וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רופאים ומטופלים משלמים את המחיר": יומיים לשביתה במערכת הבריאות

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר איגוד הנוירוכירורגים בהסתדרות הרפואית, מחה על הניסיון לדחוק חולים לרפואה הציבורית וטען כי "היא אינה מוכנה לכך". במשאל רחוב הביעו האזרחים תמיכה בשביתה: "חשובה ומוצדקת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

ביום חמישי הקרוב צפויים הצוותים הרפואיים בבתי החולים לפתוח בשביתה בעקבות ההכרזה של ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה בשל פרק הבריאות בחוק ההסדרים. "הטיוטה הראשונה של החוק הכילה הרבה מאוד סעיפים מהותיים שישנו את מערכת הבריאות בישראל", אמר היום (שלישי) ד"ר זאב פלדמן, יו"ר איגוד הנוירוכירורגים בהסתדרות הרפואית ויו"ר ועד רופאי בית החולים שיבא שבתל השומר באולפן וואלה! NEWS, "על סעיפים אלה אנחנו יוצאים לשביתה. העומס והמחיר שישולם יהיה על גבם של הרופאים והמטופלים".

לדבריו של ד"ר פלדמן, האחראים בממשלה על התקציב, "רוצים לדחוק בכוח את החולים לרפואה הציבורית, ולהפוך את העלויות ברפואה הפרטית ליקרים פי שניים. ניתוח פרטי יעלה 15 או 20 אלף שקלים, וייעוץ פרטי יהפוך ליקר גם הוא. רוצים לדחוק את החולים לרפואה הציבורית אבל אף אחד לא הכין את הרפואה הציבורית לטובת הדבר הזה".

"הבטיחו תוספת תקציב של 900 מיליון שקלים שיועברו עד סוף 2016 וגרוש לא הגיע, למרות שהשנה עומדת להסתיים", המשיך. "הבטיחו הגדלת תקנים כדי להקל על עומס תורניות המתמחים, על מנת שיוכלו לישון בלילות בזמן המשמרת, ושום דבר מזה לא הגיע. רוצים להוריד את רמת השירותים שאזרחי מדינת ישראל התרגלו לקבל ועל זה אנחנו מתריעים ושובתים ביום שבו הממשלה דנה בחוק ההסדרים".

ליצמן נגד חברת מקדונדס - ראיון טלפוני עם פרופסור גרוטו וד"ר רז. מערכת וואלה!
"הבטיחו הגדלת תקנים וכלום לא הגיע". השר ליצמן/מערכת וואלה!

"אני חושב שהשביתה הצפויה תעשה רק רע, יש אנשים שזקוקים לטיפולים ולא הגיוני שימנעו אותם מהם. זה בלתי נתפס ולא הגיוני", אמר קובי לביא מאלפי מנשה כשנשאל לדעתו בעניין במשאל רחוב של וואלה! NEWS, "זכותם של האזרחים במדינה לקבל שירותי רפואה. אנשים צריכים לקבל את הטיפול הראוי שלו הם ממתינים, ולא להמתין בגלל מחאה כזאת או אחרת, אני מתנגד מאוד לשביתה הזאת".

דוד אונה מחולון לעומת זאת, סבור כי "השביתה המתוכננת בבתי החולים הייתה צריכה להתקיים כבר מזמן". לדבריו, "אין מספיק רופאים, אין מספיק אחיות, אין מספיק כוחות סיוע. בגלל שאותם עובדים בבתי החולים נופלים מהרגליים בגלל שעות העבודה המרובות, קורות הרבה טעויות. אני מבין את המחאה ורואה אותה מול העיניים, פלא שאנשים לא רוצים להיות רופאים?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"התורים ארוכים, ההמתנות קשות - הכל זועק לעזרה"

"מדובר בשביתה חשובה ומוצדקת, הרופאים והמתמחים עובדים מאוד קשה", טענה אורית רזון מבת ים, "לעבוד 26 שעות בלי שינה ומנוחה זה מצב מאוד בעייתי. גם לנו, האזרחים, שווה שילחמו על העניין הזה. בסופו של דבר, אנחנו אלה שיכולים להיפגע מזה".

לדבריה של רזון, "בעלי עבר ביממה האחרונה פרוצדורה רפואית קטנה ועכשיו הוא בסדר. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה היה מתוכנן ליום חמישי. יחד עם זאת, התורים מאוד ארוכים, ההמתנות מאוד קשות, הכל מאוד זועק לעזרה. אני לא רוצה לתאר לעצמי מה יקרה ביום חמישי - יהיה בלאגן שלם". מוסיפה.

חדר מיון, תל השומר. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"הרופאים עייפים וחסרי סבלנות, זה חייב להשתנות". חדר מיון בתל השומר/ראובן קסטרו

"לצערנו שביתות ואיומים מהסוג זה נשמעים לפחות פעם בשנה", אמרה חן דיאמנט מגבעתיים, "אני מאוד מקווה בשביל הרופאים והמתמחים שהשביתה תצא לפועל ושהם ישיגו את מבוקשם. כמי שעובדת בחברת תרופות ופוגשת רופאים, אני חושבת שמגיע להם יותר. הרופאים והמתמחים עובדים מאוד קשה, בלי תנאים ובלי הפסקות וזה מצב לא פשוט. אני מקווה שיהיה שינוי".

"אני לא חושבת שאנחנו מכירים פתרונות אחרים חוץ משביתות, שיכולים להיות יעילים במצבים כאלה", המשיכה. "אני מאוד מקווה שהמדינה לא תיתן לשביתה הזו להימשך הרבה זמן ושימצא פתרון כמה שיותר מהר. אני חושבת שהיום כל מטופל שמגיע לבית החולים נתקל בסיטואציות כאלה. מטופלים ממתינים המון זמן ואז פוגשים רופאים עייפים וחסרי סבלנות - המצב חייב להשתנות".

"מערכת הבריאות יקרה לנו", הבהיר ד"ר פלדמן. "כדי שאדם לא ישכב במסדרון ולא יצטרך לחכות שנה שלמה לתור, אנחנו נלחמים. אנחנו נלחמים את המלחמה של כל אזרחי ישראל. אנחנו לא יכולים לעמוד בעומס הבלתי נסבל הזה ולקבל החלטות חורצות חיים בזמן ש-4,000 איש בשנה מתים מזיהומים בבתי החולים. הגב שלנו נשבר ולכן יוצאים לשביתה. אנחנו מקווים שהיא תהיה חד פעמית, של יום אחד בלבד, כדי שהממשלה תבין את הרמז ותבטל את פרק הבריאות בחוק ההסדרים הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully