ההפחתה בתקציב תשפיע על עתיד התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully